Søgning på: idræt b drejebog dans. Resultater: 18601 til 18620 af 89623
  • Vandret parallelforskydning

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har en linje på formen: y=0,4999x+5,9999 som jeg gerne vil have forskudt 4,33 enheder hen ad x-aksen. Hvad gør jeg?
  • en ret linje og de 2 akser

    Forumindlæg
    hvordan beregner man skæringspunkterne mellem en ret linje og de 2 akser. ligningsløsning skal indgå. hjælp plz
  • Eksponentiel funktion

    Forumindlæg
    f(x) = bax Hvordan isolere man x?
  • Isolér

    Forumindlæg
    Kan nogen hjælpe mig med at isolere d i : a^2 + bd = c^2 ?Mange tak
  • Bevis sin(2v) = 2sin(v)cos(v)

    Forumindlæg
    Bevis følgende formel for vinkler v imellem 0 og 90 grader.sin(2v) = 2sin(v)cos(v)Du kan for eksempel anvende den viste ligebenede trekant i din argumentation.trekanten er en ligebenet trekant hvor der er en stiplet streg igennem midten så den bliver til to retvinklet trekanter.
  • opgave 1.17

    Forumindlæg
    hej alle samme jeg vil høre om der er nogle der har lavet opgave 1.17 i kemiopgaver af Preben Albertsen og Carsten Holmboe. jeg har lidt problemer med at afstemme reaktionskemaet
  • Funktion

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave den her opgave: En havvindmølles energiproduktion er ligefrem proportional med vindens hastighed opløftet i tredje potens. a) Indfør passende variable, og opstil en model for en havvindmølles energiproduktion som funktion af vindens hastighed. Er den så simpel, som bare at skri...
  • Integralet af (2x+1)dx

    Forumindlæg
    Hvordan beregner jeg integralet af (2x+1)dx?
  • Stråling og stof | Halveringstykkelse, stofpassage

    Forumindlæg
    y-stråling med energien 3,0 MeV har den lineære absorptionskoefficient 0,10 cm^-1 i aluminium.a) Beregn halveringstykkelsenb) Hvor stor en del af strålingen kan passere 2,0 cm aluminium.Opg. 4.4 s. 172 i Fysikkens verden 2
  • Eksponentialfunktionen

    Forumindlæg
    Vi ved at for en lineær funktion vil f(x) altid vokse/falde med a, når x vokser med 1. Hvordan forholder det sig for eksponentialfunktionen ? Nogen der har en god forklaring på dette spørgsmål?
  • parabel

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med et lille problem.. jeg skal have fundet foreskriften for en parabel, men kender kun toppunktet og et punkt på parablen.. nogle der er flinke og give et fif til hvordan jeg lige kommer igang?
  • Parameterfremstilling i R^3

    Forumindlæg
    Hvis jeg har et punkt P, og to linier l og m givet ved parameterfremstillinger, hvorledes bestemmer jeg så en parameterfremstilling for den linie, der går gennem punktet P og skærer både linien l og m?
  • Søger HP

    Forumindlæg
    nogen der kan hjælpe jeg søger efter en god hjemmeside der fortæller om diverse funktioner (lineær,potens o.lig.) inden for matematik
  • AT om Heysel eller Hillsborough?

    Forumindlæg
    Er det nogen, som har Heysel eller Hillsborough som emne i årets AT om katastrofer? :-) Hvis der skulle være nogen, ville jeg lige høre, om I vil dele jeres problemformulering og problemstillinger til emnet? Jeg har selv om Hillsborough, og har overvejet en problemformulering som lyder: &qu...
  • Logaritmer ..?

    Forumindlæg
    Er der noget jeg slet ikke kan se logikken i, må det da næsten være logaritmer. En der har en letforståelig definition på det, en forklaring på hvad det præcis betyder, eller en helt tredje metode, hvorpå jeg endelig kan se ideen..?Du er en skat!
  • differentialligning

    Forumindlæg
    Jeg skal bestemme T ud fra dT/dt=-0,019(T+12). Jeg ville mene at det er en differentialligning på formen af en af dem, hvor vi allerede kender, hvilken form T skal være på, men jeg synes ikke rigtig, at jeg kan finde den som vil passe Nogen om kan hjælpe?
  • Aflæsning af eks.udv.

    Forumindlæg
    Opgaven går ud på udfra en ret linje i et enkeltlogaritmisk koordinatsystem at aflæse forskriften. Kan man det? Ved godt man kan finde to punkter og så regne derudfra. men da opgaven er uden hjælpemidler så går jeg ud fra den skal aflæses. Tak på forhånd.
  • sinusrelationen

    Forumindlæg
    Hej.:):)sidder og kigger noget igennem med noget trigonometri, men jeg kan ikke huske hvordan sinusrelationen er, kan nogen hjælpe.??
  • Perspektivér

    Forumindlæg
    Hej. Hvordan kan man perspektivere hvis man ikke kan huske metodebrug etc. fra tidligere forløb?
  • Hhx fagpakke eller hgs?

    Forumindlæg
    hej, har tænkt mig at søge ind på en af disse hvis jeg ikke kommer ind på uni i år, er der nogen der har erfaring/er med disse to? og hvad forskellen egentlig er på dem?skal siges at jeg i forvejen har erhvervsøkonomi c, så ved ik om det kan blive meriteret?