Søgning på: erhvervsret c noter. Resultater: 18801 til 18820 af 73261
-
Stofklasse organisk kemi
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med hvilke stofklasser de her tilhøre? -
hvordan finder jeg bølgelængden når jeg kender eV?
ForumindlægMin opgave lyder: Find bølgelængden for lyset der udsendes ved overgangen fra En=2 til En=1 Jeg har regnet eV til at være: 10,2 -
Hej alle, nogen kan hjølpe mig med denne opgave? pfh. tak
Forumindlæg3.1 Synligt lys har frekvenser i intervallet fra 420 THz til 770 THz. a. Beregn energien af fotoner i lys med frekvensen 420 THz. Hvilken bølgelængde og farve har dette lys? b. Beregn fotonenergien af fotoner i lys med frekvensen 770 THz. Hvilken bølgelængde og farve har dette lys? 3.2 Den mindst... -
Bestem andengradspolynomium
ForumindlægHar brug for hjælp til opgaven. Hvordan skal den løses? -
hjælp til massen af isen! :)
Forumindlægsidder og knokler med en opgave der lyder således: det er underopgave b jeg ikke helt kan hitte ud af. data: Ckal = 90 J/0C mv=0,18kg t1=30oC t2=10oC tis=-18oC et kalorimeter med varmekapaciteten Ckal indeholder vand med massen mv og temperaturen t1. a) beregn dem samlede varmekapa... -
HJÆLP!
ForumindlægBevis formlen: sin^2(v)+cos^2(v) = 1 Hvordan??? -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvordan man løser denne opgave? I en hf-klasse med 28 elever har alle eleverne besvaret en opgave. Ved lodtrækning vælges 2 blandt de 28 elever til at fremlægge deres besvarelser. a) Hvor mange muligheder er der for at vælge 2 elever blandt 28 elever, når rækkefølgen i... -
Matematik, forskel mellem Celsius og Fahrenheit
ForumindlægHej, jeg vil gerne have hjælp til mit følgende regnestykke mellem celsius og Fahrenheit: "Hvad er graderne i Fahrenheit, hvis Celsius er -10 grader. "Hvad er graderne i Fahrenheit, hvis Celsius er 0 grader. "Hvad er graderne i Fahrenheit, hvis Celsius er 10 grader. "H... -
Mekanismen
Forumindlæghej nogen der kan lave reaktions mekanismen for denne oploaded reaktion dannelse af Anthranilsyre. -
Differentialligning
ForumindlægHvordan er det nu jeg for (deltaC)/(delta t) til at bllive til dC/dt? Det er noget med at en af delene skal gå mod 0 eller mod uendelig. Håber i kan hjælpe. -
Alkaner
ForumindlægEr dette korrekt 3,4-methyl-3-propyl-4-ethyl-Heptan -
FINAL QUESTION
Forumindlæg14 - 12 - 18 - 28 Kan nogen regne denne brøk? - den skal forkortes mest muligt TAK (: -
Rimstilling og enderim i digt
ForumindlægHej! Hvordan er det med fri/fast rimstilling og enderim? Med enderim er det noget med noglebogstaver som viser rimene i en strofe??? ABAB osv. osv. Men hvordan i nedstående strofe, og hvorfor? Har søgt på nettet, men har underligt nok ikke kunnet finde ordentlig forklaring. Rio Janeiro Rio!... -
Bevis med induktion.
ForumindlægHej jeg vil gerne have hjælp til at løse denne induktonsopgave. Gerne i step by step hvis det er muligt, da jeg slet ikke fatter hvordan det hænger sammen. Tak for hjælpen på forhånd. -
Trekant
ForumindlægHej SP. Sidder med en matematik opgave, som jeg ikke kan løse. Nogen som kan hjælpe mig ? Opgaven er vedhæftet. -
Isomere
ForumindlægTegn isomere af C4H9Br ? Hvor mange findes der? -
HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder med en opgave i kemi, som jeg slet ikke kan finde ud af, jeg kan ikke finde ud af hvilken formler jeg skal bruge, så håber der er nogle der gider hjælpe mig med det. På forhånd - mange tak! En kemi-elev skal bruge følgende opløsning: 500 mL 0,01 M NH4Cl a) Beregn ... -
Vands specifikke varmekapacitet
ForumindlægHej, Jeg arbejder på en opgave, hvor jeg skal finde vands specifikke varmekapacitet. I opgaven skal jeg bruge data fra to grafer, som jeg har indsat. Jeg har brug for hjælp til følgende opgave: "Først skal I finde vands specifikke varmekapacitet. Overvej hvilke data fra graferne I kan brug... -
Elektronstråler
Forumindlæghej jeg sidder med denne formel, men jeg kan ikke finde ud af hvad e og E står for. -
Diskussion af relevans af jobtilfredshed
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at skulle besvare følgende spørgsmål: "Diskuter med udgangspunkt i fagets pensum relevansen af jobtilfredshed fra en leders perspektiv. " Det ligger helt klart for mig hvad jobtilfredshed er, hvordan man skaber det og hvorfor det er vigtig fra en leders p...
