Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 18681 til 18700 af 26896
-
hjælp plzz :'(
ForumindlægI en model for Kinas andel af verdensøkonomien antages det, at g(t) = 3,7 ⋅1,081t , hvor g(t) betegner Kinas andel af verdensøkonomien (målt i procent) til tidspunktet t (målt i antal år efter 1999). a) Beskriv, hvad konstanterne 3,7 og 1,081 fortæller om udviklingen i Kinas andel af verdens... -
Analysemodel til lyrik
ForumindlægHej! Jeg skal op til eksamen i dansk i overmorgen, men jeg er pludselig kommet i tvivl om noget: Hvilken model anvendes til at analysere lyrik? Mit emne er Lyrik om Danskhed hvor jeg har valgt underemnet "I Danmark er Jeg Født" af H. C. Andersen. Den jeg bruger lige nu er kommunikati... -
ligning
ForumindlægHej jeg har problemer med denne opg. Håber en kan hjælpe! En person underskriver en leasingkontrakt på en brugt bil. Personen skal betale et engangsbeløb på 17 500 kr. Derefter er der en månedlig betaling på 2795 kr. a) Indfør passende betegnelser, og opstil en model til beskrivelse af udgifte... -
Parablers anvendelse
ForumindlægJeg er igang med en større aflevering hvor jeg skal igennem 4 faser ved hver opgave. Men her i den sidste opgave omkring parablers anvendelse er jeg gået kold, så håber på jeg kan få noget hjælp. Opgaven heder Omsætning - 2.gradsfunktion - parabel. Også skal man igennem følgende faser: 1. Fase: P... -
Isolering af T^2: T^2 = k * a^3
ForumindlægHejsa. Jeg sidder her og skal lave matematikrapport, hvor jeg har fået spørgsmålet: Keplers 3. lov siger at T2 = k * a3 "Isoler T i ligningen og find derved ud af hvilken model, der beskriver sammenhængen mellem T og a (hint: brug potensregneregler og vis, at T = k1 * a^1,5 - altså en potens... -
HJÆÆLP! INDUKTIV OG DEDUKTIV
ForumindlægHar fagene Samfundsfag og psykologi.. Har skrevet dette om induktiv og deduktiv. Vi har lavet en spørgeskema. Men hvad skal jeg feks. sige udove dette, og hvd skal jeg svare, hvis de spøger hvad er det induktive osv? :) Spørgeskemaet kan sættes ind i den hypotetiske model. Det indukt... -
finde forskrift for h i maple
ForumindlægHar problemer med den her opgave på maple. En bestemt beholder der er fyldt med en væske har en aftapningshane i bunden. I en model kan væskehøjden i beholderen beskrives ved dh/dt = -15*h^(3/2) Hvor h(t) betegner væskehøjden (målt i cm) til tidspunktet t (målt i sekunder erfter åbning af ha... -
Funktioner
ForumindlægVi har opstilt en model for en hoplængde med i skihop (se vedhæftet billede). Ud fra denne graf skal vi opstille en funktion for L som er meter på vores hop og t som er vores år. Vi har fået vores tal til grafen i et excel ark. Vi kan dog ikke gennemskue hvordan vi lige skal indsætte nogle værdie... -
Product placement - "The Truman Show"
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive en opgave om product placement. Som en del af opgaven, skal jeg vurderer filmen "The Truman Show"s holdninger til "product placement" Er der nogen her der ved noget om det, evt har nogen kilder? Endvidere, skal jeg i min redegørelse indblande d... -
Opgave 17 tilhørende Opgavesæt august 2010
ForumindlægFra tidligere oplysninger konkluderes, at forskriften for M som funktion af x er M(x) = (15,5*1,00574^x)/(1,00574^x-1,03604) Forskriften bygger på en model for dyrkning af en bestemt afgrøde på en mark, hvor høstudbyttet M (måles i ton) kan sættes i en forskrift som funktion af x Endvidere oplys... -
f(x)=b*x^a
ForumindlægHalløj . Har brug for lidt hjælp til følgende opgave. Hundens vægt: 5 - 10 - 15 - 30 - 40 -60 Fodermængde: 85 -140 -190 -320 - 395 - 545 f(x) er daglige fodermængde som funktion af x som er hundens vægt. Dette beskrives ved modellen f(x) =b*x^a Skal bestemme tallene a og b. <- Hvordan gør jeg ... -
Luftskibe
ForumindlægJeg er i gang med at udarbejde en AT-synopsis om "Luftskibet som krigsmaskine". mit diskuterende spørgsmål lyder således: "Hvilken indflydelse har dette gennembrud for nutidig krigsførelse?" desværre har jeg lidt problemer med at finde ud af om de er fuldstændig droppet ind... -
Eksamen Artikel analyse og fortolkning, hjælp!
