Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 18821 til 18840 af 156873
-
Optimering HJÆLP! :)
ForumindlægEn lang metalplade, der er 20 cm bred, skal bukkes på midten, så den kan danne en vandrende. Figuren viser et tværsnit. Jo større arealet er af den trekant, som dannes af den bukkede plade, jo større vandmængde kan renden transportere. Bestem x, så vandrenden kan transportere mest muligt vand. ... -
1. ordens differentialligning
ForumindlægHej jeg har lige to spørgsmål, som jeg sidder inde med ift. min SRP jeg skal forsvare 1. Jeg har i min opgave skrevet følgende: "Hastigheden hvormed medicinen absorberes er af 1. orden. Det betyder, at hastigheden, hvorved stoffet elimineres fra mavesække, er direkte afhængig af den mængde... -
sammensat funktion
Forumindlæglad f og g være funktionerne f(x)= x+1 og g(x)= ln(x) bestem forskrift og definitionsmængden for f*g og g*f kan ikke helt huske hvad man fortog sig i denne opgave. kan nogen muligevis hjælpe mig? -
Sådan finder du sidste års opgavesæt!
ForumindlægSidste års opgavesæt fra de skriftlige eksaminer på gymnasialt niveau finder du sådan her: Start på Undervisningsministeriets hjemmeside, Undervisningsministeriet, vælg Uddannelse, vælg Gymnasiale uddannelser > Prøver og eksamen vælg Centralt stillede skriftlige opgavesæt, s... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg har vedhæftet opgaven og min besvarelse. Jeg skal udforme et regneark der stimulerer spillet. Dette har jeg forsøgt at lave på excel men er ikke sikker på at jeg har lavet det rigtigt. Kan i hjælpe mig? evt. forklare mig hvordan man gør det. Tak på forhånd.. -
hydrolyse - HASTER!!
Forumindlæghej, jeg har vedhæftet en opgave som jeg simpelthen er fuldstændig blank omkring (opg b) Jeg kan ikke se hvordan jeg skal opskrive produkterne og hvad jeg skal bruge de nævnte værdier til? det haster og jeg har virkelig brug for en pædagogisk forklaring til dette da jeg er på bar bund :( på for... -
skr. matematik eks.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart op til skriftelig eksamen i matematik på c. Og har brug for nogle guldkorn som kan give mig et lille skub. Nogle som muligvis har nogle gode notater? Jeg vil være så lykkelig, da det er min første og sværeste for mig:(Spred fred.. -
Statskundskab - hvilke valgfag er gode?
ForumindlægHej! Jeg har længe været 100% på, at jeg gerne ville optages på statskundskab. Jeg går i 2.g på samfA-matB-NG, og skal til at vælge valgfag. Jeg er helt sikker på, at jeg vælger NG som B-niveau, men jeg er i tvivl om jeg vil få mest ud af at vælge matematik eller engelsk op på A-niveau. Rent op... -
Dansk essay- er det sådan man gør?
ForumindlægHej Jeg har svært ved at lave et essay, og så søgte jeg på google og fandt en masse sider med forklaringen. Men meget af det var forskelligt fra hinanden, men nu har jeg prøvet at lave den så godt jeg kunne. Jeg ville bare bede nogen om at læse den igennem og sige hvor meget de tror jeg ... -
Hjælp til udledning af en formel, :)
ForumindlægHej alle :) Faldvejen s vil så være en funktion af faldtiden t: s(t) = 0; 5 · g · t2;, hvor g er tyndeaccelerationen. I Danmark er g = 9; 82m/s2 . <-- Dette ved vi forvejen.. Også kommer min opgave, som går udpå at jeg skal Udled en formel, så jeg kan beregne faldtiden, når jeg kender fald... -
Mekanik og kraft i et kuglestød
ForumindlægOpgaven lyder som følger: "I den sidste fase inden kuglestøderen slipper kuglen, bevæges kuglen 1,65 m under påvirkning af en konstant samlet kraft i bevægelsesretningen. Ved begyndelsen af denne fase har kuglen farten 2,5 m/s, og kuglen slippes med farten 13,7 m/s. Hastigheden har vinklen ... -
Reality shows
ForumindlægEr der nogen der kan finde en artikel som forklarer hvad reality-shows er? Jeg er i gang med en AT opgave og kan simpelthen ikke finde nogen defination af det. På forhånd tak:) -
tyskrettelse
ForumindlægHej er der nogen der kan rette en tysk opgave kun på 70 ord ?:) -
Dansk Eksamenshjælpepakke
ForumindlægHej. Jeg fandt tidligere i dag en dansk skriftlig eksamenshjælpepakke til 9. klasse. Den kostede 1500 point og beskæftigede sig både med læseprøven, retstavning og den skriftlige prøve. Nu sidder jeg i den uheldige situation, at jeg ikke kan finde den igen. Er der nogen, der kan hjælpe m... -
Dumpet/bestået
ForumindlægHeps. Hvordan er det man regner ud, om man har dumpet eller ej? Lad os antage, at man i et fag har fået 12/12 skriftligt og mundtligt, men dumper enten den skriftlige eller mundtlige eksame. Regner man så gennemsnittet ud af de tre fag, altså (12+12+0)/3 eller dumper man faget, idet man har dum... -
hvor mange eksamen i 3g.?
ForumindlægJeg går i 3g, og vil gerne vide hvor mange eksamener jeg skal opppe i i år. Jeg har indtil været op til to, som kommer til at tælle i eksamenbeviset (geografi og tysk). I år har jeg fagene: mat og fysik på A+. Jeg vil også gerne spørge, og mat skriftlig ikke tæller for to eksamener? Da der er en ... -
Ikke havde mat fag i 2mdr!!
ForumindlægJeg er lige startet på HTX. De første to uger havde vi ikke matematik med denne undskyldning at de ikke kunne finde en mat lærer. Efter de to uger havde vi matematik i to uger, også havde vi ikke matematik indtil nu, med denne undskyldning at læreren er "syg" (helt ærligt i 2 hele måned... -
Opgave 3: To små cyklister... To cyklister A og B starter i afstanden 30 km fra hinanden og cykler hinanden i møde. Cyklist A kører med farten 15 km/h, og cy...
Forumindlægkan en sød sjæl hjælp? Hvor langt kører A, før de mødes? -
digt analyse
Forumindlæghej studieportalen kan ikke finde ud af hvad jeg vil skrive i min digt analyse til disse opgaver nogen der kan hjælpe Sproglige billeder fx: i. Anvendes sammenligninger (ex rød som en bavian røv ) ii. Anvendes metaforer = billedplanet beskriver noget om realplanet (ex jeg var luft du var va... -
DTU diplomingeniør
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal meget snart starte På DTU, men jeg har nogle spørgsmål jeg ikke kan finde svar på herinde.. -Hvornår møder man? Nogle siger kl 9, andre siger 8. Hvad er sandt?? -Er det kun forelæsninger der IKKE er mødepligt for, eller er det generelt alt man selv vælger om man vi...
