Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 18601 til 18620 af 33873
  • f'(2)

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg er kommet sent i gang med matematikken. Jeg har en opgave som skal afleveres i morgen og jeg er helt blank. Derfor søges alt den hjælp som kan hentes!! Opgaven er vedhæftet! På forhånd tak :)
  • ekstremumssteder

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart op i mundtlig matematik, men har et eksamens spørgsmål, om jeg ikke forstår. Du skal beskrive hvordan en funktions ekstremumssteder kan beregnes.? Håber der er nogen, som kan svare på det.
  • Spørgsmål om funktioner

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg har nu fået en matematik projekt med nogle svære spørgsmål som skal besvares i teoriafsnittet. Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal besvare disse spørgsmål om funktioner. Håber I kan hjælpe :).
  • Alexanders mørke bånd

    Forumindlæg
    Er der nogle som har skrevet teori om Alexanders mørke bånd? Som er området mellem den primære regnbue og den sekundære regnbue. Kan man koble noget matematik til teorien?
  • Funktioner.

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal snart til matematik eksamen, men har lige et spørgsmål. Jeg skal udlede formlen T2= log2/ loga. Vil høre om T2= log2/ loga er det samme som T2=ln2/ lna ?
  • Hurtig Mat hjælp!

    Forumindlæg
    Hej jeg er i gang emd et matematik opgavesæt. Jeg har dog en del problemer med opg 3 i den vedhæftede fil. Er der nogen der kan hjælpe mig Mange tak på forhånd :)
  • tallets kvadrat?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :) Har lige en matematik aflevering, hvor jeg ikke lige forstår den ene opgave: Hvilke tal opfylder, at når man fra tallets kvadrat trækker tallet, får man 90? på forhånd tak :D
  • Haster! Kapitalfremskrivning?!!

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde ud af kapitalfremskrivning. Er der nogle der har en god forklaring på hvordan man regner med det, så det er nemt at forstå? Skal til Matematik eksame på mandag, og er bange for at trække noget om lige det :/ Hjæææælp!
  • Fart og hastighed

    Forumindlæg
    Hej Jeg har brug for hjælp til at løse nogle opgaver om fart i matematik. Jeg har vedhæftet to billeder med de opgaver, jeg har svært ved. Det skal afleveres i morgen. På forhånd tak.
  • LOGISTISK VÆKST

    Forumindlæg
    Hej SP! jeg er igang med en matematik opgave om logistisk vækst som jeg er gået helt i stå med. er der måske en derude der kan hjælpe mig med at løse den vedhæftede opgave? Tak på forhånd :-)
  • Normalfordeling?!

    Forumindlæg
    Hej alle. Sidder og skal op til matematik mundtlig eksamen i morgen. Men jeg ved stadig ikke hvad normalfordeling er? Er der nogle der kan forklare mig det på en meget børnevenlig måde? På forhånd tusind tak for hjælpen Fie :)
  • HJÆLP SØGES HURTIGST MULIGT

    Forumindlæg
    Jeg sidder og laver nogle noter til matematik problemregning. Er der en venlig sjæl der kan forklare mig hvad sumfigur er? Og hvordan den slags "opgave" løses?! Please hjælp !!!
  • differentialkvotient

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart op i matematik eksamen, men har et bevis, som jeg har svært ved at forstå. Beviset er for F(x)=a*x^2. Er der nogen, som kan hjælpe mig med dette? PÅ forhånd tak.
  • Statistik - spredning

    Forumindlæg
    skal til mundtlig matematik B, og har spørgsmål omkring emnet statistik, grupperede observationer. hvad betyder spredning? hvad er det man finder ud af ved at beregne spredning..? på forhånd tak...
  • Variabelsammenhæng

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg ville spørge om, der er nogen af jer, som ved hvad denne sætning betyder? --- Gør rede for linæer sammenhæng mellem to VARIABEL? - hvad betyder variabel i matematik? (er det eksempler??
  • funktioner

    Forumindlæg
    hej jeg sidder med en matematik rapport. vi har desværre ikke mulighed for at spøger vores lærer til råds jeg håber en af jer kan hjælpe mig (om ikke andet bare igang med dette spørgsmål )
  • Begrebet differential kvotient

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal til eksamen i matematik på B-niveau på tirsdag og sidder lidt fast i de sidste spørgsmål. et af spørgsmålene lyder følgende: Gør rede for begrebet differentialkvotient, men hvordan gør man lige det ? og hvad betyder det ? på forhånd mange tak
  • Ret linie

    Forumindlæg
    Hej alle Hvordan tegner man en ret linie ind på TI89, når man allerede har tegnet tangent og graf. Den skal have en hældning på -2. Ps: Skal man tegne grafer til matematik b niveau eksamenen? Den skriftlige ? Kan man komme ud for det?
  • Differentialkvotienten og væksthastighed!!!!!! Eksamen i morgen..

    Forumindlæg
    Jeg har fået følgende spørgsmål til min eksamen i matematik på B-niveau i morgen... Redegør for sammenhængen mellem differentialkvotient og væksthasikghed... Er fuldstændig blank!! Nogen der kan hjælpe????:)
  • Hjælp. funktioner.

    Forumindlæg
    Jeg kan sagten finde ud af opgave a... Men hvordan udregner jeg b,c og d?? (se billed) P.s: i må gerne skære det ud i pap. hilsen Matematik-mongolen.