Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18881 til 18900 af 46276
-
perspektivering af en caroline wozniaki reklame.
Forumindlæghejsa ! jeg har fået en eksamens opgave der lyder på. perspektiver og sammenlign reklamen med en anden reklame. min reklame er et stort billede af tennisspillerinden caroline wozniaki iført en sort kjole, og tennis udstyr. hun står på et tennis stadion med tilskuerpladserne i b... -
MEDIERNES PÅVIRKNING
ForumindlægHej alle. Jeg skal til dansk eksamen op i 'mediernes påvirkning'. Jeg vil gerne arbejde med en litterær tekst fx. 'Skabt for hinanden' af Svend Åge Madsen. Men jeg vil gerne se nogle flere muligheder, inden jeg begynder med den, da den er ret svær. Min lærer fraråder mig... -
Linearitet
ForumindlægHar fået mine eksamens-spørgsmål til matematik.. Men er simpelthen gået i stå, så ville høre om i kunne hjælpe med disse spørgsmål. Spørgsmål 1) Hvordan kan man ud fra ligningen for en ret linje tegne linjen i et almindeligt koordinatsystem? Spørgsmål 2) Betydningen af konstanterne a og b i ligni... -
"Hvordan fungerer fuld pensum?"
ForumindlægEr der nogen der reelt ved hvordan fuld pensum fungerer? skal man op i alle fag (på nær idræt og billedkunst selvfølgelig) og hvor mange sider mere skal man læse end hvis man skulle op til en alm. eksamen? Derudover: hvor meget kan man tillade sig at være fraværende efter man er kommet op i fuld ... -
karakter gennemsnit
ForumindlægHey jeg var op i billedkunst, og det var en eksame... Jeg har fået indtil videre: Almen sprogfårståelse: 02 Billedkunst: 02 Samfundsfag:4 Naturviden skabelige fag: 7 Og jeg er bange for at det vil trække meget ned i gennemsnittet.... når de skal vælge om man kan blive optaget på universitet.. ki... -
Klage
ForumindlægEr der nogle regler for hvad man er berettiget til at klage over? Jeg vil gerne klage over mine årskarakter i fysik. Ved sidste karaktergivning fik jeg 10 i skr. og 10 i mundtlig. Men så lige inden årskarakterne skulle gives, fik vi en prøve, som jeg fik 4 i. Jeg fik dermed årskarakterne 4 og ... -
Hjælp til TI-89 Titanium!
ForumindlægHej alle. Er der ikke en der kan hjælpe mig med min lommeregner TI-89? Jeg har haft den i ca. 1 år nu, men skulle til at tegne en graf og så siger den noget mærkeligt.. aner ikke hvad jeg skal gøre, og skal til eksamen på onsdag. Jeg ændrede på tallene inde på "window" og inden det ha... -
Naturvidenskabelig metode - uden forsøg?
ForumindlægHeJ Skriver i samfundsfag og biologi, og selvom jeg har ok styr på deres metode er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg bruger den naturvidenskabelige fakultets metode. Jeg mener, jeg har jo ikke inkluderet noget forsøg i min opgave. Så min biologi del består altså "kun" af data jeg har læs... -
Privatundervisning i statistik tilbydes
ForumindlægJeg tilbyder hjælp med statistik, både teorien og de fleste programmer (R, Stata, SAS, SPSS, ..) Jeg kan hjælpe op til eksamen, i forbindelse med skriftlige opgaver/specialer, eller hvad du har brug for. Har mange års erfaring med undervisning og anvendelse af statistik på forskellige områder. ... -
Kemi C - Mængde: Krystalvand og Gasser
ForumindlægHejsa, jeg skal til eksamen i Kemi d. 21. Før det skal jeg lave nogle dispositioner til de emner jeg kan trække: Et af dem lyder: Mængder; Krystalvand og gasser. Inddrag demoforsøget ”Natriumhydrogencarbonats omdannelse”. Jeg er helt lost i hvad jeg skal fortælle om og hvordan jeg sk... -
Syntese af penicillin
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp! Til kemi B eksamen skal jeg kunne "Gør rede for syntesen af penicillin. Beskriv den grundlæggende opbygning og kemiske virkemekaniske af penicillin" Og jeg forstår det ikke, pga af jeg kun kan finde tekster der står på alt for højt niveau.... Hvi... -
Analyse af kortfilm
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder og gør klar til den mundtlige eksamen i dansk og har trukket kortfilm som fordybelsesområde. De kortfilm vi har arbejdet med i undervisningen skal jeg også relatere til i min fremlæggelse og har ingen idé om hvilken kortfil... -
er jeg bestået eller dumpet?
