Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18921 til 18940 af 32350
-
En funktion er defineret ved: f(x)=3*ln(x+1)-x^2, x>-1
Forumindlæghejsa, sidder med en matematik og kan ikke finde ud af denne opgave. det ville være dejligt hvis nogen her inde kunne hjælpe. A) bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(0,(f(0)) B) besten monotoniorholdene for f. -
Eksamensopgaver !!??
ForumindlægHejsa jeg har mistet min matematik bog med eksamensopgaver (den der blå og hvid stribede bog)... nogen der har den som kan hjælpe mig med at resitere opgaverne: 1.169, 1.233, 5.022, 5.023 og 5.079 ?... håber der er en der kan hjælpe mig , det er virkelig krise ... ! -
Haster? valg af emne
ForumindlægHi alle Vi er lige i gang med at vælge en emne til vores At synopsis, som skal give en problemformulering til vores studieretningopgave. Emnet skal være ind for emne: Vækst og miljø Jeg har valget hovedfag: Samfundsfag og matematik Så håber i har nogle forslag. ER lidt lost !! -
Find side c, når man kender b,a og <A
ForumindlægHej folk :) Håber i vil hjælpe mig. Jeg er meget dum til matematik. Jeg skal finde siden c. Vi kender allerede a,b og vinkel A. a = 9 b = 8 <A = 40 grader. Please hjælp mig, har virkelig brug for det!!! :) -
Bestem k
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en aflevering i matematik, og jeg kan ikke finde ud af denne opgave: Bestem tallet k , således at linjen med ligningen 2x-3y =k sammen med koordinarakserne danner en trekant med areal 30. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak :) -
find ligning for linjen
ForumindlægHeey alle derude.. Nogle der kan hjælpe mig. har en matematik aflevering for til imorgen men kan ikk finde ud af det. håber i kan hjælpe mig.. find en ligning for linjen med stigningstal 6 som går igennem punktet (2,13) p.s husk lige mellemregninger så jeg forstår det :) -
Ensvinklet trekanter
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en opgave i matematik om ensvinklede trekanter, som jeg ikke helt forstår? Spørgsmålet lyder som følgende: Forklar og opskriv forholdet mellem siderne i to ensvinklede trekanter. Håber der er en venlig sjæld der kan hjælpe :) Mvh. Simone -
Grænseværdi
ForumindlægJeg mangler endnu engang lidt hjælp til noget matematik. Jeg skal finde grænseværdien for en funktion, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal gøre det.http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/1998/hf9881v.pdfDet er opgave 6 fra dette link.Jeg har lavet de foregående opgaver -
Bestem sin v, cos v, og tan v
ForumindlægHej :-D Jeg er meget i tvivl om jeg har gjort det rigtigt, jeg stinker til matematik... Her er et link med billedet af trekanten: http://peecee.dk/upload/view/354869 Altså hilke skal divideres? :-) sådan cos v = hos. katete/hypotn. Hvordan ville i gøre? -
Faktorisering+ rødder
ForumindlægHej... Jeg skal op til Matematik eksamen på mandag.. Jeg har svært ved at faktorisere og kan ikk forstå det. Forstår heller ikk rødder?.. Altså bare hva det betyder og hvordan man finder det. Jeg har ikke nogen eksempler på det.. Håber der er nogen der kan hjælpe På forhånd tak (: -
HJÆLP MED TIDEN
ForumindlægHej. Jeg har problemer med at finde ud af tiden i matematik. fx. solen står op kl. 06:30, og går ned kl 17:45. Hvor lang tid varede dagen? Aner ikke hvad man skal gøre i sådan en situration. HJÆLPP -
Linjestykket lABl
ForumindlægHej alle! Jeg har fået stillet en opgave i matematik. Jeg skal finde linjestykket lABl af den vedhæftede trekant. Jeg kender vinkel B og C. Jeg kender desuden også linjestykket lBCl. Håber virkelig der er en der vil hjælpe. Mvh Nina -
noter
Forumindlæghej jeg vil spørge om der er nogle som har b niveua noter går på første år på gym. Og har matematik på b niveua, Vil spørge om der er nogen som kan sende mig noter specielt om emnet trignometri. Vil være meget godt hvis i kan sende det til følgene mail. [email protected] -
3.gradsligning?
ForumindlægJeg sidder lige og repeterer lidt matematik inden i morgen. Jeg har en opgave, som jeg ikke rigtigt kan komme igang med: Bestem k, så -2 er rod polynomiet p(x) = xˆ3 + kxˆ2 - 3x + 6. -
Boksplot i TI Interactive
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen i matematik i morgen, og har i forbindelse med min forberedelse netop opdaget, at jeg faktisk ikke ved, hvordan man laver boksplot i TI-Interactive, hvis man kun har et kvartilsæt at leve det ud fra. Er der nogle som kan hjælpe? På forhånd tak. -
00 eller 02 ???
ForumindlægHej. Er det rigtigt at man skal have besvaret halvdelen af opgaverne til matematik A skriftlig eksamen rigtigt for at bestå (få 02)?? (altså at have svaret rigtigt på 12 ud af de 24 spg.) Mvh. -
Klage?
ForumindlægHej... Er der nogen der ved hvor hen man skal klage, mht. skriftlig matematik eksamen idag.?. Da lommeregneren ikke kunne regne en opgave og gik helt kold der medførte at man ik kunne nå at regne de sidste opgaver. -
Kristensen & Rindung
ForumindlægHej Jeg vil gerne købe Kristensen & Rindung Lærebøger i Matematik for gymnasiet. Kan I skaffe dem? Og hvad kommer de til at koste? Kan jeg betale med kort? Med venlig hilsen Bernhard Mollerup -
Sælges: Texas TI-84 plus lommeregner
ForumindlægBrugt i 2 små år på gymnasiet, til matematik på B-nivau. Den er stadig helt som ny, men der er selvfølgelig nogle få skrammer på ydersiden. Har stadig overførselskabel og manual til den. Købspris: 1400 Salgspris: 600 -
Logaritmen???
Forumindlæghej:) jeg har en matematik lærer som er meget glad for at man skal kunne regne alt på en lommeregner, og jeg vil derfor hører om der er nogen som ved hvordan man kan udregne Logaritmen(log/ln) i hånden hvis der fx. stod, og bare generelt: ln (16/4) = ?
