Søgning på: psykologi c noter hf. Resultater: 18681 til 18700 af 78113
-
Pythagoras
ForumindlægEr dette bevis på Pythagoras korrekt skrevet ? Synes det er meget svært at holde styr på alle tallene .. For at bevise læresætningen danner vi en retvinklet trekant ABC og ved hjælp af tre tilsvarende trekanter danner en kvadrat med sidelængden (a + b), som vist nedenfor: (Billede af en kva... -
Bærbare i undervisningen
ForumindlægFlere og flere elever på ungdomsuddannelserne betræder de aldrende bygningers gange selvsikkert og stilsikkert med en Apple eller IBM under armen. Den bærbare computer er ved at blive en lige så fast bestanddel i skoletasken som linealen, ordbogen eller lommeregneren. Umiddelbart virker det som e... -
Narcissime!
ForumindlægHvad er narcissime.. jeg har læst lidt om det i skolen, men forstod det ikke helt..Hvis nu men går efter at være perfekt har lige læst en bod, hvor en pige får foretaget en masse operationer for at blive perfekt!Hvordan kan man sætte narcissime sammen med det?Jeg har også lige læst i et andet for... -
Samfundsfag A
ForumindlægHej alle. Jeg står overfor det valg, at jeg skal vælge, om jeg vil have samfundsfag opløftet til B-niveau i 3.g. Selve faget interesserer mig rigtig meget, men det er ikke sådan at jeg føler overlegenhed i timerne. Derudover er min nuværende lærer rigtig dygtig på hele linjen. På mit gymnasi... -
Hvad er meningen med livet?...
Forumindlæg... er et spørgsmål jeg, og helt sikkert et par millioner andre, længe har tænkt over.Nogen der vil komme med deres syn?Bare nysgerrig... -
Den kolde krig
Forumindlægjamen ½løg...Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber i ville svarer på:1.hvorfor starter USA den kolde krig????Hej -
Idealisme og realisme - hvad er mest rigtigt?
ForumindlægHej. Sidder i skrivende stund med min 3.g SRP opgave om Cubakrisen og er nået til diskussions delen. Her lyder min problemformulering som følger: "Diskutere hvorvidt den realistiske tankegang er mere rigtig end den idealistiske. Diskuter hvilken af de to, der prægede Cuba Krise... -
Kvote 1 el. 2
ForumindlægNår man har været væk fra uddannelsessystemet (afsluttede hhx et år tilbage), skal man så automatisk søge ind på sin ønskede uddannelse (jura) ved kvote 2. Eller kan man godt bruge kvote 1. -
Matematik, matrix
ForumindlægJeg sidder og bakser med lidt matematik. Vi har fået udleveret et stykke papir med alt hvad vi skal op i til skriftlig matematik. Men der var et emne jeg gik glip af, og nu er jeg lidt på herrens mark, eftersom at min lærer ikke vil hjælpe mig. problemet er matrix-matematik (vha. TI 89 lommeregne... -
AT eksamen!!
ForumindlægHvor meget problemstillinger skal man vælge og snakke om? Man skal vel ikke gennemgå alle dine problemstillinger? -
FSA Tegneserier til mundtlig dansk - hvad trækker op?
ForumindlægJeg har analysemodellen (måske noget sparsom) til tegneserier og har da også forsøgt mig med en analyse i klassen... men helt ærligt så er tegneserier ikke lige det mest interessante at komme op i (med mindre man får noget samfundsrelevant som Nicoline Werdelin) - Så please - hvad kan jeg gøre, d... -
AT - 9/11 med hvilken fagkombination?
ForumindlægHej :-) I årets AT-emne, katastrofen - årsager og konsekvenser, vil jeg gerne skrive om terrorangrebet på 9/11. Min første tanke var, at jeg syntes, at de religiøse årsager til angrebet var spændende (Jihad osv), og mine vejledere sagde, at jeg kunne skrive i engelsk-religion - med samfundsf... -
Vidergående Uddannelse i usa
ForumindlægVideregående uddannelse i udlandet. Hej. Jeg er en ung dreng , som godt kunne tænke mig at tage min videregående uddannelse, altså uddannelsen efter gymnasiet, i USA. Jeg har selv søgt lidt på internettet, men har ikke rigtig kunne finde svar på mine spørgsmål. Det skal lige siges, at jeg g... -
Jeg har det skidt
ForumindlægJeg har haft det rimeligt skidt de to sidste og har konstant kvalme. Jeg skal op i historie på mandag, men tvivler på at jeg kan klare at komme. Derfor tor jeg, at jeg bliver nødt tila at tage sygeeksamen i august. Men jeg har et par spørgsmål:1)Får man en lægeerklring hvis man har det rigtig ski... -
Erikson
ForumindlægNogen mener at Eriksons teori kun kan bruges i begrænset omfang. Nogen der ved hvori begrænsningen består og hvorfor? -
Taboo
Forumindlæghejsa.. hvis man for avide at man skal skrive om "taboo" hvad er det så lige man skal skrive om?Er Taboo ikke noget, man IKKE snakke om i hverdagen..?Ligesom, pskytopater - sex bl.a. etc. -
Socialrådgiver - simpel uddannelse?
ForumindlægHej Jeg skal i gang med en bachelor uddannelse som socialrådgiver. Jeg ved virkelig ikke, hvad der går af mig, men for mig virker det som en meget simpel uddannelse? Det er da en god uddannelse med super gode jobmuligheder, ikke sandt? Den åbner op for mange uddannelser, såvidt jeg er orienteret... -
Utilfreds med nye uddannelse!!!
ForumindlægHej Studieportalen!!! Jeg blev optaget på noget jeg vill mindst inde på, nemlig farmaci. Jeg er matematisk (naturvidenskabelig) student fra i år og mit spørgsmål er så, om der er nogle uddannelser jeg kan nå at komme inde på??? Jeg har et snit på 6. Er der ikke nogen uddannelser????? -
Haster, tak ;)
ForumindlægHej, jeg er hedder Malene, er 19 år og i gang med 3.g med fagene Tysk A, Eng A, Bio B og Samf B. Jeg har fået et tilbud om at kommer i studiepraktik, men den skal besvares inden midnat (kan dog vente hvis der er pladser til overs, så selvom nogle først ser det her spøgsmål nogle måneder sener... -
Gym-lærer
ForumindlægJeg har tit undret mig over, hvorfor en gym-lærer har lært så meget på universitetet, men de skal aldrig bruge det til deres undervisning. For eksempel i matematik er det kun ca. 10 % af det faglige de har lært på uni, som de skal bruge på gym. De burde da bruge tiden på det stof, som de skal ge...
