Søgning på: matematik fp10. Resultater: 18521 til 18540 af 31486
  • Bevistyper

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal snart op i matematik eksamen og har et spørgsmål, som jeg vil høre om der er nogen, som kan svare på det. I spørgsmålet står der at jeg skal komme ind på mindst to forskellige bevistyper. Vil det sige, at det f.eks er kontrapositionsbevis og induktionsbevis. PÅ forhånd tak.
  • Eksponentielle udviklinger

    Forumindlæg
    Jeg har en eksponentiel opgave for, hvor jeg skal forklare hvilken forskrift der passer med hvilken graf - Jeg har fundet ud af det, MEN jeg ved bare ikke hvordan det skal forklares (det er mundtlig matematik opgave) - Jeg har vædhæftet opgaven som et dokument
  • Hjælp til funktioner.?

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig matematik og er på letterer bar bund med hensyn til funktioner. Er der nogle der kan forklare mig hvordan man forklare: -Forskrift. -Funktionen y=b*x i a'ende (ved ikke hvordan man opløfter det på en com.) På forhånd mange tak for hjælpen.
  • Differentialkvotienten

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal snart op i matematik eksamen, men har store problemer med et bevis. Beviset er F(x)= kvadratroden af x. Jeg har selve beviset fra bogen, men har svært ved at finde ud af hvad der sker fra led til led. Håber der måske er nogen, som vil hjælpe. På forhånd tak.
  • Hjælp til funktion

    Forumindlæg
    f(x) = b * x ^ a opfylder at: f (2) = 2 og f (4) = 16 Nogen der kan hjælpe mig. Jeg er virkelig dårlig til matematik :S
  • 2% vækst

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en SRO opgave. Det er i matematik og samfundsfag, en der evt. vil hjælpe mig? Hvordan kan der sikres en vækst på over 2%, hvis der er tale om en lille åben økonomi? Der kan evt. tages udgangspunkt i de økonomiske styringinstrumenter.
  • Hjælp til løsning af andengradsligniner

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og er i gang med at skal forklare hvordan man løser en andengradsligning uden b-led. Det der står i min bog forstår jeg ikke rigtigt :) Jeg er 1. års elev på HHX og har kun matematik på c-niveau indtil videre :)
  • Differentialligning

    Forumindlæg
    Hej?? Tænkte på om nogen kunne hjælpe mig med noget matematik? ligningen ser sådan her ud: dp/dt=kp(1-(p/N))-a hvor at: k=0.25 N=4 a=0.16 Det ville være virkelig dejligt hvis nogen gad og hjælpe :)
  • Hvordan finder man radius af en kegle, hvis man kun har fået oplyst rumfang og højden

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal aflever en matematik aflevering i morgen, vil i være sød at hjælpe, det vil jeg sætte stor pris på! opgaven lyder således: Beregn radius r af keglen. Rumfang V: 1526,04 cm3 Højde h: 18 cm
  • Problemregning - fs10 Maj 2014

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg er i gang med, at lave min matematik aflevering, men har lige et spørgsmål til en opgave i opgave 5. Hvordan kan man omskrive sin(1/2 v) = 1/2 k dividere med r om til 2 * r * sin(1/2 v)?
  • Hjælp til reducering

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder netop med en matematik opgave hvor jeg har fået til opgave at reducer udtrykket: 2ab(b-a)+(a+b)^2 Nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak
  • differentialregning

    Forumindlæg
    hej jeg har mundtlig eksamen i matematik på fredag og jeg er meget i tvivl om et spørgsmål om differentialregning. hvad betyder : f er diff. i x0 hvis f(x0)-f(x)/x0-x går mod ét tal for x-->x0 Håber I kan hjælpe.
  • Beregning af tangenthældninger for parabler

    Forumindlæg
    Jeg har en vigtig matematik-rapport for til i morgen aften. I rapporten skal jeg give et eksempel for beregning af tangenthældninger for parabler?, men jeg har virkelig svært ved det. Håber virkelig en venlig sjæl kan hjælpe!!
  • Hjælp til Areal af en ottekant

    Forumindlæg
    Hej, er i gang med matematik aflevering, da jeg kommer på et problem. Jeg skal finde arealet af Amalienborg (som er en ottekant) Jeg har tegnet den sådan at en af siderne er 40 m. Er det så bare 40*40*2*(Sqrt(2)+1 ???
  • Boxplot

    Forumindlæg
    Hey. Jeg skal op i matematik i morgen tidlig og er lige ved at få det sidste på plads. Jeg er lige ved statistik og tæntke så - hvorfor bruger man egentlig et boxplot ? Hvad er grunden til at man ikke bare bruger søjlediagram eller sumkurve ?
  • en sammenhæng

    Forumindlæg
    der står i et eksamensspørgsmål at jeg skal komme ind på sammenhængen mellem tilvækster for x og y i en potensfunktion.. er der nogen der kan hjælpe med det, for jeg forstår det ikke rigtigt. Jeg har kun matematik på c niveau, så det behøver nok ikke være helt vildt indviklet og avanceret..
  • 3.grads polynomium

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har lige brug for lidt notater/teori omkring et 3.grads polynomium. Nogle der kan hjælpe? For jeg synes det er lidt svært at forstå en Matematik A-bog.. Og der står ikke noget omkring det i min B-bog. Mvh. Birgitte
  • svarark

    Forumindlæg
    er der nogen der tilfældigvis skulle ligge inde med SVARARK (ubesvaret) til fsa matematik prolemløsning 2006 (vikingeskibe) da min søn skal afleverei morgen og arketer blevet væk, kan ikke finde det nogen steder mail til [email protected]
  • HJÆLP MAT C

    Forumindlæg
    Hej nogle, der kan hjælpe mig med at få løst denne opgave, er virkelig ikke ret god ti matematikken, så det vil være en meget stor hjælp . 3 (x - 4 ) < - ( 2x - 7) - tegnet er altså minus.
  • radikal komposant?!

    Forumindlæg
    Sidder midt i 24-timers naturgeografis forberedelse og støder så på noget med radikale komposanter og vertikale komposanter ved en kernekappe - jeg aner ikke hvad komposanter er så råb om hjælp? Har på fornemmelse der godt kunne ligge noget fysik, matematik bag, men er ret sproglig :)