Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 18701 til 18720 af 119027
-
Psykologi C - hvad går det ud på
ForumindlægPå mandag starter vi i skole igen (i hvertfald nogle af os), og i den forbindelse skal jeg til at have et nyt fag, nemlig psykologi c. Jeg har googlet faget, og fundet nogle informationer om det, men jeg tænkte bare på, hvad er jeres opfattelse af psykologi c: Hvad gør det interessant?? Hvad gå... -
hjaælp. kvadratrodden...
ForumindlægHeej. Jeg skal finde højden, men kan ikke rigtig komme videre. jeg har fået svaret til h^2=300 h=√(300) menvnår jeg regner det ud på lommeregneren så kommer der til at stå 10√3 Er det så bare svaret, med to streger under, eller hvad så`? -
Definitionsmængde
ForumindlægHvordan finder man definitionsmængden af en funktion, hvis f(x) = ln(1+2x)-1/3x ? -
Student-spørgsmål
ForumindlægHej Allesammen :) Jeg havde lige et spørgsmål : når man er gået op til den sidste eksamen i 3.g og man nu dumper til eksamen og lad os sige man os har dumpet i et par andre eksamner og man så får et gennemsnit under 2 tilsammen, kan så ike' blive sudent ... Er det kun eksamens karakter der ... -
Shoot! Kom med nogle opgaver!
ForumindlægEn der lige har tid og overskud til at give mig nogle opgaver jeg kan løse? De skal omhandle følgende: Ligevægte og Syre og baser det skal være sådan at de kan løses uden hjælp fra bogen (var fra hvad min lærer sagde), de skal altså ikke være kestrem svære, men lidt guf må der godt være! :-) -
Afslag
ForumindlægJeg har søgt ind på pædagogsemi, men har fået afslag da jeg havde dumpet en eksame.. (Er møg ked af det) Andre der også har fået afslag fra PÆDASGOGSEMI?? -
diffentere
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at differentere denne f6x=((4)/(√(x)-1)) -
at kvadrere en given figur
ForumindlægHvad menes der med at kvadrere en given figur -
50er matematik - hva siger i så?
ForumindlægHej med jer.. i vores klasse har vi 50ser matematik.. de har godt haft det svært efter min mening, men tror os de var ret gode på den måde os, da det var deress eneste redskab.. altså uden lommeregner.. men må jeg gerne hører jeres mening om det? altså hva er ejres overvejelser om matematikunderv... -
Læse i udlandet - hvad kræves der af engelskkundskaber
ForumindlægHejTænker lidt på hvad kræves der hvis man gerne vil tage et semester af en naturvidenskabelig uddannelse på et engelsksproget universitet i udlandet?Det er klart at hvis man i forvejen beskæftiger sig med engelsklitteratur i undervisningen så burde det ikke gå helt galt, men kræver universiterne... -
Ungdomsbolig og studieaktivitet
ForumindlægHej Jeg har netop fået en bolig igennem Ungdomsbolig Aarhus, da jeg skulle starte på universitetet nu. Jeg der er i midlertidigt lavet om i mine planner, så jeg skal på et suppleringsforløb på 4 måneder indtil jul, for at have adgang til en anden bachelor. Men da de fleste universitetsuddannels... -
Chi^2 og binomialfordeling
ForumindlægHej! Nogle, som kan hjælpe med at løse opgaven vha. Cas-værktøjet Ti-nspire? -
4 gange 5
ForumindlægKan man nu være sikker på, at 4 gange 5 altid er det samme som 5 gange 4, eller er der alligevel en forkel, hvis man tager højde for noget? -
Ligger følgenetre punkter på en ret linie?
ForumindlægJeg sidder med en opgave, som jeg er lidt i tvivl om. Undersøg om følgende tre punkter ligger på en ret linie: (-2,-1) (1,2) (5,6) Hvordan skal jeg beregne, om de gør det eller ej? -
Tips og tricks
ForumindlægHej derude, Jeg ville høre om nogle af jer derude ville dele nogle oplevelser omkring AT-eksamen med mig. Hvad for nogle ting synes I man skal gøre for at det kommer til at gå bedst muligt med AT-eksamen, og hvad gjorde I, som var positivt? Jeg skal selv om her til sommer, og er ret nervøs for ... -
Engelsk A og psykologi C - emne??
ForumindlægHej folkens, Jeg skal til samtale med en af mine vejledere på tirsdag og det er lidt problematisk, da jeg ikke har valgt mit emne endnu, hehe.. Er der nogen der har nogle gode råd til hvilket emne jeg kunne tage fat i når jeg har valgt fagene Engelsk (A) og psykologi (C) også mht. literatur.. Jeg... -
Emne-opdeling på studieportalen
ForumindlægJeg kan se at der oprettet mange indlæg under matematik, så de interessante indlæg forsvinder helt i mængden. Kunne vi ikke have to emner: Elementær-matematik vs. universitets-matematik. Så bliver det mere overskueligt. Eller har I andre alternativer? -
Problemstillinger og problemstillinger: Den kolde krig
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave, der handler, om hvordan USA overvågede Sovjetunionen under den kolde krig i samfundsfag og historie. Jeg har specificeret emnet til at handle om Cuba krisen, hvor USA opdagede sovjetiske raketter på Cuba vha. spionfly. Her under vi jeg analysere J.F. Kennedys tv-ta... -
sandsynlighed og stokastisk variabel X
ForumindlægHej Er der nogle, der vil forklare stokastisk værdi og hvordan an bruger disse værdier til at kunne beregne en sandsynlighed, da min lærer ikke kan forklare det på en måde som jeg kan forstå. I den sammenhæng er der så nogen der kan forklare/vise hvordaqn jeg løser a og b i sådan en opgave her, ... -
Filosofi?
Forumindlægmit spørgsmål er ; hvordan er det at have filosofi på c-niveau? hvad skal der gøres for at få en god karakter? og mest af alt eksamen. Hvordan foregår den ? -Peter.. :3
