Søgning på: erhvervsøkonomi case 1. Resultater: 18621 til 18640 af 152771
  • 1ks pepsi

    Forumindlæg
    Hej nogle der ved, hvad 1ks pepsi med 24flasker betyder altså hvad 1ks betyder i dette sammenhæng? Tak på forhånd.
  • Snegle

    Forumindlæg
    Hej. Hvor befinder snegle sig mest i en sø? Og hvorfor?
  • HJÆLP..opskriv reaktionen

    Forumindlæg
    Jeg bliber i en opgave bedt om at opskrive reaktionen for en titrering? Hvordan gør man helt generelt? Og evt hvordan gør man i min opg? I min opg: 4-hydroxyacetanilid er en svag syre og molmassen kan bestemmes ved titrering på følgende måde: 200mg opløses i H2O og titreres med 13,25 ml 0,1M NaOH
  • Hjælp til personkarakterstik..

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg har brug for hjælp til alle personerne i bogen Oliver Twist, hvor mange er der, navne, og måske et par ord om deres personlighed. På forhånd tak :)
  • hvordan løser jeg

    Forumindlæg
    sådan et ligning? 2x^2+x-3=0 jeg skal bare have et skub så jeg kan begynde med at regne ligninger ud
  • funktion ved forskriften

    Forumindlæg
    hej er ved at lave en blækregning og kan ikke lige finde ud af en opgave som jeg håber i vil hjælpe med? den lyder således: en funktion f er givet ved forskriften f(x)=2x+sin(x) A) bestem en løsning til ligningen f(x)=0 mit forslag er 2x+sin(x)=0 og isolere x er dette rigtigt? B) Gør rede ...
  • Harmonisk ssvingning

    Forumindlæg
    Hej. er der nogen der ved hvordan man finder vm(f) for den forskudte harmoniske række? f(t)= 0,5841*sin(0,08743t+0,5706)+1,628
  • Hjælp !

    Forumindlæg
    Hvordan beregner jeg dette? Et politisk parti øger ved opinionsundersøgelser 3 måneder i træk vælgertilslutningen med henholdsvis 8.6% , 2.4% og 3.6%. Beregn den gennemsnitlige månedlige procentvise stigning i partiets vælgertilslutning. Hvad er den samlede procentvise stigning?
  • f(x) løs ligning

    Forumindlæg
    Hvordan er det nu lige man løser følgede ligning: f(x)=3
  • Integral

    Forumindlæg
    Hej håber der nogle som kan hjælpe med denne Opgave.. På forhånd Tak ;)
  • Afstand fra punkt til plan

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en plan med ligningen 2x-y+2z-9=0 og punktet P(2,1,0). Jeg ved godt hvordan man beregner afstanden men dist(P,a) formlen, men det det undrer mig er y for hvordan skal jeg skrive denne ind i formlen når der ingen konstant står foran y?
  • Er gået i STÅ!

    Forumindlæg
    I et firma var omsætningen i 2000 på 5.280.000 kr. Omsætningen stiger med henholdsvis 5,3 %, 3,9 % og 2,8 % i de følgende tre år. Hvor stor var Omsætningen I 2003? 5.280.000 · 1,053 · 1,039 ·1,028 = 5.934.420,63 kr Er det rigtigt? Hvad er den samlede stigning i procent i perioden fra...
  • stamfunktionen ??

    Forumindlæg
    Hej, jeg håber at i vil hjælpe mig :) Jeg kan ikke forstå hvorfor dette udtryk: E'pot = G*m*M/r^2 og udtrykkets stamfunktion er således; Epot = -G*M*m/r hvorfor og hvordan kan det blive sådan? altså, er der formel for hvordan man finder stamfunktionen? På forhånd tak :)
  • Trigonometri 2

    Forumindlæg
    Jeg har en cirkel, hvori der er indtegnet en readius, samt en korde. Begge værdier kender jeg, og jeg skal nu finde gradtallet for buen. Min fremgangsmåde er: - inddel trekanten i to lige store dele (så jeg nu kendet tre værdier, korde, radius samt vinklen til 90 grader) - når værdien for buen ...
  • En linje gennem punkterne P&Q

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået en opg, der lyder: En linje går gennem punkterne P(2,7) og Q(6,1). Bestem hældningskoefficienten for l. Bestem en ligning for den linje m, der går gennem B og står vinkelret på l. Det er nemt nok, at finde a. y2-y1/x2-x1 = -3/2 Men hvordan skal jeg så løse opgaven videre (...
  • at løse en ulighed?

    Forumindlæg
    jeg prøver lige igen, håber der er nogen der kan hjælpe:) jeg skal løse uligheden f(x)< eller = 4 jeg har tegnet to grafter ud fra de to ligninger der er givet. hvad gør jeg så nu?
  • M og mol/L

    Forumindlæg
    Hej Hvis der nu står at et stof er på 0,0400 M er det så det samme som 0,0400 mol/L ? Er det ikke begge mål for koncentrationen?
  • Matematik på biokemistudiet

    Forumindlæg
    Hej Er der mange matematikfag på biokemistudiet? Er det sådan noget med mange beviser eller er det mere anvendelsesorienteret?
  • Dataindsamling behandling af data

    Forumindlæg
    Hej derude er der nogle af jer der kender et smart og gratis program eller en hurtig og effektiv metode at behandle indsamlede spørgeskemaer på?? ALT ANDET EN DEN KLASSISKE MED MANUEL SAMMENTÆLLING AF SVAR... På forhånd tak for hjælpen Med venlig hilsen Louise
  • PAscals Trekant. Haster

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan udlede denne for mig og forklare den i forhold til Pascals trekant. (a+b)4..¨??? (opløftet i fjerde) Udover at det giver den 4. linie i trekanten: 14641 Svar Hurtigst muligt. Helst i aften inden kl 23.00 På forhånd tak Christina