Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 18861 til 18880 af 60202
-
cirklens ligning og afstand
ForumindlægNogen der kan hjælpe , har lavet det meste af de to her opg., men ved ikke hvordan jeg skal gøre dem færdige? Link: http://peecee.dk/upload/view/105651 -
Hjælp!!! Tredjegradspolynomium - skæring med x-aksen!
ForumindlægHej! Der er givet funktionen: f(x)=1/4x^3 -x^2 - x +4 Hvordan finder jeg koordinatsættet til hvert af grafens skæringspunkter med førsteaksen? På forhånd tak! -
Evolution
ForumindlægHej, Jeg vil spørge om der er nogen der er "eksperter" inden for evolution området - jeg har nemlig brug for hjælp til komme videre i det jeg har skrevet. Hvis du kan hjælpe må du meget gerne skrive en kommentar sådan at jeg kan kontakte dig. K -
differentialligning. haster.
ForumindlægHej SP! jeg har virkelig brug for hjælp. I behøver ikke og lave opgaven I skal bare fortælle mig hvordan man skal gøre. jeg skal aflevere mat opgave i dag kl. 23: 30. JGE KAN BARE IKKE FINDE UD AF DET! JEG bliver snart sindsyg. håber i kan hjælpe mig her. opgaven siger: Bestem differentialligning... -
Klods
ForumindlægKan i løse den her opgave? Hvor lang tager klodsen at nå bunden af planet? Mo(knidningskoficienten)=0,5 g(tyngdeacc)=9,82m/s^2 Vinklen mellen vandret og planet= 47 grader Strækningen = 1m -
syrer baser
Forumindlæghej :-D jeg har svært ved at besvare på et spørgsmål som lyder således: Denne opgave går ud på at identificere en ukendt organisk forbindelse. Det oplyses, at den ukendte forbindelse er en af følgende fem: Pentan, Methansyre, Ethansyre, Propanon eller Ethanal. Først afprøves det, om forbindelsen ... -
Er dopamin polær eller upolær?
ForumindlægJa, som overskriften så godt fortæller, så er mit spørgsmål om hvor vidt dopamin er polær eller upolær ? :) Der er en illustration af strukturen med hæftet og det er ud fra den der skal konkluderes. -
Hjælp med lille opgave
ForumindlægHej Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med vedhæftede opgave? Tak på forhånd -
haster? alkan ?
Forumindlægjeg kan ikk finde ud af det her forklar, hvorfor der altid dannes kuldioxid og vand ved en forbrænding af en alkan? -
andengradspolynomiet
Forumindlægafhænger en andengradspolynomiets toppunkt af a? -
Andengradsligning - spørgsmål
ForumindlægHej alle Når man opstiller en andengradsligning, f.eks. 1/2x^2+3/2x= 14, skal man flytte 14 over på den anden side, og hvorfor skal man egentlig det? Kan man sige at en andengradsligning altid er lig 0? -
beregn x
Forumindlæghej min opg går ud på at beregn x , hvor står. en ca 0,050 M NaOH opløsning skal indstilles på kaliumbiphthalat NaOH + C6H4(COOK)(COOH) --> C6H4(COOk)(COONa) + H2O der afvejes x g kaliumbiphtalat som opløses i vand op til 100 mL . herfra afpippetteres 2,000 mL , som ønskes titreeret m... -
Psykopatligning....
ForumindlægHej. Er der en der vil forklare mig hvordan jeg skal løse følgende ligning?: (0,01767+2x)^2 over (0,00600-x)*(0,0013-x)=54,4 ... Tænkte selv på at flytte alt under brøkstregen over på den anden side af lighedstegnet? Men så skal det divideres på begge sider, ikke? Teresa. -
Nedkøling af drink
ForumindlægEt bæger der vejer 227,4 gram. Der kommes noget vand ned i bægeret; tilsammen vejer bægeret og vandet 350,1 gram. Temperaturen af vandet er 22,4 grader. En lille isterning der er 0 grader bliver lagt ned i vandet. Bæger+vand+isterning vejer 354,8 gram. Beregn temperaturen som vandet og smeltevand... -
vis at
Forumindlægvis at parabola er lige som graf. f(x) = -0.04x2 + 0.80x, 0<x<20 hvordan kan jeg gør det? -
Vektor regning - parameterfremstilling
ForumindlægHejsa jeg har fået følgende opgave, og vil vide om mit svar er korrekt eller forkert. En linje l er givet ved parameterfremstillingen =+t*. (Jeg undskylder på forhånd mine notationer, da SP ikke vil lade mig skrive helt det jeg vil. ) Bestem en ligning for den linje m, der står vinkelret på... -
Alkener
ForumindlægJeg skal navngive disse to formler (vedlagt), og kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg skal gribe det an. Er der nogen der har et bud samt forklaring på hvordan de navngives? Ligeledes, hvis jeg omvendt har navnet: 4-ethyl-2,3-dimethylheptan. Hvordan tegner jeg så formlen? Ville sætte virk... -
væksthastighed
ForumindlægHej SP! der er nogle der kan hjælpe mig med den vedhæftede opgave, jeg er gået i stå og kan ikke komme videre! Tak på forhånd! :) -
Eksamen - HTX
ForumindlægHvordan fungerer eksamen i Programmering på HTX? Jeg har hørt en masse om at man skal op og skrive et program foran censor og lærer, eller man skulle lave et program inden og derefter repræsenterer det. Er der nogen samtale efterfølgende eller i mens? -
haster, find værdien af udtrykket
Forumindlægfind værdien af udtrykket: (x-8)(y+7), Når x=14 og y=16 HJÆLP MIG> PLEAASE
