Søgning på: matematik ab1. Resultater: 18721 til 18740 af 31575
  • Stastistik

    Forumindlæg
    Hej søde mennesker :-D Jeg skal lave en en statistikrapport,(øv bøv! matematik er ikke lige mig) og tænkte om i ikke kunne fortælle mig hvad er forskellen ved grupperede og ugrupperede observationssæt og hvilke fordele og ulemper er der ved dem PÅ FORHÅND TAAAAAAK XD
  • Reducer udtrykket mest muligt!

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med en matematik opgave omkring reducering af et udtryk, som jeg ikke helt kan få løst. Udtrykket er: (a½ * a-1 * √a3 ) / (a8)½ Nogle der kan hjælpe med reduceringen af udtrykket? :) På forhånd mange tak! :)
  • modeller for matematiske udviklinger

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal snart op i mundtlig matematik, men jeg mangler at få forklaret beviserne for lineær udvikling, eksponentiel udvikling og potens udvikling. Beviset skal være udregnet. Kender i nogle sider der giver god hjælp og uddybende svar? Eller har i selv nogle gode svar?
  • tretrinsreglen

    Forumindlæg
    Heey. Sidder med en opgave i matematik, og håber der er nogen der kan hjælpe, for jeg er virkelig gået i stå. Opgaven lyder: Benyt tretrinsreglen ”direkte” til at vise at er differentiabel med. På forhånd tak.
  • omvendt proportionalitet

    Forumindlæg
    Jeg har fået en matematik aflevering om omvendt proportionalitet opgaven lyder Hvad er y, når x er 9 jeg ved at der er en lligning der hedder Y= K/X men jeg har ikke k og kan ikke huske hvad jeg skal gøre. på forhånd tak :D
  • afledede funktion og tangenter

    Forumindlæg
    hej hej.. sidder lige og kigger på matematik.. men kan ikke finde ud af det.. så håbede der lige var den der kunne regne den første her.. så kan det være det går op for mig... bestem ligningen for tangenten til grafen for funktionen f(x) = x3 i punkterne p(-1,-1) og Q(1,1) på forhånd tak
  • Tæller SO som A-fag? (HTX)

    Forumindlæg
    Mine A-fag er: Dansk, Engelsk, Fysik, Matematik og Teknik. Tæller SO også med som et A-fag? Må jeg gange mit snit med 1,03 eller 1,06? (Jeg hævede Engelsk fra B til A).
  • Hjælp med mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    hej alle studiehjælper, skal op til mundtlig matematik eksamen og kunne godt bruge hjlp til dette spørgsmål redegør for omdrejningslegemer og bevis at volumenet af et omdrejningslegeme for en funktion f er givet ved Ville være super dejligt hvis nogen kunne hjælpe, da jeg selv har prøvet ude...
  • Matematisk Analyse 2

    Forumindlæg
    Hej nogen der kan hjælpe med noget matematik. Jeg har en opgave der går ud på at bestemme den niveukurve for f som går gennem (1,0) f(x,y)= ln(x^2+y), på forhånd tak
  • Forskellen på andengradsligning og andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Hej folkens, Jeg funderede lige over, hvad forskellen på andengradsligning og andengradspolynomium er. Jeg ved, at man skriver en andengradsligning op sådan her: 0 = ax2+bx+c. Men er der ellers andre forskelle mellem disse to? Skal op til mundtlig matematik i morgen, så håber der er nogle, der ...
  • vækstrate i eksponentiel

    Forumindlæg
    hej jeg er en pige, der går på 1. hf og har matematik på c niveau.. emnet er eksponentiel vækst og mit spørgsmål er : hvad er vækstraten mår x øges med en og vækstraten når x øges vilkårligt ???
  • SRP - reaktionskinetik og differentialligninger

    Forumindlæg
    Hej folkens, Jeg skriver SRP i kemi og matematik om reaktionskinetik og differentialligninger. Jeg har brug for noget inspiration og ville derfor høre om der er nogen der har nogle gode ideer, links eller endda en opgave så ville jeg blive meget glad ! Tusind tak.
  • mateatik hjælp

    Forumindlæg
    <p>&nbsp;Hej jeg har f&aring;et en aflevering i matematik og jeg kan ikke finde ud af opgave 4&nbsp;</p> <p>hvis der er nogen der kan den s&aring; m&aring; i meget gerne skrive tilbage :)</p>
  • Gået i stå med matematikaflevering :s

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg har lavet STX matematik B august 2008, men er kørt fast i 3 opgaver. Nogen der kan hjælpe mig med opgave 8, opgave 10 og reduceringsopgave 1? Mvh Helena.
  • Brush-up kursus

    Forumindlæg
    Hej SP, Er der nogle som har taget et brush-up kursus i matematik på f.eks. DTU (eller andre steder... AAU, KU osv.) Overvejer at tilmelde mig til kurset inden studiestart, men vil lige høre for de af jer der har prøvet om hvad man laver og om det er effektivt. På forhånd taaak!!
  • Interval af 10 cm.

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder her og laver matematik og er stødt på et problem. Jeg kan ikke forstå opgaven, hvis i gider at hjælpe er det super. Hilsen Martin Ps jeg har vedhæftet det som et word dokument
  • Interval af 10 cm.

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder her og laver matematik og er stødt på et problem. Jeg kan ikke forstå opgaven, hvis i gider at hjælpe er det super. Hilsen Martin Ps jeg har vedhæftet det som et word dokument
  • Interval af 10 cm.

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder her og laver matematik og er stødt på et problem. Jeg kan ikke forstå opgaven, hvis i gider at hjælpe er det super. Hilsen Martin Ps jeg har vedhæftet det som et word dokument
  • HJÆLP! :(

    Forumindlæg
    Hej sidder med to matematik opgaver som jeg ikke kan løse. Her er opgavesættet http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/081212_opgave_2HF083_MAC.ashx Der er tale om opg 1 b og hele opg 2. På forhånd taK!
  • Andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, Jeg er ikke den bedste til matematik, og er lidt usikker på denne opgave: Bestem tallet k i følgende andengradsligning således at ligningen mindst har en løsning (k - 3)x^2 + kx - 1 = 0 Hvis i ville hjælpe, kunne i så ikke forklare det meget pædagoisk? /Frederik