Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 18681 til 18700 af 18758
-
Afkøling i lukket system (universet)
ForumindlægJa det jeg har skrevet under emne siger næsten alt, men man mener jo at universet siden Big Bang har været under afkøling. HVIS universet er et lukket system, som ikke er uendeligt, og der ikke findes noget som helst uden for universet (ingen tid, masse, rum) hvordan kan denne varme så afkøles? D... -
MATEMATIK EKSAMENSSÆT nr. 2 2012!!!!
ForumindlægER JEG DEN ENESTE SOM SYNES AT EKSAMEN IDAG VAR MEGET MEGET SVÆRERE I FORHOLD TIL DEM SOM VAR OP I FREDAGS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
Udlænding=%Uddannelse!?
ForumindlægEr der nogle indvandrer/udlændinge Der kan nikke genkendende til dette udsagn!? har I nogensinde følt jer forskelsbehandlet- udelukkende pga din hudfarve eller etnisk baggrund? Har du haft lærere der er usikre på at give dig en god karakterer- selvom du er bedre end andre danskere- udelukkende... -
ligestilling mellem kønnene
ForumindlægHej med jer derude Jeg er igang med en klm opgave, og er helt vildt i tvivl om en ting, håber der er nogle der kan hjælpe. Altså det korte af det lange er at jeg har fundet nogle kilder fra både kristendommen og islam, der fortæller at kvinder og mænd er ligeværdige og at der er l... -
Smuk matematik
ForumindlægJeg er glad for begge mine fag, som er matematik og musik på universitetet. I særdeleshed er jeg forundret over, at man kan synes, at et stykke matematik er så smukt, at det næsten er til at fælde en tåre over. Lad mig høre, ærede matematikere, hvad er det smukkeste stykke matematik, I kender ti... -
er der nogen der kan kigge denne opgave igennem for fejl
ForumindlægBefolkningstilvækst i fattige lande1). Liste over årsag til de mange børnefødsler:1. Fattigdom og dårlige uddannelsesvilkår.2. En uforsikret alderdom3. Et land hvor et køn er mere eftertragtet end det andet køn (f.eks. Indien hvor de føder børn indtil de får en dreng)4. Traditioner5. Stor børn... -
Hvad synes i om det her raport
ForumindlægHvad synes i om det her raport. Hvis i skulle give den karakter hvad ville den kunne få. Problemformuleringen I hverdagen, gennem aviser og TV, bliver vi mindet om den gode, danske velfærdsstat, vi lever. Vi lever i et godt samfund, hvor ingen er overladt til sig selv. I min opgave vil jeg ko... -
Hvis i skulle give den karakter
ForumindlægHvad synes i om det her raport. Hvis i skulle give den karakter hvad ville den kunne få. Problemformuleringen I hverdagen, gennem aviser og TV, bliver vi mindet om den gode, danske velfærdsstat, vi lever. Vi lever i et godt samfund, hvor ingen er overladt til sig selv. I min opgave vil jeg ko... -
Dansk stil, nogle der vil tjekke igennem for grammatiske fejl?
ForumindlægAnalyse og fortolkning af\nKlokken, 1850 af H.C. Andersen\n\nKlokken af H.C. Andersen, skrevet i 1850, handler om en ukendt klokke, som har den dejligste, højtideligste og mest vidunderlige klang. Ingen ved hvor denne klokke befinder sig, men det er et sted dybt inde i skoven. Landets kejser vil ... -
dansk årsprøve; min still
ForumindlægHej med jer.. her er min stil fra årsprøven, nogen der kan bedømme den? god ? dårlig ? og hvad vil i give i karktere? essay om følelse eller fornuft..Følelse eller fornuft ? For lidt siden sad jeg her foran min computer aldeles blottet for inspiration, vel vidende om at dette essay skulle skrives... -
Rette?
ForumindlægHermed udsnit af opgaven:Opgaveformuleringe lyder således:Der ønskes en beskrivelse af økosystemets opbygning i en sø, herunder de forskellige organismers rolle i økosystemet samt nogle vigtige kemiske stoffers betydning for økosystemet tilstand, inddrag evt. dit forsøg med nærringstoffer.Endvide... -
Det svære studievalg
ForumindlægForvirringens tid nærmer sig for alle jer på sidste år af ungdomsuddannelserne, som står for at skulle vælge videregående uddannelse. Messer, åbne huse, en dag som studerende, ja alle afskygninger af præsentationer vælter nu og i de næste mange uger frem fra samtlige uddannelsesinstitutioner og s... -
Tilstand: Venter!
ForumindlægSidder oppe på skolen og venter. Overvejer pt. om jeg skal finde min ipod frem og høre noget musik inden næste time går i gang men tror jeg springer over nu. Skal alligevel lytte til musik i godt to timer efter skole når jeg skal ned og træne. Jeg synes jeg venter. Eller nu i dette øjeblik er det... -
Dansk essay - den danske kultur
ForumindlægHej alle! Jeg har skrevet et essay om nutidens danske kultur, og hvad der bestemmer den i dag. Jeg vil gerne have nogle input til forbedringer, uddybelser og lignende, men i behøver ikke sætte kommaer, for det er bare et spørgsmål om, at jeg selv tager mig sammen og gør det. På forhånd tak, og... -
Haster
ForumindlægHey! er der en der kan hjælp mig med at ret det jeg har oversættet rfa engeslk ti? tak.. Opg. Write a summary of the Danish text in English in 200-300 words. Your reader has not read the text. Referat af den danske tekst: Barndommen krymper Tidens ny børn er født med mus i hånden og en comput... -
HJÆLP plzzz!
ForumindlægHeeY.. håber virklige at der er en der kan hjælp mig med at rette min oversættelse fra dansk til engelsk hurtigest muligt. tak.. Barndommen krymper Tidens ny børn er født med mus i hånden og en computerskærm som vindue mod verden. De er kompetente og selvstændige aktører i eget liv. Tweens e... -
Hvad synes I om mit essay?
ForumindlægHejsa! Jeg vil gerne vide, hvad I synes om mit essay? Vær 100% ærlig, tak. I må også gerne give mig en karakter, hvis I vil :) Selfiegenerationen Selfiegenerationen. Du kender dem: de står altid klar med kamera-appen åben, mens de smører et kæmpe, falsk smil hen over ansigtet. Efter de ha... -
Essay med mangel på personligt præg? 10 eller 12?
ForumindlægHej. Jeg har fået 10 for mit essay, som jeg fik tre timer i skolen til at skrive. Jeg går forresten i 8. klasse, og det er første gang, at min klasse skulle skrive essay. Jeg havde virkelig håbet på et 12-tal, men min lærer havde været i tvivl om, om hun skulle give mig 10 eller 12, så hun spurgt... -
rettelse måske ændringer
ForumindlægNogen som vil rette min boganmeldese altså bare korekturlæse den og måske komme med ændringer Boganmeldelse Jeg blev for et par år siden tvunget til at læse en bog, jeg var ikke meget for det, men det skulle jeg. så jeg valgte at læse bogen ’’ Sagen om det blodige vampyrtrick &rsquo... -
Opgave til eksamen - Vi har tabt mennesket i vores teknologiorgasm
ForumindlægHvad mener I, at min opgave ligger til karaktermæssigt? Opgave 2: Menneskets udfordringer i en teknologisk tidsalder Over de seneste år er forventningerne og kravene til det moderne menneske blevet flere og flere i takt med teknologiens udvikling. Det forventes, at vi skal arbejde hurtigere ...
