Søgning på: matematik noter. Resultater: 18901 til 18920 af 45346
-
LaTeX på studieportalen - igen!
ForumindlægJeg ved, at < equation> f(x)=e^x< /equation> uden mellemrum resulterer i <equation>f(x)=e^x</equation> Og den spiller samme rolle som $$e^x$$ Men hvordan laver jeg matematik i teksten, i stil med $e^x$?? -
Procent regning
ForumindlægHej. Jeg håber meget på jeres hjælp. Jeg sidder her med en opgave i Matematik som jeg simpelthen ikke kan grade. Opgaven lyder; I forbindelse med et huskøb deponeres 100.000 kr. på en konto. Der skrives renter hver måned og efter 3 mdr. står der 101.265,30 kr. på kontoen. a) Beregn den månedlige ... -
Lommeregner
ForumindlægHey! Jeg ville bare lige høre om, I kender forskellen mellem TI-Nspire TouchPad & TI-Nspire CAS Touchpad? Jeg er i tvivl om hvilken jeg skal købe, men prisen er det samme for begge modellerne. Jeg ville bare spørge, hvilken der vil egne sig bedst for mig? Jeg skal snart starte i gymnasium og... -
Kan jeg ikke læse videre?
ForumindlægJeg afslutter STX på mandag, men jeg er meget i tvivl med hensyn til om jeg overhovedet kan komme ind på nogen videregående uddannelse. Angående matematik på A-niveau. Årskarakter: Her har jeg fået 4 i mundtlig matematik og 02 i skriftlig. Eksamenskarakter : skriftlig 00 og mundtlig 0... -
Er det smart med 5 A fag?
ForumindlægHej folks. Der går nogen tid igen, før at jeg skal tage stilling til det her, men det handler omkring, hvor vidt det er smart at tage 5 fag på A niveau. Jeg er ret sikker på, at jeg skal på katedralskolen Viborg. Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig linje, hvor jeg får fysik A, kemi A... -
Rute til studenterkørsel
ForumindlægHej alle jer kloge hoveder :) Jeg er super dårlig til matematik! Men jeg står for planlægningen af vores rute til vores studenterkørsel (da ingen andre tør at melde sig, trist)... Vores lastbil kører 30 km i timen, jeg har regnet ud hvor mange kilometer der er imellem os hver især. Så det eneste ... -
summary
ForumindlægEr der en ,der gider og læse min resume i gennem og rette den. Jeg bliver glad, hvis i rette den. Takk The guilt The story about an old women and a young black guy in her house. The name of the old women is Lillian Thurgwood, who is a widow. She lives alone in a house, which the wall round... -
The whisky Trail (Engelsk oversættelse).. =)
ForumindlægEngelsk oversættelse Er der ikke nogen, der vil være venlige at rette min oversættelse (den engelske version)..?! =) Den dansks version: Sidste år besøgte vi den lille skotsky by Tomintoul. Det er her, man finder starten på "the Whisky Trail", den vej, der fører forbi Skotlands berømtes... -
ret? :)
Forumindlæg“We had split us into two groups, there are 12 in the other one, but here we are 9 including me. The helikopter gave us water, food, carpet to relax on, and a kind of colour gas. They sad that they would look after the other group, and come back soon as possible. And if it would be night, they sc... -
Kort rettelse
ForumindlægEr disse korrekt, når de skal oversættes til engelsk: Dansk: 1. De fleste babyer spiser ikke tomater. 2. Han tog mange fotogrfier af efterårsblade. 3. Vi har de bedste ønsker for Danmarks helte. 4. I nogle arabiske lande kan en mand have adskillige koner. 5. Tyvene bar på flere pengeskabe. 6. Ha... -
Hjælp til at finde grammatiske fejl i disse sætninger
ForumindlægHej, jeg kan ikke finde ud af hvad der grammatisk er galt med disse sætninger. Sætning A She admits that there’s things which is exaggerated, but still there is a lot of positive things associated with living simple. Sætning B Besides the task telling you that it’s a s... -
Fejlsætninger
ForumindlægHej, jeg har brug for jeres hjælp til mine fæjlsætninger! Kan i rette sætningen og forklarer hvad for en fejl det er? 1. The Internet could be a perfect way to learn about history and politics, but there are things there are more important to young Americans. Correct sentence: Correct explanatio... -
Hjælp: adj og adv. :(
ForumindlægHvilke adjektiver og adverbier er der i nedenstående 1. Served with a crusty , coarse-grained bread and fresh butter, then followed with a green salad, this is a wonderfully filling and satisfying meal. adj: crysty, corse-grained, fresh, green, wonderfully, satisfying. adv: Served, bread, butter,... -
et hurtigt engelsk tjek
Forumindlæghejsa er der nogen som lige vil læse det her igennem og se om det passer, jeg synes ikke det lyder helt godt på engelsk Jeg har valg emnet school shooting. Det er et emne, man ikke skal spøge med. School shooting er sket mange steder i USA. Det er kommet tættere på Danmark, for det er nu sket i b... -
Ret min indledning
ForumindlægEr der en som gider rette det her igennem? The life does not always turn out to be like what we had imagined. Many people wish that they had done some things differently, while others swear that they wouldn’t change anything. In this essay “A Journey” written by Colm Tóib... -
håber der er en der ville lave en hurtig lille retter :D
ForumindlægHow would the world ends up? The Danish author Kenneth Bøgh Andersen, give a scary but also a realistic insight on a future, where there only is place for the elite. As he self said in a interview with a Danish page called “Anmelderklub.dk”. “….. there is many small trend... -
Find fejlen i sætningen
ForumindlægJeg skal finde fejlene i nogle små sætninger, nogle der kan hjælpe? 1. He thinks of Asians as rats and says they should been send back to where they came from. 2. At the end of the story, where Peter is talking to one of the guys from the Council, the whole topic gets revealed. 3. One of ... -
Ret fejlene i følgende sætninger.
Forumindlæg1. I look forward to se you again next sunday. 2. This dog dont obey his master. 3. I here what you say but I simply cant belive it. 4. He lent his fathers car but he forgot to return it. 5. I am afraid of that we shall bee late for the show 6. He had many money but not many friends. 7. She might... -
Sikker landing med faldskærm
Forumindlægjeg er igang med en opgave, men har virkelig svært ved at forstå, hvordan jeg skal løse denne opgave: Skydiveren trækker på et tidspunkt sin faldskærm og sikkerhedskravene for at lande sikkert på Jorden igen er, at hastigheden ikke må overskride 30 km/h (8,3 m/s). Lad os antage, at udspringeren... -
Jeg har snydt!
ForumindlægHej jeg har lige overstået SSO og under forløbet kom jeg til at skrive lidt af fra en bog som jeg ikke har nævnt i min litteraturliste. Jeg var lidt syg den uge, og der gik lidt for meget computerspil i foretagendet så det endte med at jeg sammenlagt snuppede 4-5 sider fra en ikke opgiven bog. Mi...
