Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 18661 til 18680 af 60202
  • hjælp det haster virkeligt meget.

    Forumindlæg
    det er nogle opgaver jeg sidder virkelig fast. 5x=2(x-6) 6x+=x-2 har brug for jers hjælp.
  • Prøve

    Forumindlæg
    hej.. jeg skal op til en kemi prøve i næste uge. emnet er: syre-base... prøven er uden hjælpemidler. Hvad kan der tænkes min lærer kan spørger om, idet prøvet som nævnt tidligere er uden hjælpemidler.? Hun har dog sagt at vi skal kunne de vigtigste syre og base uden ad.. tak..
  • Vinkler!

    Forumindlæg
    Jeg har vedhæftet et billede af en opgave jeg har fået, som jeg simpelthen ikke aner hvordan jeg skal gribe an :-)
  • næste tal hjælp

    Forumindlæg
    vil i ikke kigge på dem har kun lavet den første kan ikke finde ud af de andre 5 8 12 18 24 30 næste tal 57? 1 2 24 448 næste tal? 6 7 67 6 6næste tal? 28 10 2 2 2 næate tal?
  • Projektion

    Forumindlæg
    Hvis man får oplyst at et punkt A er givet ved den vinkelrette projektion af et punkt F på en plan beta, kan man så godt finde projektionen A ved hjælp af F og planens normalvektorer?
  • trekant

    Forumindlæg
    hej der er en trekant i min opg som står trekanterne ABC og A1B1C1 er ensvinklede nogle af trekanternes mål fremgår af figuren a bestem længden af siden B1C1 og længden af siden AB hvilken formel skal jeg bruge endelige
  • Gaschromatografi - sortering efter kogepunkt?

    Forumindlæg
    Jeg har læst et sted, at hvis den stationære fase v. gaschromatografi er upolær vil stofferne adskilles efter deres kogepunkter. Hvorledes hænger det sammen? Samme sted står der, at hvis den stationære fase er polær, vil stoffernes polaritet spille ind. Det kan jeg forstå, da en større polaritet...
  • Hjælp med ligninger og reducering.

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle kloge hoveder der kan forklare mig det omkring ligninger og reducering? Har fx. en ligning der lyder sådan her: 2x+9 = 3x+7 Og lige en reducering: a+2a+3a. Håber der er en hjælpende hånd, da jeg ikke kan huske hvordan man gør ;)
  • Kemi :'(

    Forumindlæg
    Hej. Jeg kan simpelthen ikk finde ud af de her kemiopgaver. ¨Håber nogen af jer vil hjælpe mig.. :s Opgave. For en vandig opløsning af ammoniak har man målt en densitet på 0,910 g/mL. opløsningen indeholder 24 m-% NH3 a. Find opløsningens koncentration af ammoniak i enheden g/L b. Find den fo...
  • Analytisk bestemmelse af Carbohydrater

    Forumindlæg
    Hvordan kan man analytisk bestemme Carbohydrater?
  • Toppunkt! Korrekt?

    Forumindlæg
    Parabel: y=-2x^2+8x+1 Jeg har fået toppunkt til (8,36) Korrekt?
  • pH i opløsninger

    Forumindlæg
    "Find den fremkommende pH i en opløsning mellem 20mL 0,2 M H2SO4 og 50 mL 0,1 M NaOH" Nogen der ved, hvordan man griber denne opgave an?
  • repetitionsspørgsmål

    Forumindlæg
    hejsa vennerrrrr, jeg er i gang med at læse til geografi og har brug for lidt hjælp 1. hvad er et lavtryk (termisk) 2. hvorfor blæser det 3. hvorfor regner det ikke, når der er højtryk 4. hvilken vej afbøjer en vind på nordlig halvkugle 5. hvilke klimazone ligger Dk i 6. kan solen stå i zenit o...
  • Geovidenskab og Bioteknologi...

    Forumindlæg
    Jeg gad godt kombinere de to fag, da de lyder virkelig interessante! Sammen med Matematik.. Men intet sted i nærheden af Hundested, findes der en linje med lige netop begge fag... Kender i et sted? // Amalie :-)
  • Funktioner

    Forumindlæg
    grafen for f(x) = x^2 -4 når -3< x <2 grafregner : A) Angiv værdimængden .? HJÆLP forstår den ikke helt :-) forklar ;-) den til mig
  • Hjælp til opgave !

    Forumindlæg
    KAN IKKE FINDE UD AF AT LAVE DENNE HER OPGAVE, HÅBER NOGEN VIL HJÆLPE MIG. I en retvinklet trekant er den mindste katete halv så lang som hypotenusen. Den største katete er 17 dm. Beregn længden af hypotenusen.
  • Areal osv af et hus hjælp med beregning

    Forumindlæg
    Please tjek billedet og hjælp
  • skrf. mat. 10. kl.

    Forumindlæg
    Hej Jeg leder efter en hjemmeside hvor der er skriftlige matematik opgaver til 10. klasse som jeg kan øve på... er der nogen som kender sådan en hjemmeside?
  • Amfolytter

    Forumindlæg
    Hej, hvordan kan man beregne ph af 0,10 M natriumdihydrogenphosphat. Jeg skal vel bruge den her formel. pH = 1/2*(pKs(amf)+pKs(syre)) natriumdihydrogenphosphat er det syre eller amfolyt?? Kan ikke finde pKs værdier.
  • kulstofatomets binding

    Forumindlæg
    et kulstofatom kan højest have fire bindinger. gælder et O-dobbeltbinding for to bindinger? på forhånd tak