Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 18721 til 18740 af 32900
-
Minusse med brøker.
ForumindlægJa. mit spørgsmål lyder sådan : hvordan minusser man med brøker'? altså ved f.eks. 2/3 plus 3/4 så siger man jo 3 x 3, 3 x 4 og bagefter 4 x 3, 4 x 2. og så plusser man er det samme pointe ved minus?ganger man bare sammen og så minus. -
hjælp
ForumindlægHvordan rejser Man denne her ud? Skriv som pontenstal A:100 B: 500 000 C. 12 000 000 000 -
Din opgave er under behandlig, MEN...
Forumindlæg... hvor lang tid tager det??? Jeg uploadede fx en sød lille opgave på 2 sider d. 21/09 og den er stadig under behandling. -
Optimeringsopgave
ForumindlægHej Nogle der kunne hjælpe mig med en optimeringsopgave? En cylinder-formet blikdåse, skal kunne indeholdde 400 ml. Den skal have både bund og låg. a) Opstil et udtryk for blikdåsens rumfang og blikdåsens overflade ud fra højden h og radius r. Er jeg på rette spor: V= pi * r^2 * h 400 = pi * r^2 ... -
ABC er ligebenet, A = B = 65°
ForumindlægHej Jeg sidder og bokser med en trekant og håber på, at nogen af jer kan hjælpe....!! Spørgsmålet : Det angives i opgaven at A = B = 65°, men jeg forstår ikke helt hvad de mener med det. Trekanten er desuden også ligebenet og sidelængden a = 17,3 Hvordan finder jeg de resterende sidelængd... -
Fermats kvadrater
ForumindlægLad a = b^2 +c^2. Hvordan kan man bevise, at løsningsmængden(a,b) kun kan antage to værdier. Eksempelvis 221 = 17+13=N(4+i)N(2+3i) = { I: N(5+14i) = 5^2+14^2 , II: N(4+i)N(2-3i) = 10^2+11^2} Dvs. normen til det gaussiske heltal og dens konjugerede giver os en tvetydig løsning, men er det et a... -
SRP
ForumindlægHej alle Jeg har om Svingninger i faget FYSIK og MAT, med FYSIK som hovedfag i SRP. Jeg skal lave en del forsøg og alt sådan noget, og er sådan set meget afklaret med min opgaveformulering, men det eneste jeg ikke ved hvad er, er et forsøg med; svingninger af 2 masser? Nogle der kan hjælpe med de... -
Rente
ForumindlægJeg har tidligere idag oprettet et spørgsmål herinde, da jeg ikke helt har forstået at regne disse rente opgaver. Og nu sidder jeg med denne. Er der en, som kan hjælpe mig igang, så kan det være, jeg kan se mig ud af de andre også På en opsparingskonto indsættes hvert år 3000 kr. Renten er 2,4% o... -
Essay
ForumindlægHej derude. (: jeg skal skrive et essay om sandhed. Nogle der har nogle gode ideer? da jeg selv er rimelig blank på emnet. -
hjælp
Forumindlægmit mat sejler, plz hjælp. Skal aflevere i aften... se vedhæftet fil:) opgave a er lavet btw -
Ligningsløsning
ForumindlægHej, Hvordan løser man ligningen; x3+cx=d og har den kun 1 positiv løsning? -
Bestemt sandsynligheden?
ForumindlægJeg har en opgave der lyder på Bestem sandsynligheden for, at der ud af 25 a°bningsdage er mindst 10 dage med en omsætning over 3000 kr. Mit problem er bare at jeg ikke helt forstår hvordan jeg skal udregne det. Ved godt det er binomalfordeling, men kan ikke få mit til at gå op. håber der er e... -
Monotoniforholdsparenteser
Forumindlæghej :D er meget i tvivl om hvordan man sætter de firkantede parenteser,,,,,,,,de kan jo vende begge veje ikk? men hvorfor kan de det? hvad betyder det hvis de står omvendt?????????? HJÆÆÆÆÆLP!!!!!!!!!!!! -
Forkert oplysning
ForumindlægMan bliver ofte mødt af en besked der siger : "Siden findes desværre ikke" -selv om man tidligere har fået at vide -og stadig kan læse- at der er et vist antal sekunder tilbage til at rette i. -
Fysik eksamen(Lys)
ForumindlægTrak idag spørgsmål til fysik eksamen(24timers forberedelse) Jeg modtog denne opgave: Du kan omtale lys som bølger, bølgelængde, interferens, optisk gitter, øvelsen ”måling af bølgelængde for laserlys”. Du kan også omtale anvendelser af bølgelængdebestemmelse f.eks. rødforskydning. ... -
funktionen
ForumindlægEr der nogen kan hjæpe med denne opgaver? -
Hvordan laver man en boksplot?
ForumindlægJeg kan ikke forstå hvad jeg skal ved det her spørgsmål. Talene ved opgave 3.4 er alle højderne er de 15-årige drenge. -
Søger lektiehjælp mod betaling
ForumindlægHej, Jeg starter efter sommerferien i 2.g på STX. Normalt får jeg lektiehjælp to-tre gange om ugen i fag som dansk, historie og engelsk, men den person kan desværre ikke mere pga. et andet job i en anden by. Jeg leder efter en der kan hjælpe mig i disse fag og ideelt en nuværende eller pensionere... -
Hvordan konverteres en gammel studentereksamen ?????
ForumindlægJeg har en samfundssproglig studentereksamen fra før det fleste af jer blev født, nemlig 1979. Nu vil jeg gerne læse nogle suppleringsfag på HF... Men jeg kan ikke finde ud af hvilketn niveau de forskellige fag, som jeg havde dengang i 1979, har i dag (A, B eller C). For sådan en graduering fandt... -
dumpet sin studentereksamen?
ForumindlægAltså vægter årskarakter og eksamen om man har bestet sin studentereksamen? Eller er det gennemsnittet af kun eksamen? Udover det, hvis man har været oppe i et fag, tæller årskarakteren så ikke længere i det fag?
