Søgning på: idræt c. Resultater: 18821 til 18840 af 60600
-
Potentiometrisk titrering! ?
ForumindlægKan det være rigtigt? 10 ml HCL titreres med 0,10 M NaOH ved en potentiometrisk titrering. Bestemmelse af ækvivalenspunktet ud fra titreringskurven: V(NaOH) ækvivalents punktet = 8 ml, pH = 7 b)Beregn saltsyrens koncentration. Ud fra teorien ved vi at, i ækvivalenspunktet er der ækvivalente ... -
Afledte funktioner
ForumindlægJeg er i gang med at finde de afledte funktioner, og WordMat har defineret dette til at være som nedenstående. Jeg skal finde det sted hvor tangenterne for de to funktioner har samme hældning. Men jeg synes det virker forkert. Skal hele beregningen med? Er det ikke blot det som jeg har markedet m... -
Hjælp til sinus, cosinus og tagens ud fra en vinkel, en side og arealet :(
ForumindlægHej, jeg mangler hjælp til en opgave hvor jeg skal finde sidelængder og vinkler ud fra en vinkel, en sidelængde og arealet af trekanten. (Opgaven er vedhæftet i bilag), hjælp værdsættes! :D -
FACIT: Matematik A STX 24. maj 2016
ForumindlægFACIT TIL MATEMATIK A 24. MAJ 2016 Evt. afrundingsfejl kan forekomme, idet jeg har arbejdet hurtigt igennem. Kommenter gerne! Mvh Anders Jensen -----------Delprøve 1----------- Opgave 1 |EF| = 4 |AB| = 15 Opgave 2 (x,y) = (2,5) Opgave 3 y = 10x-25 Opgave 4 f(x) = 5382*0.3^x Opgave 5... -
Cycloalkaner og alkener
ForumindlægHar fået til opgave at angive molekylfomlen på disse 2 stoffer. Er det den rigtige molekylformel jeg har angivet? - vil mene det er rigtigt, men er ikke sikker :) Mvh . -
TeXnicCenter
ForumindlægJeg har nogle problemer med Configuration Wizard i TeXnicCenter. Jeg skal tilsyneladende angive hvor mine TeX-distributioner ligger:"Enter the full path of the directory, where the executables (latex, tex, etc.) of your TeX-distribution are located:"Men indtil videre har alt hvad jeg ha... -
Massefylde, varmefylde, indre energi
ForumindlægHej derude.. Er der nogle som kan give mig nogle gode forklaringer på, hvordan man kan fortælle om massefylde varmefylde og indre energi, da jeg skal op i prøve på fredag, og muligvis kan min lærer godt stille mig om disse 3 emner :) På forhånd tak. :) -
En lille mat opgave?
ForumindlægOpløs tæller og nævner i faktorer og forkort brøken:z= 4x^2-9 --------- 4x^2+9-12xKunne godt tænke mig at vide hvordan man løser denne. Er det så simpelt at man bare tager ^2 væk eller hvad?..mvh greg -
opg. - haster
Forumindlæg28En lydmåler angiver normalt lydniveauet i enheden dB(decibel). Sammenhængen mellem lydni-veauet L (enheddB) og lydens intensitet I (enhed W/m2) er L = 10•log(I) + 120a) Beregn lydniveauet, når lydintensiteten er 0,12W/m2.b) Beregn lydniveauet, når lydintensiteten er 85 dB.dB-skalaen er fas... -
Sukker opløses i vand?
ForumindlægHej allesammen kan sukker opløses i vand? kan i komme med en beskrivende forklaring på om hvorfor det kan eller ikke kan:)) -
polynomier
Forumindlæghjælp hvordan løser jeg denne opgave? i følgende polynomier, bestem alle polynomiets nulpunkter, faktoriser og lav fortegnsvariation for polynomiet g(x) = -2x^2-4x+4 h(x)=2x^3-10x^2+6x-18 på forhånd tak :-) -
Lyset fart
Forumindlægjeg sidder her og laver rapport, men har ingen databog.Lystes fart i luft er 3,00 *10^8 m/s^2Men hvad er lysets fart i Vakum?Håber der er nogle der kan hjælpe mig. Skal aflevere i morgen! på forhånd tak. -
Fysik Haster.
ForumindlægHej, Hej :)I et bestemt stof kan fotoner med bølgelængden 300 nm excitere elektroner fra grundtilstanden til et højere energiniveau A. Stoffet udsender synligt lys, når elektronerne overgår til det lavere energini-veau B, som ligger 0,216*10-18 J over grundtilstanden. Jeg skal så bestemme bølgelæ... -
HJÆLP TIL TREKANTER! opg vedhæftet :)
ForumindlægHej, kunne helt vildt godt tænke mig lidt hjælp til opgaven, som er vedhæftet :) -
Lykke peer
ForumindlægNogen som har skrevet om HC Andersen's Lykke Peer! jeg ka bruge alt.! -
Hjælp til opgaver om kvælstof i jord. Fra eksamen maj 94.
ForumindlægEr der nogen der har lavet denne opgave? Jeg har utrolig brug for hjælp, men ikke afskrivning da jeg selv gerne vil forstå det fuldt ud. -
Kemi...PLEASE; PLEASe
ForumindlægHey...Jeg har et kæmpe problem, skal aflevere kemi i morgen, men der er noget jeg slet ikke kan finde ud af,så jeg håber virkelig at en vil hjælpe, så jeg kan komme videre.Spørgsmålet lyder sådan her:Lav en beregning over hvor mange g salt der skal afvejes for at lave 100 ml af henholdsvis en 0,0... -
Musmus søger hjælp her :|
ForumindlægJeg fatter ikke ret meget af denne opgave.. Håber I kan hjælpe med at forklare mere eller mindre..Mvh MusmusOpgaven ses her:www.cmstuff.com/scan.jpg -
Kemi....HJÆLP!!!
ForumindlægJeg har store problemer med en kemi opgave, og jeg håber, at der er nogen som kan hjælpe mig!!!Der er 2 stoffer: NaHCo3 og NaOH opløst i vand. Jeg skal finde den aktuelle koncentration af Na+ i opløsningen.Jeg ved godt, at man skal bruge formlen n/v, men hvordan ved jeg hvor meget der er af Na+??... -
Titrering af ammoniak med saltsyre
ForumindlægHejER der nogen, der ved hvordan man tegner titrerkurven for titrering af 20,0mL 0,100M Ammoniak med 0,100M saltsyre?Jeg skal også udregne pH ved 5,10,15,20 og 25 mL tilsat HCL...Håber virkelig på hjælp