Forumindlæghey, jeg har et lille problem, vil gerne starte min videregående uddannelse som kræver at jeg har bestået matematik på B niveau.. jeg har haft matematik på A niveau som studieretningsfag, men i årskarakter fik jeg 00 - 00... jeg kom dog op til eksamen i mundtligt og bestod med 02... dvs jeg har ... -
Er det for meget??
ForumindlægHej! Jeg skal lave en disposition til tysk eksamen (hvis det da bliver trukket), og overemnet er "At være anderledes". Jeg har så valgt emner "Racisme". I min disposition har jeg tænkt mig først at forklare hvad racisme er, og så tænkte jeg at jeg ville komme ind på Jøde-forfø... -
AT-tvivl i biologi (metode ved iagtagelse og derefter teori)
ForumindlægHej. Mit spørgsmål lyder: Hvis man gør sig nogle iagtagelser, og derefter prøver at forklare iagtagelserne med allerede etableret biologisk viden, hvordan arbejder man så metodisk? - har det et navn? Et konkret eksempel: Jeg iagtager at økologisk mælk har flere gode omega-3 fedtsyrer end konvent... -
Tegn på nazisme i samfundet i dag?
ForumindlægJeg sidder og er ved at forberede mig til min KS-eksamen, hvor jeg skal op i emnet "nazisme og ideologier". Det analyserende spørgsmål er, om der er tegn på nazisme i det danske samfund i dag? Jeg har tænkt mig at fortælle lidt om nynazister (DNSB) og nogle stemmetal for dem, men jeg s... -
Hjælp - Matematik
ForumindlægHej alle... Jeg skal til eksamen på mandag og er ved at skrive mine dispositioner færdige.. Men jeg forstår ikke hvad min lærer mener, når der står i det ene spørgsmål: Gør rede for forskriften og grafen for eksponentialfunktioner. Og i det andet spørgsmål står der: Gør rede for den eksponetielle... -
Mat på b?
ForumindlægHej, Når jeg skal starte på gymnasiet har jeg tænkt mig at tage denne studieretning: fransk a, engelsk a, psykologi b og samfundsfag b. Derudover skal man vælge et naturvidenskabeligt fag på b niveau. Jeg har tænkt mig at vælge matematik. Mit spørgsmål lyder: For at komme ind på økonomi-studiet... -
Afstemning af redoxreaktion
ForumindlægHej alle, Har mega brug for hjælp da jeg ikke forstår logikken bag afstemningen af denne reaktion. Fe2+(aq) + MnO4- (aq) -> Mn2+ (aq) + Fe3+(aq) Har førhen fået det til 8H+ + 5Fe2+(aq) + MnO42(aq) -> Mn2+ (aq) + 5 Fe... -
toppunkt
ForumindlægJeg læser til eksamen og kom lige i tvivl om en lille ting omhandlende toppunkt: Når man skal bevise toppunktsformlen, ved brug af differentialkvotienten, hvordan kan man så argumentere for, at: f'(x)= 0 2ax + b = 0 x = - b /2a ??????Jeg ved godt at 2ax + b fåes ved at differentiere ...
