Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 18781 til 18800 af 149177
  • Sekantens hældning

    Forumindlæg
    En funktion f(x) = 1/4x^2 har en tangent i (2,1) Opgave lyder: Giv x=2 tilvæksten 1og beregn hældningen for den tilhørende sekant. i formelsamlingen står skrevet en forskrift As = deltay/deltax, men er usikker på hvorledes denne skal udfyldes med ovenstående tal?
  • hjælp.. skal skrive om puffer

    Forumindlæg
    hej venner.. jeg skal til at skrive en opgave om PUFFER... ER DER NOGLE AF JER DER KAN ANBEFALE NOGLE GODE BØGER/LINKS HVOR DER STÅR NOGET GODT OM EMNET.. har fundt lidt på google, men det er ikke ret meget.. er der ogle der har skrevet en opgave om emnet? mange tak på forhånd
  • kubiktommer til kubikfod

    Forumindlæg
    omskriv følgende: 5548 [kubiktommer] til [kubikfod]
  • %

    Forumindlæg
    hej der står hvordanudregner man den årlig rentesats hvis et beløb forrentes med 1,7 % om året i 4år skal man sige 1,7opløftet til 4
  • Supplering

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skulle høre om der er nogen som ved hvor lang tid det tager at supplere engelsk A niveau? :)
  • stofmængde opgaver

    Forumindlæg
    hvor stor en stofmængde er 1,204 * 10^24 søvatomer? Jeg har simpelt hen ingen anelse om hvordan man gør.. noget med formlen m=M*n er mit gæt :)
  • befolkningstallet

    Forumindlæg
    Befolkningstallet i NY var i 1790 36300 Opstil en matematisk model for udviklingen i befolkningstallet i NY, når det oplyses, at den årlige vækst i årene efter 1790 var 4,4% Hjælp!
  • Absorptionslinjer i vand

    Forumindlæg
    Er der nogen, der ved, ved hvilke bølgelængder vand absorberer lys?
  • Dividering med 0

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe?
  • Matematik/gennemsnit/rente

    Forumindlæg
    Yo alle. Nogen der har nogle bud på denne opgave? i 4 på hinanden følgende år stiger prisen på en vare med 3,6%,7,2% og 4,7%. Hvor meget må den gennemsnitlige stigning (i procent) per år være i de følgende 6 år hvis nu at den gennemsnitlige stigning (i procent) per år i hele tiårsperioden skal...
  • Rentefoden

    Forumindlæg
    12000kr. sættes i banken og efter 5 år står der 15300 kr. på kontoen. Hvis rentefoden har været uændret i de 5 år, hvad har den så været?
  • lignig

    Forumindlæg
    hej har snart eksam i skriftlig vil i ik giv mig 2 ligninger så jeg kan løse dem det skal en være med brøk sttreg fx ligeso den 6x + 2 ------=10 5x
  • Hjælp til vækst

    Forumindlæg
    Har fået følgende spørgsmål: En population er på 3 døgn vokset med 259%. Med hvor mange procent er den gennemsnitligt vokset pr. time? Hvordan skal jeg gøre?
  • Trigonometri

    Forumindlæg
    Hvorfor har man den hyperbolske trigonometri, og hvilke egenskaber har den udover den cirkulære trigonometri?
  • differentiering

    Forumindlæg
    er der nogen der ved hvad e*ln(e) bliver når man differentiere det ?
  • Bestem to stamfunktioner?

    Forumindlæg
    Funktionen f f (x) = x^2 - 2x - 3 , har to stamfunktioner, hvis grafer begge har linjen y = 2 som tangent. Bestem en forskrift for hver af de to stamfunktioner til f. Nogen som har et hint eller to?
  • Procent af tal

    Forumindlæg
    Hej min opgave lyder sådan: Hvor mange procent udgør 110 af 174? I må gerne give mig ligningen for den, da jeg har glemt det fuldstændig.
  • Antal meter

    Forumindlæg
    Måske en meget dumt spørgsmål men hvor mange meter er 1mm^2??
  • Folkeeventyr analyse hvordan skal jeg gribe det an?

    Forumindlæg
    Hey mangler en folkeeventyr analyse. Jeg vil gerne vide hvordan jeg skal gribe teksten an, når jeg sidder til eksamen. Fx hvad skal jeg starte med at fortælle, og hvad jeg så skal sige derefter..
  • Isoler I1 i ligningen R1*I1 = R2*(I - I1)

    Forumindlæg
    Hej Sidder med en opgave hvor jeg skal isolere I1 i ligningen: R1*I1 = R2(I-I1) Er foreløbig nået til I1 = (R2*I-R2*I1) / R1 men ved ikke lige hvordan jeg får det sidste I1 over på den anden side :S Yderligere står der i opgaven at R1 og R2 er positive (tror det er en vildledende information).