Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 18601 til 18620 af 70316
-
Bestem Areal af trekant ABC
ForumindlægHej har lidt svært ved denne opgave: I trekant ABC kendes følgende størrelser: sin(B) = 0,5 a = 4 c = 10 a) Bestem arealet af trekant ABC . Hvordan gør man ? -
Procent - Matematik
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til en opgave der lyder sådan her: Du skal vise med beregning at der ifølge diagrammet, var 50% flere ferierejser der gik til Spanien end til Italien. Der er 15% der tog til Spanien, og 10% der tog til Italien. -
Bestem fordoblingskonstanten
ForumindlægHej alle. Jeg sidder fast med denne opgave. For en eksponentiel funktion f gælder, at funktionsværdien f(x) øges med 55%, når x får en tilvækst på 10. Bestem fordoblingskonstanten. Hvordan regner jeg denne ud? -
Optagelsesprøve til stx HJÆLP!
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til optagelsesprøve her om ikke så længe. Fagene jeg skal op i er Dansk, engelsk Fysik/kemi og matematik. Jeg ville spørge om hvordan det forgår i fysik, skal man lave forsøg. ?? Er det svært, hvad de kunne finde på sige? -
9. kl. notater søges...
ForumindlægHej, Da jeg snart skal til mdt. eksamen i fysik ville jeg høre om der var nogen, der ville sende mig nogle fysik-notater/noter. Min mail: [email protected] ¨ På forhånd tak :) -
Online tutor i få timer
ForumindlægHej, ved I hvor henne man kontakte en online fysik tutor mod betaling. Jeg er nemlig i gang med en fysik A opgaver og har brug for god og forklarende, hjælp hurtigt muligt. -
FYSIKLÆRER SØGES
ForumindlægHej:) Jeg søger efter en go' privatlærer(fysik), som kan være god til at forklare tingene på en pædagogisk måde.. Har fysik på C-niveau. Vh -
Dampmaskinen
Forumindlæghttp://www.nakskov-gym.dk/fysik/la/fysik_billeder/mechanics_logos/corwatt.gif Nogen som ville forklare mig hvor dampen som skubber stemplet ned, forsvinder hen ? -
Optaget på htx - Matematik prøve
ForumindlægHvad indholder Matematik prøven For at blive optaget på Højere teknisk eksamen (htx)? skal man bestå Dansk, Engelsk , Fysik også? eller kan man nøjes med Dansk, Matematik og Fysik? -
Jeg søger en privat lære.
ForumindlægJeg har svært ved fysik og har brug for en til at hjælpe mig med at skrive rapporter. - Og forklaring af ting jeg ikke forstår. Jeg har fysik på B-niveau. -
Forklaringsopgaver i "Grib fysikken"
ForumindlægHey er der nogen her der har brugt bogen "Grib fysikken - fysik på gymnasiets B-niveau" af Morten Severinsen, som har svaret på de forklaringsopgaver bagerst i bogen? Tak ! -
Opløslighedsprodukt
ForumindlægJeg har et opløslighedsprodukt opgivet for magnesiumhydroxid. Det er 5.6*10^-12M^3 Jeg skal nu regne ud hvor mange gram af dette der kan opløses i en pufferopløsning på pH = 9 Mg(OH)2 = 58.3 g/mol Ingen af de opgaver jeg tidligere har lavet, har noget at gøre med pufferopløsninger. Hvordan b... -
hjælp til logaritme
ForumindlægMit spørgesmål lyder på: Bestem uden hjælpemidler den eksakte løsning til hver af følgende ligninger log(x)=0 In(x)=-1 7log(x)-10=2log(x) log(x)=2*log(5) 2In(x)=8 In(x)=In(8)-In(4) -
ændring i pH
Forumindlæghvor stor ændring i pH giver en fejl i koncentrationen på 10 % teoretisk ? -
approximerende 1.gradspolynom? logaritmer
Forumindlæghej jeg har noget jeg ikke forstår i min bog, og håber nogen kan hjælpe mig med at forstå det.. (det er en metode fra 1600 tallet så det er altså ikke helt en nutidig logaritme vi snakker om) En logaritmetabel bliver udregnet, hvor man til sidst har logaritmerne til en række tal, der er meget tæt... -
Tysk
ForumindlægHej. Er der nogel søde mennesker, der vil rette noget tysk for mig. Det ser således ud: Das Film ist ein deutsches Filmdrama aus dem Jahr 2008. Die Welle ist produziert von Dennis Gansel und gespielt von Jünger Vogel. Das Thema ist Nazismus. Der Film war ein grosser Erfolg und sein Film lock... -
Sandsynlighed
ForumindlægHvordan ved man hvilken gevinst er CD og CE? CD bliver her nævnt til at være 10 kr, men CE nævnes ikke. Hvordan hænger det sammen? Er det største og mindste sandsynlighed? Jeg kan se i facit at CD er 0.15 og CE er 0.01. Burde CD ikke være 0.85, for det er der er chance for at man ikke vinder pr... -
oversættelse tysk!
ForumindlægDie Kinder wird uneinig.Der Vater wird böse.Die Mutter und Sabine werden schön.Der Garten wird gross.Die Eltern werden sauer.Der Fernseher wird ausgemacht Die Mutter wird leicht ungeduldig. Wo wirst du so lange? Ich muss heute etwas länger werde. Werde das Essen bald fertig? Ich werde bald sauer.... -
3.G-opgaven
Forumindlæg3.g'ere.. Kom nu, hvad har i tænkt jer at skrive om - og i hvlke fag - i årets større skriftlige opgave i 3.g??Tror selv jeg vælger engelsk.. men skal man så ik bare læse en roman og analysere den så?? ;-/PEACE -
HASTER! MAT. opgave, som er helt umulig
ForumindlægHej, Nogle der kan hjælpe med denne opgave? er gået helt fast forstår den ikk.. Opagven lyder såleds: Det radioaktive stof strontium 90 henfalder med 2; 45% pr år. Et laboratoriumindkøber 7g af stoffet i 2004. Indfør passende betegnelser, og opskriv et matematisk udtryk, der beskriver, hvo...
