Søgning på: matematik fp10 december 2022. Resultater: 18861 til 18880 af 32798
-
dommedagsbevis
Forumindlægse linket https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=386089 Det er rigtig godt at folk endnu ikke har besvaret. Jeg fik og vide at den dag der bliver besvaret er dommedagen. Ja spørgsmålet er kun fra august ... sidste år altså. ;) -
procent
ForumindlægAndersen køber en vaskemaskine . Han betaler den kontant og får rabat Normal prisen er 6.795 rabatten er 595 kr Hvor mange procent blev der givet i rabatten er 595 kr Hvor mange procent blev der givet i rabat? -
Hvilke studieråd kunne du tænke dig at have fået?
ForumindlægHej alle :) Jeg arbejder på at skrive nogle korte hæfter, der indeholder generelle studietips, strategier til eksamen, organisering af studier etc. I den anledning har jeg brug for at høre - hvilke råd og tips kunne I godt bruge/have brugt? Kan I effektivt tilrettelægge jeres studier, eller hvo... -
Uligheder
ForumindlægEr der nogen, der vil skrive svaret til 1. og 2., så jeg kan se, om jeg har regnet det rigtigt? -
Resulterende kraft ved vektoraddition - HJÆLP!!!!
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at rive håret ud af hovedet på mig selv, fordi jeg ikke forstår flg. figur i min fysikbog. Som I kan se står der, at den resulterende kraft, Fres = F1 + F2 Når jeg lægger F1 og F2 sammen, så får jeg altså 83 N, og ikke 77 N, som der står i bogen. Der står desuden og... -
dumpet til mat eksamen!
ForumindlægHEJ! Jeg fik idag -03 til mundtligt mat eksamen :'( jeg hr i årskarakter: mat munstligt 02 skriftligt 7 jeg vil læse kemi på ku! :S Kan jeg så overhovedet ikk læse på KU eller SDU nu?? :´( hjælp mig!! -
1.D2.3 N(t) forskrift
ForumindlægHvilken måde kan man bruge til at bestemme forskriften for N? -
standardafvigelsen
ForumindlægHej jeg vil gerne have hjælp til beregne standardafvigelsen en nemt forklaring da jeg synes det forvirende det med fromler og derfor håber en kan lave en hvordan man beregner det hurtig enkelt ud -
Hjælp til forklaring af emner
ForumindlægHej jeg har fået en opgave, hvor jeg skal lave en video. Videoen skal gå ud på, at jeg skal forklare hvad er de forskellige emner og jeg skal forklare sammenhængende mellem dem. - differenskvotient - sekant -sekanthældningen -tangent -tangenthældningen ( er dette ikke differentialkvotie... -
Uddannelsen - hhx
ForumindlægEn uddannelse er en vigtig del i ens liv. Efter 9.klasse skal man beslutte hvad man vil. 10.klasse, hhx, htx eller måske hg o.s.v. - Jeg selv har valgt 10.klasse skolen MEN jeg overvejer ligenu kraftigt om jeg skal tage en hhx uddannelse.. Men helt ærligt såé kan jeg intet finde om, hvad man ka... -
SRP 2010
ForumindlægHej alle derude. Jeg skal skrive SRP i år, og har studieretningen Bioteknologi A, Mat A og fysik B. VIl gerne høre jeres forslag til SRP, om nogle emner man kan skrive om osv. ? -
Hvad er: "kemiske former"??
ForumindlægHej! har fået en kemiopgave der lyder: "Angiv de kemiske former for nedenstående ionforbindelser" a. bariumoxid b. lithiumnitrid osv........ jeg kunne bedre forstå, hvis der havde stået formler, men former???? nogen der kan hjælpe? -
Statistik - 80% fraktilen
ForumindlægI en statistik over hvor mange cigaretter hver deltager i en gruppe på 120 personer ryger på en dag, er 80% fraktilen 6. Forklar betydningen af dette tal. Vil det sige at 80% af personerne ryger gennemsnitligt 6 cigaretter om dagen eller hvad? -
Grønland
ForumindlægOpgave1: Grønland Er det nogen har lavet den opgaver kan i hjælp mig tak. -
Vektor
ForumindlægHar prøvet i flere dage at lave den her og skal aflevere om 2 timer kan nogle sende facitet sidder i en dårlig situation, jeg kommer højst sandynlig ikke til at lave afleveringer i op til 2 uger da jeg har haft nærkontakt med en der har corona, og lige nu har jeg alle symptomer, og jeg må ikk... -
Opgave 7 - Aflæsning af f(x) og f'(x) vha. graf
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har lavet opgave 7 i en aflevering, men er meget i tvivl om de forklaringer, jeg giver, er korrekte og giver mening? Er egentlig også i tvivl om, om de resultater, jeg har fundet frem til, er korrekte? Er der én, der vil kigge på det? :) Jeg har vedhæftet opgaven og min b... -
Tangens - hvad kan man mere finde ud af udover hypotenusen?
ForumindlægHej! Jeg har fået til opgave at lave en rapport om tangens og dens muligheder. Jeg har forklaret om det bruges til hypotenusen. Har også valgt to ligninger ( 4x+1 og 2x+4 ) og udregnet den vinkel som ligningerne udgør med deres skæringspunkt og linjer. Men hvad ellers kan jeg finde ud af med ... -
32^(3/5)
ForumindlægEr der en som kan forklare mig hvordan jeg skal regne: 32(3/5) 64(-5/6) (33/8)2/3 uden brug af lommeregner? -
Terminsprøver 9. klasse
ForumindlægJeg skal snart til at have terminsprøve, her i 9. klasse. Så vidt jeg kan forstå på lærerne, får man ikke specifikt at vide, hvilke emner man kan ressikere at komme op i osv. Er der nogle som kan fortælle mig, hvordan jeg så bedst muligt kan forberede mig, til de her prøver? :) -
8.009
ForumindlægHej. Jeg sidder med denne opgave og forstår ikke en dyt, da vi endnu ikke har lært noget om dette. er der nogen der kan hjælpe? Bestem minimum for funktionen f(x)=x^2+2/x , x>0
