Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 18521 til 18540 af 113755
-
Gini-koefficienten
ForumindlægEr gini-koefficienten defineret som a/a+b eller a/b? jeg er forvirret hvornår bruger man hvad? -
differentialkvotienten for f(x)=x^2
ForumindlægHey jeg skal til eksamen i mdl mat i morgen! Har læst op på alle spørgsmål men der er et enkelt jeg ikke kan finde ud af. "Udled udtrykket for differentialkvotienten for f(x)=x^2". Nogen der har løsningen på den? -
Syre-base reaktioner
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen, og jeg har en ting jeg ikke kan svare på.. Spørgsmålet lyder: "Forklar en stærk og en svag syres reaktion med vand, idet du forklarer hvordan en stærk base påvirker ligevægten." Håber at I kan hjælpe -
beregning af opløselighed
Forumindlæghej..jeg har en opgave 1 c:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/kemi2004-10-3-uk.pdf?menuid=150560hvor jeg skal beregne sølv(I)bromids opløselighed.. er der en bestemt formel man skal bruge, eller hvordan skal det gøres? -
problemer med en opgave
ForumindlægHejsa jeg sidder med en opgave jeg ikke kan finde en måde at løse den på er der nogen der kan hjælpe lidt.. opgaven er 6b..på denne her side: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/med0181v.pdf -
Hjælp til nem matematik om funktioner
ForumindlægHej http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2000-8-6Vmh.pdf Opgave 3. Den sidste. "Løs ved beregning ligningen f (x) = 5x." Jeg forstår ikke hvad jeg skal gøre?? -
Skalarproduktets anvendelse?
ForumindlægJeg har følgende eksamens spørgsmål i matematik. Vektorer Vektorer i planen, skalarproduktet med anvendelser. Synes det er meget bredt, men går ud fra, at jeg kort introducerer vektorer, og så definerer skalarproduktet, men er i tvivl omkring hvad der menes med anvendelser, og hvordan... -
hvilke sammenhæng er der mellem monotoniforhold og anvendelsen af henholdsvis fordoblings- og halveringskonstanten?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen på onsdag, og jeg mangler svar på dette spørgsmål, som jeg ikke kan svare på. nogle der kan hjælpe mig uden at forvirre mig :) hvilke sammenhæng er der mellem monotoniforhold og anvendelsen af henholdsvis fordoblings- og halveringskon... -
Regneregler for parantes.
ForumindlægHvordan udregnes dette ? (a*b)(c-d) -
novellegenre
ForumindlægTil min 9.klasses eksamen skal jeg jo gerne kunne sige hvilken genre en novelle har hvis nu jeg trækker sådan en, nogle der har en liste over dem med defination? -
Eksamensklage på universitetet
ForumindlægEr der nogen som har klaget over en eksamen på universitetet, som har fået den igennem? Det skulle siges at det ses ret sjældent. -
Skriftlige karakterer/årskarakterer
ForumindlægVed i noget om, hvorvidt de skriftlige årskarakterer tæller med i det samlede gennemsnit, selvom man har været oppe i dem til eksamen? -
Grammarly - snyd??
ForumindlægHejsa Tæller det som snyd hvis man bruger grammarly ( den downloade version på word) til en engelsk skriftlig eksamen? -
Atomets opbygning HJÆLP!!
ForumindlægHJÆLP!!!! Skal have hjælp til at forklare atomets opbygning og Bohrs atommodel!!! hurtigst muligt, sider midt i en 24 timers fysik eksamen... -
gamle opgaver!
ForumindlægHej!Er der nogen som ved om man kan finde gamle eksamens opgaver på nettet f. eks matematik opgaver, dansk stil, samfundsfag osv. -
regression
Forumindlæghvordan finder man regression ved hjælp af håndkræft? ved godt det kan findes vha ti-89 men det er noget i forbindelse med mundtlig eksamen jeg måske skal komme ind på. -
Syg til årsprøven
ForumindlægHvad gør man egentlig, hvis man er syg til en årsprøve? Er det så også sådan noget med at fremvise lægeerklæring, ligesom til en rigtig eksamen? -
Bruge tavlen?
ForumindlægDem der har været oppe i AT: Sidder man ned gennem hele eksamen, eller må man gerne bruge stå op og evt. bruge tavlen? -
Odyseen - sang 10
ForumindlægHej. Jeg sidder også og læser til old eksamen, og ville høre om der var nogen der sad inde med nogle brugbare notater til sang 10 i Odyseen? -
Hvem har ens hue?
ForumindlægHej! Ved i hvem der har ens hue? Altså når man går op til den sidste eksamen, er det så læren som har ens hue eller hvad?
