Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18641 til 18660 af 20689
-
Hvorlang tid tager det ?
ForumindlægEn bil kører 79 km/h og hvor lang tid går der for at den har kørt 6,2 km.. Jeg ville mene 4,71 minutter, men mener at det lidt urealistisk.. -
Vækst
ForumindlægHej alle. Er der nogen der kan forklare og hjælpe mig med at sammenligne eksponentiel, lineær og potensvækst? Det er mest sammenligningen af de 3 jeg har svært ved.. -
Karaktergivning
ForumindlægHej! Jeg står i slutningen af 3.g og de afsluttende årskarakterer bliver givet mandag aften. På mit naturgeografi B-hold har vi siden sidste standpunktskarakter blev givet kun lavet en enkelt skriftlig aflevering. Denne aflevering blev til et 12-tal for mit vedkommende. Jeg fik imidlertid et 10-... -
gymnasiet..
Forumindlæghej jeg har valgt studiretningen der hedder engelsk A samfundsfag B mediefag B nogen der vil fortælle hvordan det er. hvad får man for..? hvor mange afleveringer? osv.. fortæl mig alt hvad i ved please.. skal starte i gymnasiet efter sommerferien derfor er jeg megeeeeet glad men vil også vide... -
Kirurg
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i 8 klasse og jeg vil gerne være kirurg hvilken linje anbefaler i jeg skal tage i gym. og hvad skal jeg gøre for at komme på gym. ?? -tak på forhånd :) -
tonelære musik og lyd
ForumindlægHar brug for hjælp, jeg er virkelig i bar bund. Tak på forhånd 11)Den øverste streng på en guitar hedder E-strengen, fordi den spiller tonen E når man slår den an. Det E har grundfrekvensen f = 329,63Hz. Strengens længde er L = 65cm. a:Hvad er bølgelængden for grundsvingningen på strengen... -
Studenterhuer - hhx
ForumindlægHej jeg går på hhx lige afsluttet første år. Jeg kom til at tænke på hvilken farve hue og hvilken farve bånd man kan får på hhx uddannelsen, almindeligt er det jo hvid hue med mørkeblå bånd, men jeg har 6 fag på a-niveau: (Dansk, Engelsk, Spansk, Matematik, Afsætning og Virksomhedsøkonomi.) Og bl... -
findes kontinuertet i virkeligheden?
Forumindlæggiv et eksempel på et naturligt fænomen, der er kontinuert. Du tror nemlig, at alt i universet er diskret. -
Protoner
ForumindlægJeg skal angive atomnummeret (Z) og neutrontal (N) for nedenstående atom: 12C 126C --> her har jeg angivet atomnummeret Og jeg har fundet ud af, at man finder neutrontallet ved at trække atomnummeret fra atomets massetal. I overstående er der 6 neutroner, hvordan finder jeg ud af, hvor mange p... -
Strømstyrke
ForumindlægHej med jer. Hvis jeg skal finde strømstyrken ud fra disse informationer: elekromotorisk kraft = 12V, indre modstand = 1 ohm, ydre modstand = 100 ohm. hvad skal jeg så sætte på R's plads i Ohms lov? -
Radioaktive henfald og eksponentielle funktioner
ForumindlægHvilken egenskab ved radioaktivt henfald ligger til grunde for den eksponentielle aftagende henfald vi ser i henfaldsloven? Henfaldsloven og absorptionsloven er begge eksponentielt aftagende – hvilke fysiske processor ligger til grund for dette? Håber der er nogle, der kan hjælpe.. -
stangtennis
ForumindlægHej. Jeg får (a) til 1.25m over jorden. Jeg er i tvivl om resten af opgaverne... Hvem kan hjælpe mig? -
STRØM / INDUKTION
ForumindlægSkal op til terminsprøv efter jul, så jeg håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd! Hvad kan man lave under emnet "transformation"? det vil være bedst, hvis forsøgene var lidt store, altså at det ikke er 1 minuts forsøg, men i er velkommen til at skrive alle de forsøg i kan komme i tank... -
Kan man sælge mere end forskellen mellem produceret og forbrugt energi ?
ForumindlægEr der en fejl i logikken? ....hvis man regner med at kunne sælge mere end den overskyddende energi på (7776 - 7000) som kun har til rådighed til salg ? Hvordan kan det ellers løses/tænkes ? -
Eksempeler på andengradspolynomier i virkeligheden
ForumindlægHej Studieportalen Jeg undrer mig over hvornår man bruger andengradspolynomier i hverdagen. Jeg har svært ved at se hvordan jeg kan lave en virkelighedsorinteret opgave, altså lave en andengradspolynomie ud fra virkelige ''tal'' håber at der er nogle der kan hjælpe mig Tak ... -
Psykologi kvote 1 og 2
ForumindlægHej. Jeg har et snit på 9,3 (hvor jeg har ganget med 1,08), og vil rigtig gerne ind på psykologi, som kræver et snit på 10,6 i Aarhus og 9,7 i Aalborg. Tror I der er chance for, at jeg kommer ind? Har forresten søgt kvote 2 i Aalborg også. -
Videregående uddannelse eller forsvaret
ForumindlægHej. Jeg vil meget gerne gøre karriere inde ved forsvaret. Men jeg har søgt om at komme ind på skibsofficer uddannelsen, fordi jeg elsker at sejle, og med den uddannelse kan jeg gå direkte til officersuddannelsen i forsvaret. Meen mit problem er at jeg nok mere har lyst til at gå hele vejen i fo... -
Bevis Efoton = (h*c)/lambda
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med at bevise nedenstående? "Bevis at energien af en foton kan skrives: Efoton=h·c ved at benytte at Efoton=h·f og at c=λ·f" Jeg ved, at Efoton=(h*c)/lambda = Em - En Men skal der skrives mere end dette? Skal man her komme ind på Rydbergform... -
Statisk tryk, dynamisk tryk, hydrostatisk tryk
Forumindlæger der nogle som kan forklare udtrykkene som beskrevet i overskriften til dette spørgsmål, på en enkel måde? jeg har svært ved at forstå det jeg kan læser om det i min lærebog samt google. -
Formelenhed
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med følgende og med meget pædagosisk forklaring. Opskriv formelenheden for de følgende ionforbindelser: a) Kobber(III)bromid b) Jern(II)sulfid c) Chrom(III)nitrat d) Sølv(I)oxid e) Aluminiumoxid f) Kaliumpermanganat
