Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 18721 til 18740 af 39386
-
Stående bølger
ForumindlægHej!!Har brug for en del hjælp til denne opgave, kan slet ikke se hvordan den skal løses :SDer laves stående bølger i et glasrør med et bevægeligt stempel. En stemmegaffel med frekvensen 440 Hz slås an og holdes foran rørets åbning.Der høres forstærkning, når afstanden fra åbningen til stemplet e... -
Væksthastighed i interval.
ForumindlægHej. Jeg er desværre kørt lidt fast i denne opgave. Funktionen f er givet ved f(x)=x^2+3. Bestem væksthastigheden i x=3. Bestem derefter den gennemsnitlige væksthastighed i intervallet fra 3 til 5, hvor begge tal er med. Den første opgave har jeg løst hvor jeg får f´(3)=6. Men den næste ved jeg i... -
Stærkt dæmpet svingning
ForumindlægHvordan ved man, om den regression, man har lavet på et datasæt for en formodet stærkt dæmpet svingning, rent faktisk er en forskrift for en stærkt dæmpet svingning? -
Solsystemet ?
ForumindlægHvordan man ved, at Solsystemet ser ud, som det gør?? -
Anvendelse af integralregning ude i virkeligheden.
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg har lige et hurtigt spørgsmål. Hvad bruger man integralregning til ude i virkeligheden. Jeg ved godt at man bruger integralregning til at regne arealer under grafer for en funktion i et interval (a og b) mellem grafen og x-aksen. Men kan i give mig nogle konkrete eksempel... -
Elektrisk vandvarmer
Forumindlæghej ......... jeg sidder med en opgave : En elektrisk vandvarmer i et badeværelse leverer varmt vand til brusebad og håndvask. Vandvarmeren indeholder et elektrisk varmelegeme, der skal opvarme vandet i samme tempo, som det forbruges. Tildel passende værdier til relevante fysiske størrelser, o... -
Differentialregning :-)
ForumindlægJeg har fået det spørgsmål at besvare: hvad man anvender differentialregning til og hvorfor det er vigtigt? Da jeg ikke lige kan gennemskue spørgsmålet og det sjovt nok ikke kan findes i bogen, har jeg prøvet at spørge inde i dette forum. Håber i hvertfald der er nogen der ved det, og vil hjæ... -
Rapport om temperatur og formler
ForumindlægHej, Håber nogen kan hjælpe mig, Jeg skal skrive en rapport om brændværdien af en paranød og effektiviten af stearin - hvordan starter man og hvordan argumentere man for hvorfor man bruger de formler? -
fourier transformation
ForumindlægKan nogen her hjælpe mig med at forstå overgangen fra fourier serier til transformationer. I min bog er det ikke forklaret særligt godt, men det er jo nok også en ting, der egentlig kræver en dybere matematisk tilgang (hvilket min bog bestemt ikke har). I følge den vil en funktion, der ikke ... -
fri proton henfalder
ForumindlægHeeeej! har et spørgsmål, som lyder som følgende:Er det muligt for en fri proton at henfalde til en neutron og en positron (og en neutrino)? Nicko-V -
Tvangsægteskaber
ForumindlægHvad synes I om tvangs- og arragerede ægteskaber? -
Gymnasiet
ForumindlægSkal man være god til Matematik for, at komme ind på gymnasiet. For jeg er nemlig ikke særligt god til netop dette fag. Og skal man oppe i matematik på gymnasiet, hvis man har det på C. -
Destruktiv interferens
ForumindlægHmmm, siden mit andet indlæg gik kold, og jeg virkelig ikk har en ide til hvordan denne opgave skal løses, ville det være rart med en hjælpende hånd.Det er opgave B5 i følgende link:http://peecee.dk/?id=34082 -
Spoler
ForumindlægAng. faseforskydningen mellem spændningen og strømmen i en spole i et LC-led, hvorfor kommer spændingen så før strømmen?? -
Forsøg?
ForumindlægJeg skal til mudtlig FSA i biologi i morgen. Vi har ikke rigtigt lavet nogen forsøg og vores lærer er ikke ligefrem den bedste. Hun har ofte været syg og har ikke været der i de sidste seks uger pga. noget smittefarligt..Vores vikar siger at det er ikke sikkert at vi skal lave forsøg, men det er ... -
MENNESKET I RUMMET - Produkt hjælp
ForumindlægHej allesammen. I uge 5 har jeg projektuge på min skole og vil allerede begynde at forberede mine ting i god tid, altså ligge en god plan for hvordan jeg vil udnytte den uge. Jeg er dog rendt ind i et problem. Jeg har en ide til et mugligt produkt, men ville godt høre om der skulle være en herin... -
Brøk om til potens
ForumindlægHey, sidder lige og laver en matematik afl. som skal aflveres i morgen juhu... Jeg har fået til opgave at lave den bedst optimerede cylinder (+ bund - top) altså mest plads med mindst materiale til en cylinder der skal indeholde 2 m^3. jeg har opstillet ligningen for cylinderens areal: ... -
Gymnasium
ForumindlægHejsa, jeg er en pige som starter på vestreborgerdyd som 1'ger. Er der nogen der kender noget til det gymnasium, er meget nervøs men glæder mig også på samme tid . :) Glæder mig til at høre fra jer. -
At bestå skr. eksamen..?
ForumindlægHej Jeg skal til skriftlig eksamen i fysikA i morgen, og vil gerne vide hvor mange procent (sådan ca., jeg ved det varierer) jeg skal have fået at bestå, få 4 og få 7? Nogen der ved det? -
Snorkræft
ForumindlægHvilken snor bruger mest kraft er det F1 eller F2 og hvorfor?
