Søgning på: matematik fp10. Resultater: 18821 til 18840 af 31486
-
ligning hjælp !!!
Forumindlæghej jeg har to ligninger jeg virkelig har kæmpet med 3(x-1)+4=3(3x-1)-x (x-1)(4x+2)=(2x+3)(2+2X) hvis der er nogle kloge matematik folk der ville hjælpe ville det betyde super meget for mig . -
Ligning for en tangent ud fra hældning
ForumindlægHej derude, Sidder med en matematik opgave der lyder: En funktion er givet ved f(x)=2x^2+3^x Bestem en ligning for den tangent til grafen for f, der har hældningen 2. Jeg er helt lost i den her opgave. Er der nogle der kan hjælpe? På forhånd, mange tak :-) -
Bestem f(1) ud fra funktion f(x)=(x+2)·e^(-1)
ForumindlægHejsa, jeg har denne opgave i et opgavesæt i matematik. Kan nogle hjælpe? Mange tak på forhånd En funktion er givet f(x)=(x+2)·e^(-1) Bestem f(1) -
2. gradsfunktion
Forumindlægjeg har fået denne opgave i matematik og jeg kan godt bruge lidt hjæp. Gør rede for, at forskriften er en 2.gradsfunktion f(x)=a·x^2+b·x+c og forklar koefficienternes (a, b og c) betydning for grafens udseende. -
Bestået eller dumpet?
ForumindlægHej alle, jeg er pludselig kommet i tvivl om jeg er dumpet i Matematik B? - HJÆLP Jeg fik 7-7 i årskaraktere, men fik 00 i skr. mat til eksamen. Har jeg så dumpet eller bestået Mat B ?? -
Reducér udtryk
ForumindlægHej , er der nogen matematik genier der kan hjælpe :) Skal reducére følgende udtryk: (7-x)(7+x) Jeg har prøvet at reducére det, jeg fik 14-x, passer det ? Håber I kan hjælpe mig. -
Hjælp til "simplificering"
ForumindlægHej Da jeg studerer matematik på englesk, er jeg faktisk lidt usikker på, hvordan jeg skal formulere mit problem på dansk.. "Express the following in simplest form, whitout any paranthses." (3/x^2y)^2 -
regne procent ud.
ForumindlægJeg sidder her og er i gang med en matematik opg. Opgaven lyder sådan her: "Jeg har en kjole til 1500 kr, men den er nu sat 75% ned". Skal jeg så bare bruge formlen: "k*%/100" ? -
Omregn til minutter og sekunder
ForumindlægHejsa, jeg er i gang med lektier til matematik, og jeg er i tvivl om, hvordan jeg med beregning kan vise, hvad 80 sek. svarer til i minutter og sekunder. Kan I hjælpe? Indtil videre har jeg stillet det op som vist på villedet. Tak på forhånd. -
Fremskriv kapitalen
ForumindlægHej. Jeg sidder med en lille matematik opgave, som lyder sådan: a) Fremskriv kapitalen. Rentefod: 4,8 % Startskapitalen: 5674 kr. og antal terminer: 6 Er der nogen, som jeg kan hjælpe mig? -
Tredjegradspolynomier HJÆÆÆLP :S
Forumindlæghey alle sidder her laver matematik og jeg har store problemer med en opgave om tedjegradspolynomier. redegør for tredjegradspolynomiers generelle egenskaber - fx graf og a, skæring med y-aksen og diskriminanten, antal rødder og monotoniforhold... er der ikke nogle rigtig rare mennesker der vil h... -
Løsningsmængde
ForumindlægHej folkens! sidder med en matematik aflevering, hvor at en af spørgesmålene lyder "Bestem løsningsmængderne til...." | x | = < 3 nogen som kan forklare mig det? er | det samme som en normal parantes?? Håber nogle kan forklare mig det! :-) -
x^2+(k-1)x-k=o
Forumindlæg*Hjæææælpppp!!!!!!!!! , heej alle sammen i morgen skal jeg aflevere min matematik aflevering, men jeg kan bare ikke finde ud af denne andengradsligning , er der nogen der hurtigst mulig kan hjælpe mig.... x^2 + (k-1)x-k=0 -
FSA 9. klasse
ForumindlægHej - jeg vil gerne have en forsmag på den kommende eksamen i matematik, er der nogle der ved hvor jeg kan få en GRATIS prøve på nettet? (Evt. en kopi fra 2009/10) Hvis ikke, må jeg vel spørge min skole! :) På forhånd tak -
Hvilket rumfang er størst-Hvordan regner man det ud? hjælp!
ForumindlægJeg sidder og er total lost i en opgave i matematik. Der står sådan: Hvilket rumfang er størst? 0,07kubikmeter, 58 kubikdecimeter, eller 35240 kubikcentimeter Hvordan finder jeg ud af hvilket rumfang der er størst?? :D -
Rentesregning?!
ForumindlægOkay, jeg er ret så meget på skideren! Jeg er elendig til matematik og har en opgave for! Håber virkelig på noget hjælp!! Opgave: 10.000 kr. på en konto forrentes med 2 % femten gange. Hvad er den nye saldo? -
Sammenhængen mellem fremskrivningsfaktoren og vækstraten
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med en matematik rapport, som jeg skal aflevere i morgen. Jeg mangler nu kun, at skrive sammenhængen mellem fremskrivningsfaktoren og vækstraten. Jeg meget i tvivl om, hvad jeg skal skrive. På forhånd - mange tak! :-) -
Vektor regning
ForumindlægJeg skal løse ligningen a→ · b→= 21 når: a→ = ( 1¦2 ) og b→ = ( X1¦X2) Nogle der kan hjælpe mig? - Hvis det hjælper er det opgave 637 i stx Mat AB1, opgaver (orange matematik bog for 1.x) -
Har brug for Noter til skriftlig eksamen
ForumindlægHej, jeg havde dumpet min skriftlig matematik eksamen som jeg nu skal tage om. så jeg ville spørge om der er nogen der har nogle gode noter som jeg kunne få og bruge. Jeg skal starte i et turbohold på vuc, så det ville være en stor hjælp. :) -
Haster til imorgen! (hhx optagelsesprøve)
ForumindlægHej Alle Jeg skal til optagelseprøve på hhx imorgen. jeg skal op i engelsk og matematik skriftlig imorgen. og på onsdag skal jeg op i dansk og tysk mundtlig. nogle der ved hvordan det foregår?? og hvad man skal? eller har nogle råd til hvordan jeg skal forberede mig? :) :)
