Matematik

Hjælp - Matematik

21. juni 2014 af CamillaAagedal (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej alle... Jeg skal til eksamen på mandag og er ved at skrive mine dispositioner færdige.. Men jeg forstår ikke hvad min lærer mener, når der står i det ene spørgsmål: Gør rede for forskriften og grafen for eksponentialfunktioner. Og i det andet spørgsmål står der: Gør rede for den eksponetielle model f(x)=b*a^x
f(x)=b*a^x er vel også forskriften for en eksponentialfunktion, så jeg forstår ikke hvad forskellen er? Jeg håber virkelig I kan hjælpe mig. Tak på forhånd. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
21. juni 2014 af hesch (Slettet)

Første spørgsmål er en gennemgang af funktionen, set ud fra en rent matematisk betragtning.

Andet spørgsmål er en gennemgang af den mere praktiske anvendelse, hvor man kan perspektivere til renteberegning, formering ved avl af kaniner og bananfluer, osv.


Svar #2
21. juni 2014 af CamillaAagedal (Slettet)

Så det vil sige, at ved den første kan jeg fx snakke om betydning af a og b og om grafen er voksende eller aftagende osv? 
Og I andet spørgsmål kan jeg evt. sammenligne modellen med renteformlen? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. juni 2014 af hesch (Slettet)

Ja, det er hovedtrækkene i #1, men som du skriver i #0, er der jo en vis sammenblanding, hvor "grænsen" mellem det ene spørgsmål og det andet, kan blive overskredet under eksamen.


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. juni 2014 af SuneChr


Skriv et svar til: Hjælp - Matematik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.