Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 18581 til 18600 af 60202
-
Trekanter
ForumindlægJeg har at finde ud af hvor lange nogele sider i nogle trekanter er og hvor store vinkler det har. jeg har følgende opløst: AC = 600 BD = 15 vinkel BCE = 35 vinkel DCE = 25 trekanten er retvinklet.. jeg har følgende at finde ud af: DE CE BC AB vinkel BAD jeg har fundet følgende: Tan(25) = DE... -
hjæææælp PLS
Forumindlæghej,, jeg sku jeg brug for hjælp til denne opgave: Ifølge deklarationen på en myggeolie indeholder olien bl.a. 2-ethyl, 1,3-hexandiol. Skriv strukturformlen for dette stof og komenter navngivningen(navnet er korrekt) Håber at I kan hjælpe -
Den omvendte brøk?
ForumindlægHej jeg har fået spørgsmålet: Gør rede for hvordan division af to talpar A=(A0 A1) og B=(B0 B1) fortages her: Division (A,B)= (A0 . B1 / A1 . B0) og forklar hvad det har med regning med brøker at gøre. HJÆLP! Er der nogen der har gode ideer til dette. Jeg forestiller mig at jeg skal forklare h... -
skæring m parabel.
ForumindlægJeg har en opgave som lyder: Beregn den værdi af b, for hvilken den tilhørende linie Y= 0,5x+b har netop ét punkt fælles med parablen f(x)=0,5x^2-x+1,5 Er der nogen som kan hjælpe?? -
Aflæsning af graf
Forumindlægjeg gik glip af et par timer, så har ikke forstået emnet helt. nogen der kan hjælpe mig med at forstå fremgangsmåden for opgaven, skal nemlig lave flere af samme slags tak. -
En svær en.
ForumindlægHåber på lidt hjælp eftersom jeg sidder fast i en opgave. På figuren ses en cirkel med radius 1 og tre indskrevne rektangler. Bestem det indskrevne rektangel, der har det største areal. Bestem derefter det, blandt de indskrevne rektangler, der har den største omkreds. Vink: Benyt vinklen v me... -
Fransk skriftlig eksamen????
ForumindlægHEJJ... Nogen, der tilfældig vis, har et eksamens sæt liggende.?? Self. KUN TIL INSPIRATION ..! hehe :D:D:D:D:D -
Tangen til cirklem
ForumindlægJeg sidder fast i denne opgave som jeg håber der er en som kan hjælpe med? En cirkel (x+1)^2+(y-3)^2=5 skærer y aksen i (0,5)&(0,1) bestem en ligning for cirklens tangent i hver af disse punkter.. -
Hvilke fag har mundtlig/skriftlig eksamen?
ForumindlægJeg er i tvivl om hvilke fag der kun har en mundtlig eller en skriftlig eksamen og hvilke fag der har begge som eksamen? Altså hvilke fag har jeg mulighed for at komme op i skriftlig, og hvilke har jeg mulighed for at komme op i mundtlig? -
navngivning
ForumindlægHej Jeg skal navngive et stof, hvorpå der sidder en NHCOCH3gruppe. Nogen der ved hvad en sådan gruppe hedder ? -
hjælp til planer, vektorer osv!!!
Forumindlæghej jeg har vedhæftet en opgave. hvor jeg har lavet opgave a, meeen...jeg har virkelig brug for hjælp til de andre! og det haster en smule mange tak på forhånd :)) -
Hvorfor kan polære og upolære molekyler ikke blandes?
ForumindlægHej :) Jeg ved, at polære stoffer er vandopløselige og derfor hydrofile. Derudover danner de en negativ og en positiv ende, hvilket gør, at de binder sig stærkt til hinanden. Upolære stoffer er derimod det modsatte, vandskyende og derfor hydrofobe. De danner ikke en negativ og en positiv ende, m... -
NaOH
Forumindlæg10 mL 0,05 M NaOH kan neutralisere 14,3 mL af en given saltsyre opløsning. beregn saltsyrens formelle koncentration. -
Andengradsligning
ForumindlægJeg har følgende andengrads ligning. (1/x)+2x=3 Hvordan regner jeg den om så den bliver = O og hvordan finder jeg diskrimnaten? -
a i en potensudvikling?
ForumindlægHvad udtrykker a i en potensudvikling, hvor det fx udtrykker fremskrivnigsfaktoren i en eksponentiel udvikling? -
Tjek oversættelse af nogle sætninger
Forumindlæghi, er der nogen der kan rette mine sætniger i gennem. tak I løbet af 5 år havde jeg ikke mulighed at studier. 1)durante cinco años no tenía posibilidad de estodiar. 2) sidste sommer arbjdede jeg på et plejehjem. Último vacaciones trabbajé dos meses residencia de ancianos. 3) jeg havde mange... -
Afstem Redoxreaktion
ForumindlægDet er en simpel opgave, som jeg ikke lige helt kan løse. Jeg vil sætte pris på, hvis nogen kunne hjælpe. Tak på forhånd. Afstem redoxreaktionen ovenfor og indsæt den afstemte reaktion nedenfor. Det er en baisk væske, og angiv relevante oxiadtionstal. -
Areal
ForumindlægHeeej venner, er der en der kan hjælpe mig med denne opgave? Det drejer sig om opgave b! Jeg har i opgave a fået resultatet 8,47 På forhånd tak william -
Temperatur!
ForumindlægHvad er optimum temp til: Psykrofile,mesofile og termofile mikroorganismer -
Dermatophilus!
ForumindlægHvad danner dermatophilus? Hvor kan den udvikles?