ForumindlægJeg har et lille problem med min mundtlige dansk eksamen. Jeg har trukket Reality tv og har så valgt en artikel fra information som hedder 'Vi har skabt et reality monster', det med analyse har jeg ok styr på, da det heller ikke er det værste når man har en analyse model at gå ud fra. Men... -
Nogen der kan hjælpe mig med den her opgave
ForumindlægPendling af kvalificeret arbejdskraft fra Sverige til Hovedstadsregionen pa°virker timeproduktiviteten i Hovedstadsregionen. Nedensta°ende model viser sammenhængen mellem pendling af kvalificeret arbejdskraft fra den svenske del af Øresundsregionen til Hovedstadsregionen og ændringen i timeprodu... -
bestem f '(3)
ForumindlægHej folkens Jeg har et problem med en opgave som jeg håber at i kan hjælpe mig med at løse. - en person har indtaget amfetamin. mængden af amfetamin i kroppen kan beskrives ved modellen f(t)= 15*0,84^t f(t) er amfetamin mængden i kroppen (målt i mg.) t er tiden efter indtagelsen af amfetaminen (... -
Matematik eksamen STX B
ForumindlægHej alle . Nu har jeg trukket Matematik B, så jeg skal op på tirsdag. Mit spørgsmål ligger, i hvorvidt mellemregninger tæller med som point, hvis man får et forkert facit? Jeg har nemlig regnet mange gamle eksamenssæt efterhånden, hvori en af dem bestod af at skulle opstille en eksponentiel mode... -
bestem en forskrift ud fra "noget"
Forumindlæghar svært ved denne type opgaver. hvordan gør man? FX: model kan udviklingen af biltætheden (målt i antal biler pr. 1000 indbyggere) i Danmark i perioden efter 1968 beskrives ved differentialligningen dN/dt=0,0004 ·N ·(315-N) Hvor N betegner biltæthedentil tiden t (målt i antal ... -
Hjælp til eksponitiel funktion
Forumindlægen person ryger hash lørdag aften kl. 20. Herved optages 28,0 mg af stoffet THC i kroppen. Mængden af THC aftager eksponentielt og dagen efter kan der måles 22,2 mg THC a) Opstil en eksponentiel model K(x)=b*a^x som beskriver koncentrationen af THC i kroppen, hvor x er antal døgn efter indtagelse... -
TJEN PENGE!
ForumindlægHej! Jeg studerer på markedsføringsøkonom uddannelsen på 2 semester.. Jeg har Case examen her om et par dage som handler om en virsksomhed og der vil jeg få 3 eller 4 spørgsmål som skal besvares med tekst samt nogle modeller.. Besvarelse skal indeholde afsætning og lidt af økonomi, erhvervsret ... -
Betydning af tallene i forskriften for N(t)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med året første aflevering, og er gået i stå ved følgende opgave: I en model kan udviklingen i antallet af rådyr i et bestemt område i Danmark beskrives ved funktionen N(t)=25000*1,03^t hvor N(t) beskriver antallet af dyr til tidspunktet t (målt i år efte...
