Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen 2015. Resultater: 18921 til 18940 af 135334
  • Hvordan foregår mundtlig eksamen (naturgeografi C)?

    Forumindlæg
    Hvordan foregår mundtlig eksamen (naturgeografi C)? PLZ , Fortæl mig.
  • Gode råd til Tysk B mundtlig eksamenen?

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der har været oppe i Tysk B eksamenen før? Har i nogen gode råd, fif etc.? De kunne virkelig godt bruges! :)
  • Fremlæggelse - a og b´s betydning for de tre væksttyper

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Jeg skal lave en fremlæggelse i matematik, hvor jeg har fået følgende spørgsmål: argumenter for a og b's betydning for de tre væksttyper (a vha differentialkvotienterne) - Jeg kan godt forstår at jeg skal argumenterert for de tre væksttyper, men kan bare ikke forst...
  • a*x^2+b*x+c?

    Forumindlæg
    Jeg er lige igang med en svær opg, da der ikke er nogen ligning jeg kan gå efter der :/. Betragt parablen givet ved: a*x^2+b*x+c du skal udlede tooåunktformeln ved brug af differentialregning.Uden at bruge CAS. Brug først differentialregning til at bevise at 1. koordinaten til toppunktet er ...
  • SSO Samfundsfag B omkring Hip hop som subkultur?

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg har tænkt mig at skrive en SSO i Samfundsfag B omkring Hip hop som subkultur. Jeg er bare meget i tvivl om hvilke ting som jeg skal komme ind på og samtidig at der er noget relevans i forhold til faget Samfundsfag. Jeg har lånt et par bøger men der er ikke mange bøger omkri...
  • Fysik mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op til studentereksamen i fysik på A-niveau næste uge! Jeg har derfor to spørgsmål: Hvordan kommer eksamen til at forløbe? - jeg har forstået noget med en eksperimental og en teoretisk del... Har du nogle gode tips til hvordan jeg bør forberede mig? Håber du gider at s...
  • Eksponentiel funktion - finde a og b ud fra 5 punkter?

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder her med en lorteaflevering... Der er en tabel med nogle data, hvor jeg skal finde a og b. Normalt kan jeg jo godt finde ud af det, fordi man bare skal kende to punkter/koordinatsæt på grafen. Men her er der 5? Hvordan gør man dog det??
  • Titering- eksamen i morgen- hjælp søges :)

    Forumindlæg
    Hejsa :) Jeg skal til eksamen i morgen, og jeg er vved at læse op på syre og baser. Jeg kan bare ikke forstå princippet med titerering.. Man skulle kunne bestemme styrken på en syre/base på den måde, men det forstår jeg bare ikke :P Hvis man putter en syre/base i ens syre/base, så vil den jo ...
  • Bestem tallene a og b i eksponentiel funktion

    Forumindlæg
    En funktion f er bestemt ved f (x) =b* ax . Grafen for f går gennem punkterne (2,20) og (4,80) . hvad skal jeg gøre ?? skal jeg bruge ligningen herunder eller er det kun når den er lineær?? a=y2-y1/x2-x1
  • Matematik B bestem ligningen for tankgenten i punkt

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i mat B imorgen, og kom lige i tvivl om, hvordan bestemmer ligningen for en tangent hvis har allerede har punktet? F.eks. bestem ligningen for tangenten i punktet (3,9) Håber i kan hjælpe. :)
  • MatA eksamens/termins-opgaver søges

    Forumindlæg
    Alo.Da en terminsprøve snart venter (HTX), er jeg på jagt efter nogle opgaver fra tidligere år. (f.eks. MatA eksamen, September 2002)Hvis der er nogle der har nogle af disse liggende, vil jeg meget gerne komme i besiddelse af dem, for bedre at kunne forberede mig på terminsprøven.På forhånd tak.
  • y1 = y2?, i f(x)=b*a^x.

    Forumindlæg
    I land A var der 25,6 mio mennesker i år 2000, og vækstraten er 3,43% I land B var der 26,1 mio mennesker i år 1995, og vækstraten er 1,82% Beregning af, hvornår der var lige mange mennesker. (y1 = y2) F(x) = b*a^x A: 25.600.000 = b1*3,43^x B: 26.100.000 = b2* 1,82^x her går jeg så i stå.. skal...
  • Den genetiske arv eksamen 18/6

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, Jeg har biologi eksamen imorgen og sidder kun med de sidste 2 spørgsmål her tilbage. Jeg er gået fuldstændigt i stå da jeg har mistet mine papirer omkring Genetisk arv. Ville være rigtigt nice hvis der var nogle der kunne hjælpe mig :) Spørgsmål 1 - Redegøre for funktio...
  • morfin ep kemi b biologi c

    Forumindlæg
    er der nogen der ved hvad de reseptore der optager morfin gennem synopsespalten hedder???
  • Bestem løsningskurvens tangenthældning i punkterne A, B og C

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med hele denne opgave? :/
  • Eksamen i morgen - trak solsystemet.

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg har trukket spørgsmålet: solsystemet - med særligt henblik på planeter og deres rolle for udviklingen af det moderne astronomiske verdensbillede. Er der nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg bør fortælle om? og er der nogle der kan forklare keplers 3. lov.? på forhånd...
  • Henvendelse angående engelsk dispositions guide

    Forumindlæg
    Hej SP. Dækker den engelske dispositions guide under kompendier her på siden også under mundtlige eksamener på gymnasiet fra C til A niveau? Tak! (:
  • Abstract - engelske ord for fag-termer?

    Forumindlæg
    Hej.. Nogen der ved hvad en litterær periode / isme hedder på engelsk :)? Man skal da ikke forsøge at oversætte bogens titel? (når den nu er skrevet af en dansk forfatter)
  • Engelsk stil rettelse (markering af fejl)

    Forumindlæg
    Hej, Ville høre om der er en der vil rette min engelsk stil eller markere hvor fejlene er, så jeg selv kan rette dem. På forhånd tak :)
  • Er der nogle der vil rette min engelsk abstract

    Forumindlæg
    Er der en flink person der vil rette mit engelsk abstract? jeg sender det på mail og så sender du tilbage når det er rettet :D mangler virkelig hjælp til det!!