Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 18881 til 18900 af 39570
-
Student hue
ForumindlægHar I andre fået jeres hue? På vores skole er det sådan at man allerede nu skal gå ned og hente den. Sådan har det da ikke altid været har det?Synes det virker lidt fesent at man skal give den til sin lærer inden man går ind til sidste eksame, eller at det er ens forældre der giver den. Men måske... -
Gøre rede for at funktionen er differentiabel?
ForumindlægHej. Har problemer med at finde ud af hvad der menes med gør rede for at funktionen er differentiabel i x0. Det er mundtlig eksamen mat A. Skal jeg starte med at forklare hvordan man har fundet frem til differenskvotienten via sekant, eller skal jeg bare direkte smide mig igang med at hvad beteg... -
"Alm. Buddhisme" - hvilken retning?
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser Religion da jeg skal til eksamen i det på fredag. (3.g. niveau) Jeg er nu nået til buddhismen og kan på ingen måde klargøre hvilken retning inden for buddhismen man taler om, når man bare lærer/læser om "buddhismen" i al almindelighed... Kan du svaret(evt. en ... -
Dansk terminsprøve.
Forumindlæghej alle sammen. jeg står med dansk eksamensopgave fra sidste år. jeg aner ikke hvordan jeg skal i gang. det er første gang og har ikke fået meget af vide. er der nogen der kan forklar mig hvordan det forgår i dansk eksamen.. HF. på forhånd tak.. p's. jeg skal lave opgave 1 fra eksamensopga... -
Hjælp mig!
ForumindlægHvad sker der hvis jeg har fået hhv 7 & 10 i årskarakter i et fag. Men fagene er udtrukket til eksamen (stx) og jeg i fagene får 02 og 00? Er jeg så dumpet i det fag? Og kan jeg så ikke få mit stx-bevis? Mit snit er 8. -
HASTER: Konfidensinterval for middelværdien
ForumindlægHej, jeg har et stort problem. i et eksamensspørgsmål står der : I forlængelse af din redegørelse skal du komme ind på hvad der forstås ved er konfidensinterval for middelværdien μ i normalfordelingen. Vis ved hjælp af eksempler hvordan du bestemmer konfidensintervallet ¯ for en s... -
AT synopsis og talepapir
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til AT-eksamen, og jeg har fået lavet en synopsis. Mit spørgsmål er, om jeg også skal lave et talepapir, men det har jeg har ikke fået at vide. Hvad er forskellen på synopsis og talepapir? Skal man i talepapiret også konkludere på problemstillingerne (underspøgrsmål) eller... -
Undervisningsbeskrivelsen = Pensum?
ForumindlægKære alle, håber det godt med eksamenslæsningen, og at i lærere får lavet nogle gode spørgsmål til os afgangselever ;) Jeg er i gang med at læse op til danskeksamen. Og jeg kan se, at der er mange tekster, som vi havde i grundforløbet, som slet ikke indgår i undervisningsbeskrivelsen. Vil det be... -
Hvordan skal det forstås?
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om opg. 9c i følgende: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/131206%20MatA-stx-06122013.ashx Skal man kun tage arealet af de lydegrønne flader, eller skal man også tage arealet af de... -
Isoton, frysepunkt neutralisering
ForumindlægHej og Glædelig Jul! Jeg sidder og læser til eksamen på medicin studiet, dog er jeg gået i stå med 3 opgaver (se vedhæftet dokument). Jeg håber der er nogle venlige sjæle der kan guide mig igennem disse 3 opgaver Tusind tak på forhånd -
Skriftlig Tysk
ForumindlægHej, er der måske en der har lyst til at læse min eksamens opgave igennem, og evt. give den en karakter? Jeg har tysk på A niveau.. -
Klager over eksamenskarakter?
ForumindlægHej Allesammen Jeg har idag fået en karakter, som jeg er meget utilfreds med. Jeg var oppe i IT, og fik kun et 4 tal. Det der skete var, at jeg skulle op 9.30. Kl. 9.26 blev jeg lidt i tvivl, og ønskede at printe nogle papirer som jeg evt. kunne få brug for. Jeg snakkede så med min lærer og han... -
Hvad fa... er meningen med pil op!?
ForumindlægJa undskyld, men er ærlig talt godt og grundig pissed over at man kan få pil op eller ned med sin karakter, det burde afskaffes! Fik i dag min sidste danske stil tilbage (woohoo nu venter kun eksamen og huen!) med 10 PIL op!? Hvad fanden!? Der er ikke noget der er mere demotiverende! :-( Hvad er ... -
Bestod jeg min Engelsk? Nej nok ikke (Bekræft)
ForumindlægJeg er ret sikker på jeg ikke bestod min Engelsk på gym:( men vil lige være sikker. Engelsk B. Skr årskarakter: -3 (minus 3) må nok være den første i Dk med den karakter. Men min lære kunne ikke lide mig, undskylder jeg mig selv med. Mundtlig års: 2 Eksamen mundtlig: 4 Eksamen skr: 4 Som jeg selv... -
Gode hjemmesider til dansk
ForumindlægEt hurtigt kig ned over emnerne på forummet viser, at det i morgen går løs med dansk eksamen, hvilket også gælder for mig. I den forbindelse er jeg ved at hente nogle af de hjemmesider, jeg bruger når jeg skriver dansk stil, og i den forbindelse vil jeg høre om I har nogel gode dansk faglige side... -
Faser i vikingetiden
ForumindlægHej, Jeg sidder og læser op til historie-eksamen, og er ved at danne mig et overblik over perioden. Jeg kan huske, at vi lærte at man kunne opdele vikingetiden kunne i 3 perioder, noget med små lokale vikingetogter til mere organiserede nationale vikingetogter. Jeg kan dog ikke finde noget inform... -
Hvad koster en handicappet samfundet om året?
ForumindlægHej SP. Jeg er ved at læse op til AT eksamen og vil derfor lave en pæn statestik. Jeg skriver om Vietnamkrigen og skal dertil bruge nogle tal til beregning af erstatningskravene vietnameserne "reelt" har krav på. Det er mig ikke muligt at finde tal over de amerikanse erstatningssage... -
Statistik
ForumindlægHej. jeg sider her med mine skriftlig eksamens opgaver, og vil lige udregne om jeg har fået denne opgave rigtigt, så det kunne være sødt af jer hvis i lige ville udregne den. Nedenstående tabel viser antal familier i Danmark med mere end én bil, dels angivet i tusinde, dels angivet som in... -
Skal jeg følge min drøm eller opgive den?
ForumindlægHej allesammen. Jeg bliver færdig til sommer og drømmer om at læse til tandlæge, men mit gennemsnit er desværre ikke højt nok til det. Mit spørgsmål er derfor, om jeg skal glemme det og læse økonomi i stedet for, eller om jeg skal lade vær med at møde op til den sidste eksamen og tage hf enke... -
datamatik eller skatteret?
ForumindlægHej - skal starte på 4 semester på polit studet, og dermed og begynde at have valgfag. Kan ikke helt beslutte om jeg skal vælge datamatik eller skatteret? Er datamatik meget matematik? her tænker jeg på at der står man skal skrive algoritmer til at programere med? Mens der i skatteret jo ikke er ...
