Søgning på: tysk analyse. Resultater: 18801 til 18820 af 38620
-
kildekritik
ForumindlægHej, Jeg ska aflevere projekt næst uge, men der står i opgaven at jeg ska inddrage kildekritikken, Jeg ved ikke hvad det er, og hvordan skal jeg analysere de to kilder som jeg har taget fra en bog. Det vil være en stor hjælp. hvis i svar mig hurtigst muligt. på forhånd tak. Nadia -
Brancheanlayse/konkurrentanalyse
ForumindlægJeg skal i min opgave lave en brancheanalyse/konkurrentanalyse - ja det er vel det samme! Har tænkt mig at tage udgangspunkt i Porters five forces - men er der nogle der kan nævne andre modeller der ville være gode at medtage i analysen, for at gøre den mere faglig og dybdegående? -
hjælp den tvivlsomme:(
Forumindlæghej alle, min lærer har stilt os dette spørgsmål i en rapport, som jeg ikke helt forstår: " Hvordan ser en sædcelle ud, analyser halens struktur og diskuter om man finder den andre steder" . Er det halen eller sædcellen han mener om man kan finde andre steder? :OOO -
rettelse
Forumindlægjeg har brug for hjælp til rettelse af min tysk stil. Nachgemachte Produkte auf dem WeltmarktIch will in der aufgabe beschreiben welche Vor- und Nachteile, dass es auf dem Markt Gefälschte Produkte gebt. Ich sehe überreichliche vorteile and aus vielen Nachteilen mit gefälschten Produkten auf dem ... -
korrekt oversættelse?
ForumindlægHej :) Jeg har lavet 7 falske eller rigtige sætninger på tysk. Vil bare hører om det er oversat rigtig. 1. Bernie kom ikke op i Graues lejlighed 2. Graue viste Bernie rundt i hans lejlighed, både soveværelse og badeværelse. 3. Graue har pyntet bordet pænt med stearinlys, blomster og små tært... -
Oversættelse af 3 sætninger
Forumindlæghjælp til at oversætte følgende sætninger fra dansk til tysk: 1. det er ofte jalousi, der ødelægger forholdet. 2. dem, der elsker hinanden, ender med at hade hinanden. 3. for at elske må man kunne tilgive hinanden. på forhånd tak -
Grammatik, ordstilling, noget respons, bitte schön! :)
ForumindlægHey folks! :) Jeg har følgende oversættelser vedhæftet, ville bare gerne høre om der var nogen, der ville give lidt respons på det, er der evt noget der kunne ændres? :) Fokuspunktet er generel tysk grammatik og ordstilling :) Tak på forhånd! Mvh. Nina -
Frikadelle-debatten i Danmark
ForumindlægGodformiddag alle i skønne mennesker, der tager jer tid til at undersøge denne side, og se om der er nogle spørgsmål i kan hjælpe med. Jeg er 3.g studerende på STX og jeg skal til at skrive AT opgave. Jeg har valgt fagkombinationen Dansk og Religion, med dansk som det humanistiske fag og religio... -
Hvad handler engelsk B om?
ForumindlægSkal begynde på engelsk-B snart, og vil gerne vide hvad faget indebærer sådan generelt? Er ret stærk i det meste, måske ikke så meget analyse af tekst, er der meget af det? :D (Har ikke haft engleks c, så det er ret nyt for mig). Og er der nogle der kan foreslå noget gode bøger på engelsk... -
Hvad er forskellen........?
ForumindlægJeg skal til dansk-eksamen mundt. (FSA) i morgen så jeg sidder og kigger på studieportalens analysemodeller og kan lige finde ud af hvad forskellen på et kunsteventyr og et folkeeventyr er...?Vil også meget gerne have nogle råd om hvordan jeg skal gøre i morgen.. Læste et sted at hvis man trak en... -
Hvad er showing og telling, og i hvilken sammenhæng bruges de?
ForumindlægEr der ikke nogen, der kan fortælle mig, hvad showing og telling er? Jeg vil vide, præcist, hvad det er, så det må gerne forklares med eksempler og detajler. Jeg vil også gerne vide i vide, hvilken sammenhæng man bruger dem i.... Jeg mener, man bruger de to begreber i forbindelse af analyser af n... -
Årsprøve i skriftlig dansk!
ForumindlægHej Alle..Jeg var til årsprøve i går d. 2 juni. i skriftlig dansk.Jeg kunne vælge mellem 3 opgaver, som lød følgende.1) Lav en analyse + fortolkning af novellen "En stol for lidt" af Helle Helle2) Lav en redegørelse for denne artikkel om gymnasiereformen.3) Skriv et Essay ud fra en best... -
Barcadi reklameanalyse.
ForumindlægHej Har virkelig problemer med at forstå hvordan jeg skal bære mig ad med denne analyse af en trykt reklame. Håber søde mennesker herinde vil hjælpe med at inspirere mig hvad mening er med reklamen. Og ikke mindst, hvad vegetarian by day, barcadi by night sådan i helhed skal fortælle om. -
Yndlingsfag..
ForumindlægOkay folkens!!Nu er der et forum hvor vi alle går og brokker os over vores hadefag..Så.. Hvad er yndlingsfaget? -
Vikingernes religion
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig i forhold til vikingernes religion. Jeg har læst at deres religion ikke var asatro, som mange ellers tror. Det her er taget udefra et link som fortæller om asatro og vikingerne i norden: En Gode. Foto: Jonina K. Berg "Asatro er dyrkelsen af de gamle nordi... -
Goebbels tale 1943
ForumindlægJeg har meget svært ved at forstå talen fra : Joseph Goebbel. Er der nogle som kan hjælpe mig med at svare spørgsmålene til talen. Jeg er virkelig selv i gang med at gøre alt hvad jeg kan. -
Måske den her?
ForumindlægHej sp :) Jeg skal lave 3 hoved sætninger og 3 bisætninger til på mandag. Kan i hjælpe -
Hjælp ang.1. verdenskrig
ForumindlægHej:) sidder lige og læser om 1. verdenskrig, og har lige nogen spørgsmål: - hvorfor var der så mange lande som deltog/ blev draget med i krigen? -hvorfor følte Tyskland sig krænket af fredsaftalen (forhandlingerne startede i 1919) - hvordan var livet i øst- og vestfronten? hå... -
hjælp
Forumindlæghttp://deltabestilling.dk/ebooks/2112/2112.html#/4. Gut gemacht 2 side 16 jeg har lavet det , men ville ikke lige lave det så jeg kan se om jeg har lavet det rigtigt. :) -
Erhvervscase 2005
Forumindlægnogen der har hørt rygter om, hvilken virksomhed casen tager udgangspunkt i?
