Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18741 til 18760 af 119569
-
Vækstrate
ForumindlægJeg har probs med flg. opgave: Udviklingen i verdens befolkningstal havde i 1960 en årlig vækstrate på 2%, mens den årlige vækstrate i 2004 var 1%. I en model for udviklingen i verdens befolkningstal antages det, at der er en lineær sammenhæng mellem vækstraten og tiden (målt i antal år efter 19... -
Hjææælp
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp med at par opgaver, hvor jeg er helt blank. Håber i kan hjælpe mig med opgaverne :) For en person A viser nedenstående tabel udviklingen i vægten, efter at A har benyttet et bestemt slankemiddel i 4 uger. Antal uger slankemidlet er benyttet 0 4 A... -
Dumpet fag tre gange - merit
ForumindlægHej alle Jeg læser polit (økonomi) på KU, og har lige afsluttet mit 4. semester. Nu ligger landet sådan, at jeg stadig mangler at bestå et fag fra 2.semester (Matematik B). I sommers var jeg oppe for 3 gang, men resultaterne er endnu ikke offentliggjort. Jeg er blevet lidt smånervøs for at det ... -
Bestem forskriften for f
ForumindlægHey folkens, Jeg har brug for hjælp til en opgave i matematik B. håber nogle vil hjælpe :) Jeg har vedhæftet opgaven. -
Gymnasiet - spørgsmål
ForumindlægHeeey skal starte i gymnasiet på mandag. Jeg har valgt linjen samfundsfag B, engelsk A, psykologi C Men jeg overvejer kraftigt at skifte studieretning allerede nu til biotek A, matematik A, fysik B, fordi jeg gerne vil være dyrlæge når jeg bliver ældre. er bare sygt bange for at jeg ikke ... -
Håndrækning til rettearbejde.
ForumindlægHello fellas' Jeg sidder her på grænsen til at have ferie og skal sende min engelsk stil til min lærer. Er der nogen af jer der vil være så venlige at give den et lille kig? (dette er kun en udbid af det, i skal ikke ulejliges med det hele!) B) Commentary on “The goal is to build an intelli... -
tvivl om parabels skæring med x-aksen
Forumindlæghej jer der ikke sover, jeg skal til matematik eksamen i morgen. mundtlig. jeg har desværre glemt at få kigget på et spørgsmål så nu sidder jeg her kl. 23.55 og er i tvivl om det her spørgsmål der lyder: ''udled formlen for parablens skæring med x-aksen (rødderne i andensligningen)'... -
66^6+126^6+186^6+246^6+306^6
Forumindlæg66^6+126^6+186^6+246^6+306^6 Hvad er den nemmeste at udregne dette ved? det er en matematikprøve, hvor tidene er knap.man kan nemlig ikke plusse tallene og så sætte 6 i eksponenten, da tallene nederst ikke er korrekt? -
Eksamenslæsning!!!
ForumindlægHej allesammen!! Jeg skal til 6 eksamener den kommende tid. Jeg kunne derfor rigtig godt tænke mig, at få nogle gode fif til eksamenslæsning og repetation. Jeg skal op i Mundtlig dansk, historie, samfundsfag og oldtidskunstskab, og skriftlig matematik og samfundsfag. Jeg håber nogen kan hjælpe... -
hvordan undersøger jeg punktet uden hjælpemidler?
Forumindlæghejsa, jeg er igang med en aflevering i matematik hvor jeg har fået følgende opgave, som er uden hjælpemidler. OPgaven lyder. en funktion f er givet ved f(x)=x2+3x undersøg om punktet p(2,10) ligger på grafen for f Hvordan undersøger jeg om punktet p (2,10) ligger på grafen for f??? VH ... -
Ligninger, Hjælp Til At Forstå?):
ForumindlægJeg Skal Til Terminsprøver Her Til Januar, Og Jeg Ryster Ved Tanken Om Matematik Prøven. Jeg Forstår På Ingen Måder Ligninger, Og Ville Have Hjælp Til En Sjov Læremåde Eller Huske Måde Til Det ): Så .. Nogen Der Gider Hjælpe?D: -
eksamenssæt
ForumindlægHejsa.. Hvordan finder jeg sidste års eksamenssæt i samfundsfag? Har ledt og ledt inde på uvm, og kan bare ikke finde rundt. Nogen der kan hjælpe? -
Optagelseprøve
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve engang i april og vil gerne vide hvordan det foregår, hvad man skal op i, er mundtligt ? hvornår får man svar?. Det er bare så at jeg har en chance for at forberede mig til den, er sikker på mine lære har taget fejl ! :) På forhånd tak ! //Erol -
Polit-studiet uden International Økonomi
ForumindlægJeg står overfor at skulle i gymnasiet næste år. Jeg har mest lyst til at tage på det almene gymnasium.Men jeg er også meget interesseret i økonomi (dog primært samfundsøkonomi og ikke erhvervsøkonomi). Jeg tror økonomi-studiet på KU er det oplagte for mig, men jeg ved ikke, om jeg overhovedet ... -
bonus for tidlig studiestart
ForumindlægEr denne bonus blevet afskaffet eller er den der stadig? Jeg er ekstremt forvirret.. Skal jeg forvente, at denne er væk, når jeg engang bliver student i 2015? -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej jeg har været ik første optagelses prøve på gymnasiet (hhx) men bestod ikke, så tager næste test på mandag - jeg vil så gerne ind og skal sidde og læse op hele weekenden, jeg virkelig nervøs for jeg drømmer virkelig om det. Den var lidt svær synes jeg, og i første omgang var der kun 1 ud af ... -
Hjælp til en opgave.
ForumindlægHej, jeg sidder med denne opgave og har brug for lidt hjælp. -
Indekstal
ForumindlægHar beregnet opgaven, men kan i hjælpe mig med hvad formlen hedder? altså hvordan indeksformlen skrives op til denne opgave: i opgave 2 i mit dokument -
Afslutte hf enkeltfag
ForumindlægHar lige et spørgsmål... Kan jeg afslutte en fuld hf på enkeltfag, med følgende fag afsluttet: Dansk A Engelsk B Psykologi C Samfundsfag C+ B Kemi C Geografi C Biologi C + B Religion C Historie B Matematik C Eksamensprojekt SSO -
Faktorisering -andengradsligning
ForumindlægHej alle, Her er nogle definitioner som jeg er lidt usikker på. r_1+r_2= -b --> Hvorfor negativ? r_1*r_2=c MEN gælder disse kun hvis a=1?? og den her : a(x-r_1)(x-r_2) hvorfor minus-tegn i begge??
