Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 18781 til 18800 af 48240
-
SRP om kræft
ForumindlægNogen, der har nogle goder vinkler til SRP om kræft? Jeg kan kombinere disse fag: Mat A Kemi A Fysik B Biologi C Dansk/historie A Jeg synes, det er ret svært, når jeg kun har bio på c-niveau. -
Bæredygtig energiforsyning på lokalt og global plan
ForumindlægHej Min gruppe og jeg har været så (u)heldige, at have trukket emnet bæredygtig energiforsyning på globalt og lokalt plan. Vi ville lige høre, om I havde nogle forslag til et underemne, problemformuleringer/problemstillinger og nogle arbejdsspørgsmål? Det skal både indeholde fysik/kemi, biologi o... -
Salte/ioner - Vigtigt!
ForumindlægHej SP. Jeg har et spørgsmål, når vi snakker omkring salte og ioner (OG INTET ANDET!) hvor stor en del spiller polær / upolær stoffer så ind i emnet? er det meget vigtigt eller er det ikke så stor en del af det? Synes nemlig ikke jeg kan finde særlig meget i min kemi bog om det, så hører det mer... -
Ændring af karakter?
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål angående ændring af karaktere.Vi fik jo alle vores afgørende årskarakter lige inden vi fik af vide hvilke fag vi skulle op i. Jeg var desværre så uheldig at blive trukket til at skulle op i spansk - mit forhold til min spansk lære er ikke just det bedste. Men så ske... -
Blandede matematikopgaver
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med følgende opgaver? 9 c 10 a og b 11 13 På forhånd mange tak! :) -
Procent
ForumindlægHej. Et beløb vokser med 2% pr. år. Hvorr mange procent vvokser det med på 5 år. Jeg vil skrive f(x)=1-1,02^5 men er ikke sikker. Nogen der kan hjælpe. Mvh. -
Atomfysik på vegne af Thilo 1507 fra en tråd med helt andre spørgsmål
Forumindlæg -
Funktioner
ForumindlægHej håber i vil hjælpe mig med de her opgaver har sat et billede ind af dem Tak på forhånd -
elektriske kredsløb
ForumindlægNogen der kan hjælåe med denne opgave? Udregn resistansen på en 10 m lang kobber ledning med diameter d = 1 mm -
Udregn diameter på cylinder
ForumindlægHej. Hvordan udregner man diameter på en cylinder, hvis man kun ved, at den er 100 cm høj og kan rumme 24 liter? Nu har jeg ledt efter en formel, men kan ikke lige finde en. Er der nogen der kan hjælpe? -
samlet resistans af kobberledning
ForumindlægJeg skal finde den samlet resistans i en kobberledning. Jeg ved at formlen jeg skal bruge er R = ρ * L/A. Ledningen er 50 m lang og tværsnitsarealet er 1,5 mm2. Når jeg udregner det, får jeg 5,733333333 * 10-7. Giver resultatet mening? Jeg synes det er et ret lavt tal :/ -
Enheder
ForumindlægMasse = g Molar masse = g/mol Stofmængde = mol Koncentration = Mol/L Volumen = L Er det de rigtig enheder? Kan der være flere enheder? -
HJÆLP!! tryk og idealgasligningen
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med denne her opgave? 10. En dykkers scuba-udstyr indeholder trykflasker med et samlet rumfang på 12,0 L og et lufttryk, som til at begynde med er 20,2 MPa. Dykkeren suger 15 L/min luft ind i masken. Hvor længe kan dykkeren højst opholde sig på 10 hhv. 20 meters dybde? Je... -
Ellære
ForumindlægHej Jeg har denne opgaver som jeg ikke kan få til at går op. jeg er nået frem til at jeg skal bruge formlen: ρ=R (A/l), men mit resultat er langt fra rigtigt. Er der en som kan hjælpe med opgaven? -
Hvordan beregner jeg konc. af Ag+ ???
ForumindlægMit spørgsmål er vedhæftet her: https://imgur.com/a/BaGuSfB Og facit er vedhæftet her: https://imgur.com/a/yaCSZJd Jeg ved ikke hvordan jeg skal gå videre. Indtil videre har jeg kun skrevet følgende: K=[Ag(NH3)2+]/[Ag+][NH3]2 Og Koncentration af [NH3]=0,2 M Fortyndingen er 1/20 altså 1 ml A... -
Iliaden
ForumindlægHejsa... Jeg sidder og er ved at læse old op til eksamen og synes egentlig at jeg har ret godt styr på det meste, men ville lige høre om nogen af Jer herinde har styr på Iliadens 23.+ 24.sang??På forhånd tak :) -
Analyse af glæden ved vin
ForumindlægHej Jeg ville lige høre om der er nogle som har en analyse af glæden ved vin af Klaus Rifbjerg, som jeg kunne få eftersom jeg har brug for noget inspiration. skal op til dansk eksamen om 3 dage så det kunne være dejligt med lidt inspiration. På forhånd tak Frederik -
Lysias' 1. tale
ForumindlægHej, Er der nogen der kan give nogle gode råd om hvad i vil snakke om hvis i trak et stykke fra "FORSVARSTALE I SAGEN OM DRABET PÅ ERASTOSTHENES" til en old-eksamen? Hvordan vil i analysere/fortolke den? Vil i komme med eksempler på de appelformer der anvendes i talen eller hvordan vil... -
Tjek dansk
ForumindlægHej Må man bruge downloade og købe et program fx tjek dansk til sin danske stil /eksamen på STX? Jeg er nemlig rigtig dårlig til at sætte kommaer... Gerne svar hurtigt, da jeg skal op i morgen tidlig.. Tak -
HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg tænkte på om nogle af jer sidder inde med STX-eksamen i Engelsk niveau B, august 1999, som har titlen "The World and Other Places". Hvis ja så please skriv tilbage... På forhånd tak VH Sasha
