Søgning på: matematik noter b niveau. Resultater: 18521 til 18540 af 124783
-
Forskel på fysik fra folkeskole til gymnasiet
ForumindlægDet er min overskrift jeg gerne vil have svar på! :-) :-D Mange tak på forhånd! I er nogle gode hjælpere her på portalen! :-) -
gamle afleveringer
Forumindlæghej min computer er brudt sammen og jeg skal nu vælge at betale i dyre domme for at få gamle filer over på en ny computer eller om jeg bare skal "starte forfra" og glemme de gamle afleveringer. Er det vigtigt at have mine to store opgaver fra 1.g og 2.g og min AT-årsprøve fra 2.g for at... -
Eksamensopgaver A
Forumindlæghar brug for hjælp i opg. 2.003 og 1.019 de er fra 1- årigt A niveau lilla bog -
kovalent binding og orbitaler
ForumindlægHejsa!Er der nogen, der er meget gode til at forklare hvad en kovalent binding er, og hvad orbitaler er og hvad sp2,sp3 osv. hybridiserede bindinger er. Jeg forstår det simpelthen ikke. Har læst det flere gange og det bliver jo ofte nævnt når man går i 3.g og har kemi på højniveau. Har pt. om spe... -
hjælp det haster.
ForumindlægARGH! Min hjerne er fuldstændig koblet af, og står med en opgave, som lige så godt kunne være tyrkisk.. Jeg skal følgende: en eksponentielt aftagende funktion er givet ved f(x) = 100 * e^-0,2*t -0,2*t det er selvfølgelig opløftet. **Bestem halveringskonstanten.. Hvordan gør jeg det, jeg ... -
Dokumentaren mellem fakta og fiktion
ForumindlægAndre der skrev essayet til studentereksamen i dag? Hvad var jeres hovedpointer/konklusion? Synes det var svært, da min pointerne i den første tekst nærmest var min hovedpointe. Tror jeg får misforstået emne. Hvad med jer? -
læreplanen for samfundsfag STX
ForumindlægHej!jeg har søgt og søgt efter "læreplanen for samfundsfag"(på uvm), men desværre uden held!jeg har fundet flere links hvor der er uddrag fra læreplanen, ---> fxhttp://us.uvm.dk/gymnasie/vejl/samfundsfag_b_stx/1.htmhåber der er nogen herinde der ved hvor den er :D -
Skriftlig eksamen 2007, hf-c (Opgavesættet)
ForumindlægJeg har indscannet og lagt opgavesættet online til dagens eksamen i matematik på C-Niveau.. Opgavesættet kan downloades herfra: http://opgaver.9th.dk/hfc-matematik2007.pdf Venlig hilsen 9th.dk -
Jeg vil være læge, men?
ForumindlægHej Jeg vil vildt gerne være læge og jeg har et spørgsmål, som jeg håber i vil svar på. Jeg er ikke sikker på om man skal kunne engelsk, for at være læge?0. Jeg spørger om det da jeg ikke kan engelsk Jeg håber at der er en der vil svar på mit spørgsmål:) -
Oversættelse
ForumindlægHej. Nogen der har lyst til at kigge min oversættelse igennem? På forhånd tak. Dansk del: Selv ser hun det ikke som nogen ulykke, at vi forlader industrialismens tanke om en skarp opdeling af tiden i ottertimersblokke med arbejde, søvn og hvile. Sådan har hun alligevel aldrig selv skelnet mellem ... -
Jura 2011 ?
ForumindlægHej. Jeg har et snit på 6,0 og kan nok ikke komme ind på Jura studiet, som jeg ellers virkelig gerne vil. Er der overhovedt mulighed for at komme ind på Jura alligevel? Måske nogle suppleringskurser eller noget helt andet.. Er lidt på spanden. Håber I ved noget. -
Super vigtigt - tag et kig! Please :-))))
ForumindlægSagen er den, at jeg er super dårlig til matematik... Virkelig! Jeg skal være super heldig, hvis jeg kan formå at hive et 4-tal hjem med hjælpemidler i en aflevering, og det skal lige siges, at det er på en god dag, jeg kan lige så godt stå ved min sag. Hehe :) Men på mit gymnasie eller r... -
Hvilke bøger kan i anbefale til at ruste mig bedre til eksamen?
ForumindlægJeg skal til sommer til eksamen i Mat A både mundtlig og skriftlig. Men jeg er kommet lidt bagud og har ikke fået særlig meget ud af det første halvår af Mat A. Jeg leder derfor efter nogle anbefalinger af Matematik bøger som kan hjælpe mig med at indhente det jeg har misset. Mit alternativ er no... -
Cosinus og sinus.
ForumindlægHej allesammen, jeg er en meget begavet 8.klasses tøs, som godt kan lide "udfordringer" og altid parat til at lære noget nyt og få noget ny viden ;D. Også tænkte jeg på om nogen ville forklare mig hvad cosinus og sinus er? Hvad kan man bruge det til (ved godt indenfor matematik!) Nogle ... -
SRP: Jeres Emne?
ForumindlægHvad skriver I om i SRP? Jeg ved at en del 3g'ere skriver SRP her op til jul, så lad os dele det med hinanden... Jeg skriver om reaktionskinetik i mat og kemi. I mat kommer jeg ind på seperation af de variable og mere indviklede differentialligninger, i kemi er det nogle forsøg med enzymer ... -
MatA, Er 'Beviset' et must for 12?
ForumindlægJa som der står i overskriften. Skal man have et bevis med til eksaminationen hvis man skal have et 12-tal i Matematik A mundtlig? Altså i de eksamensspørgsmål vi har fået, er der en del spørgsmål som ikke nævner at man skal udlede et bevis. Skal man så alligevel gør det for at få 12? -
HJÆLP! mangler en der er go til mat.
ForumindlægJeg sidder med en opgave jeg bare slet ikke kan finde ud af, er der mon en der kan hjælpe?? F(x) = 2x^2+bx-4 Bestem b således at f har nulpunkterne -1 og 3 -
TI-85 lovlig til afgangseksamen?
ForumindlægHar fået min gode gamle ti-82 stjålet :'(Men har fået det fantastiske tilbud at købe en TI-85 til 200,-Men inden jeg køber den vil jeg lige være HELT sikker på at den er lovlig at bruge til biologi- og matematikeksamen (a+).Skulle jeg selv mene at den var, men vil stadig gerne høre et "j... -
Hjælp til terminsprøve
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i Matematik i morgen. Jeg synes det sværeste er problemregningen. Hvordan kan man forberede sig til det? -
udtryk
ForumindlægEr lidt i tvivl om hvordan man oversætter følgende 'udtryk' til engelsk: a) I mange år: For many years .. b) Man har simpelthen ikke været i...: You have simply not been in.. c) En anden ting, man absolut må gøre, når man er i..: Another must, when you are in.. d) ..ser bestemt ikke spor ...
