Søgning på: biologi noter c. Resultater: 18741 til 18760 af 79158
-
Reducering af udtryk.
ForumindlægJeg skal reducere dette udtryk 4^(3/2) Det giver 8 på lommeregneren, men hvordan kommer jeg lige frem til det uden? -
Afstandsberegning
ForumindlægI en biografsal er den plads der oftes bestilles på nettet, markeret med S. Lærredet er 15,6 m fra yderpunkterne a til b, og vinklen ASB er 80 grader. Bestem afstanden fra S til lærredet. Jeg har et ark hvor der er en tegning af biografsalen oppefra. På tegningen er der 15 cm fra a til b på l... -
Beregn højden
ForumindlægFind højden h af en isvaffel, der rummer 2dl is og har radius r=3 Jeg ved, at vi skal bruge denne formel: V=1/3*π*r2*h Hvordan isolere jeg h? På forhånd tak for hjælpen :-) -
Buddhisme fordele ulemper
ForumindlægEr der nogen som kan oplye hvorfor man ikke skal vælge buddhisme ? -
Log og ln
ForumindlægHej.. Jeg sidder med en matematik aflevering. JEg er gået i stå ved en opgave. Kan i evt. hjælpe mig? I må meget gerne forklare det, for kan ikke lige få det her ind i mit hoved.. stykket lyder: 2^3x = 98 -
Kildehenvisning ?
ForumindlægI min studieretningsopgave har jeg et afsnit, hvor jeg næsten hele tiden skal henvise til en kilde, men hvordan skal jeg skrive det, kan jeg nøjes med en forkortelse? Sådan her ser fodnoterne ud på en af siderne: Familiens funktioner. Gundelach, Peter og Nils Mortensen: I: Ind i sociologien. 2... -
engelsk rettelse
Forumindlægvil du rette en opgave på ca 80 fra dansk til engelsk? ring og hør nærmere 222 713 00, gode penge at tjene øhh, kun seriøse henvendelser, ikke nogen der riger og ligger på eller ikke ved hva de vil. -
Ligninger ???
ForumindlægHvordan skal jeg regne det regnestykke ud ? x-(5-2x+3)=-2 -
Mundtlig Eksame
ForumindlægJeg skal op til dansk eksamen her på onsdag, hvor jeg kan trække tre hovedeområder: Litterær, medier, og sprog Er der nogen som kan forklare lidt nærmere om hvad der sker til dansk eksamen? Man trækker et spørgsmål.. Kommer spørgsmålet til at være ind for et af de tre hovedeområder?? -
MSN navne
ForumindlægKan i komme med nogle sjove msn navne ? Det må gerne være en lang sætning. Mit nuværende har jeg brugt rimelig lang tid, det er omkvædet fra en af Tupacs sange :P -
ENGELSK - FSA
ForumindlægHej SP, Vi er gået i gang med forberedelsen til Engelsk FSA Mundtlig, og jeg skal snart have valgt et underemne. Nogle af vores fordybelsesområder er "black and white in USA" eller "apartheid in South Africa" - Jeg ved ikke helt, hvad man kan skrive til de to emner. Jeg ha... -
elktieguru''erer hjælp
ForumindlægHej jeg har oprettet et andet forum hvor jeg spørger om en af jer har lyst til at rette min stil. Der er ingen der har svaret derfor spørger jeg igen med et andet forum. hjælp pleasse -
Sandsynlighed
ForumindlægHej, kan I hjælpe mig med denne opgave På et skib med 600 passagerer er 3 ud af 5 passagerer kvinder. Man udtager på tilfældig måde en stikprøve på 10 % af skibets passagerer. Den stokastiske variabel X angiver antallet af kvinder i stikprøven. Det antages, at X er binomialfordelt med antalspara... -
et spørgsmål
ForumindlægHvad var gullasch tiden? -
hjælp til begrebskort Økologi
Forumindlæghej jeg skal lave et begrebskort, til emnet økologi og jeg ved ikke hvordan jeg skal starte. Jeg har aldrig lavet et begrebskort før. På forhånd tak. -
Hjælp til opgave i eksamensaflevering - Tangentens ligning + monotoniforhold
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med en aflevering i matematik på B-niveau og en af opgaverne driller mig. Det er i opgavesættet "Matematik B December 2011" på STX. Det drejer sig om opgave 11, der lyder således: "En funktion f er givet ved f(x) = 5 * 2^x - x a) Bestem en ligning for... -
Simpel ligning
ForumindlægJeg skal løse følgende ligning: 9253 = 7300,42 * (1 + x)^4 ..men jeg er i tvivl om hvordan jeg får hævet parentesen med den ubekendte i. Kan nogen forklare fremgangsmåden af løsningen skridt for skridt? Tak! :-) -
Omskriv til én rod?
ForumindlægHej. Jeg skal løse opgaven "omskriv til én rod ved først at omskrive til en potens a^n: (root(a^(2),3))^(((2)/(3))) Hvordan skal det gøres? -
Idræt B - eksamen
ForumindlægNu har jeg været så heldig at trække idræt b til eksamen, derfor ville jeg spørge de erfarne om de havde nogle gode råd og guldkorn (skal op til fodbold og badminton). På forhånd tak -
Dansk Eksamen HASTER
Forumindlægheej alle sammen Jeg skal op til Dansk Eksamen her på mandag .. jeg er lidt nervøs .. Jeg har skrevet en del computer skrevet notater.. Men var der noget med at man ikke måtte tage notater direkte fra en bog eller sådan noget? Nogle der kender til regler, hvad man må og ikke måå ? Pleeazz Det has...
