Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 18781 til 18800 af 63756
-
Hjælp til en opgave, omhandler differentialligningen :(.
ForumindlægHej. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe med med opgaven, både a og b. Vil have en nem forklaring, end at det hele er kikset og ikke fatter noget :D. Mange taak. -
Vikingetiden - beregn højden
ForumindlægJeg skal beregne højden af en dirham (en sølvmønt fra Vikingetiden) Den vejer 3g. 2,5 cm i diameter. Sølv har massefylden 10,5 Rumfanget er 0.29 Hvordan beregner jeg højden? -
parablen
ForumindlægHej, et bud? a: andengrads ligning? b: kræves en forskrift og x1 eller 2 på forhånd tak -
Funktioner af to variable
ForumindlægHej SP jeg har lidt svært ved denne opgave, har lavet a, men ved ikke hvordan man tegner både en graf og et punkt i maple. I c kan jeg heller ikke helt gennemskue hvad det partiele aflede skulle betyde...Gætter på at det betyder forholdet mellem ovefladeareal og væksten af massen af en person, er... -
Integralregning
ForumindlægJeg har tidligere spurgt om hjælp til denne opgave (til a delen) hvor jeg fandt at diameteren på hallen var 50, altså 25 til hver side af y-aksen, og nu spørger jeg så til b delen. Jeg kan ikke se hvordan jeg skal bruge integralregning til at løse opgaven, snarere end bare at finde det fulde vol... -
HJÆLP til samfundsfag
ForumindlægHej(; Hvilke forskellige kultur er der i Danmark? Der må godt komme mange forslag(: -
Æske
ForumindlægJeg skal løse en opgave med en æske hvor hvert stykker måler 15 cm i bredden og er 20 cm lang. Disse skal foldes til en firkantet æske uden låg. Jeg skal bruge den til at fremstille min supersize delux, og er derfor interesseret i at vide , hvordan dimensionerne af en æske skal være, så æskerne ... -
Differentialregning
ForumindlægHejsa derude! Er der en der muligvis har gode noter til de to spørgsmål her? Jeg har siddet med dem i langtid, og forstår dem stadig ikke.. Skal nemlig op til årsprøve, så det ville være virkelig dejligt hvis nogen kunne hjælpe! I kan se spørgsmålene i filen! :) p.s! Har prøvet at se et par v... -
optagelsesprøve-- ændret ??
ForumindlægHey alle :) jeg har hørt at man i år ikke kan komme op til optagelsesprøver, som man kunne sidste år. Har hørt at man i år skal til sådan noget samtale istedet for, kan det passe ? jeg har en veninde som gerne vil starte på hhx, men ikke er egnet -
Hjælp søges til en mat opgave
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave, kan virkelig ikke forstå den har siddet med den en halv time nu uden at komme nogen vegne. -
Aktivitet.
ForumindlægHej har en opgave jeg ikke er helt sikker på. Opgaven lyder som følger: En beholder til opbevaring af radioaktivt affald indeholder .5 g Pu-239. Beregn aktiviteten i Bq i beholderen til tidspunkterne 1 år 100 år 10.000 år 1.000.000 år 100.000.000 år Jeg har fundet ud af at Pu-239's halve... -
funktionen
ForumindlægEr der nogen kan hjæpe med denne opgaver? -
Titrering og koncentration
ForumindlægBenny titrerer 25 ml vin. Han antager, at al syren i vin er vinsyre. Han når ækvivalenspunktet efter 19,7 ml 0,102 M natriumhydroxidopløsning. Vinsyre har bruttoformlen C4H6O6, og den kan afgive to hydroner, så du kan med fordel kalde den H2T. Beregn vinsyrens koncentration i enheden mol/l: ... -
største differentielkvotient
Forumindlæggraf f, da jeg aflæser den ved at gå ud på x aksen 1 og gå op til den skærer den blå. er det rigtigt? eller kan det uddybes mere -
monotoniforhold
Forumindlæghvordan løses b) ?? -
forelskelse hvordan?
Forumindlæghej hvordan bliver man forelsket? og hvordan føles det -
24Timers Fysik Eksamen, C-niveau: Bølgelængde, frekvens og lydens hastighed
Forumindlæg -
indskudsreglen
ForumindlægHejsa :-) Jeg er i tvivl om, hvad man bruger indskudsreglen til i integralregning? Jeg kan se i mine noter at jeg har skrevet : Integralet fra a -bf(x)dx = integralet fra c-af(x)dx + integralet fra b til af(x)dx Herunder har jeg lavet en graf med, hvori jeg har tegnet funktionen f . På min x-... -
Differentialligninger
ForumindlægHej Venner Jeg har fået given en differentialligning, hvor jeg skal finde en løsning hørende til påvirkning af overføringsfunktionen. overføringsfunktionen ser således ud: H(s)= (s+4)/(s^8-24) Påvirkningen ser således ud: u(t)=e^4t+2*e^t Mit forslag er at jeg sætter s=4 og så s=1 Så finder j... -
Det gyldne snit
ForumindlægHar fået nogle opgaver for omkring det gyldne snit, men de her 3 vil jeg meget gerne have noget hjælp til. Gerne en grundig forklaring så jeg forstår det.
