Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 18921 til 18940 af 32822
-
Dansk skriftlig fsa 2008
ForumindlægNogle der har været op i Dansk skriftlig fsa 2008? (9. Klasse) -
Lignings hjælp!
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til en ligning, for lige meget hvad, kan jeg ikke få den til at gå op. ab^2 (-a-b)*(a-b)-2ab+2b hvordan regner man den ud?! -
Bestem forskrifterne for de eksponentielle funktioner f(x)=ba^x der er bestemt ved....
Forumindlægf(6)=8 og f(10)=5 Forstår ikke rigtig hvordan jeg skal finde forskrifterne? Hvilken forskrift? - er helt lost. -
lottokuponer
ForumindlægJeg skal regne ud hvor meget 834.768 lottokuponer fylder og forklare? Er der nogen som kan hjælpe? -
dumper i årsprøve
ForumindlægHvad sker der hvis man dumper i årsprøve altså i ens snit under 2.0 ? MEN man har snit på 7,7 i standpunktskarakter ? og går i 1.g? Får man love til at går videre i 2.g ? -
SRP- dumper jeg?
ForumindlægHej, jeg går og er lidt urolig for tiden.. Inden juleferien afleverede jeg min SRP og jeg synes at selve opgaven er ret god. Men nu kommer der et lille problem. - For det første har jeg glemt at skrive sidetal *facepalm*. - For det andet mangler jeg en halv litteraturliste (jeg fik et rimeligt v... -
hjælp hurtigt, tak
Forumindlægokay. jeg har siddet med det her i to timer. og jeg aner stadig ikke hvad det er jeg foretager mig, så: "bestem x-koordinaten til det punkt på linjen hvis y-koordinaten er -2." er der en der kan formlen til den? -
"Acceleration i accelerationen"
ForumindlægJeg har spekuleret lidt over acceleration, og er kommet frem til, at formlen for acceleration fungerer ved at finde gennemsnits accelerationen. Derfor tænkte jeg at hvis man har en accelererende acceleration dvs. at accelerationen øger med tiden ville formlen så kunne være: (At+(at^2)/2)/2*t s... -
Klage over underviser
ForumindlægHej, jeg/min klasse vil gerne skrive en klage over vores fysiklærer. Nogen der har en ide til hvordan den kan udformes? Husk på, at det er en kollektiv klage. Går på HTX 1. år btw. -
En kasse uden låg skal rumme...
ForumindlægHej! En kasse uden låg skal rumme 800 cm^3, kassen skal være dobbel så lang som den er bred. Dens højde kaldes h, og dens bredde kaldes x. Opskriv en formel for kassens overfladeareal udtrykt ved h og x. Det jeg har gjort er følgende: O(x)=2(2x*x)+2(2x*h)+(x*h) = 4x^2+4xh+xh... -
Hvad svarer dette til i terminer?
Forumindlæg10 år -
procent
ForumindlægAndersen køber en vaskemaskine . Han betaler den kontant og får rabat Normal prisen er 6.795 rabatten er 595 kr Hvor mange procent blev der givet i rabatten er 595 kr Hvor mange procent blev der givet i rabat? -
Hvilke studieråd kunne du tænke dig at have fået?
ForumindlægHej alle :) Jeg arbejder på at skrive nogle korte hæfter, der indeholder generelle studietips, strategier til eksamen, organisering af studier etc. I den anledning har jeg brug for at høre - hvilke råd og tips kunne I godt bruge/have brugt? Kan I effektivt tilrettelægge jeres studier, eller hvo... -
1.D2.3 N(t) forskrift
ForumindlægHvilken måde kan man bruge til at bestemme forskriften for N? -
Terminsprøver 9. klasse
ForumindlægJeg skal snart til at have terminsprøve, her i 9. klasse. Så vidt jeg kan forstå på lærerne, får man ikke specifikt at vide, hvilke emner man kan ressikere at komme op i osv. Er der nogle som kan fortælle mig, hvordan jeg så bedst muligt kan forberede mig, til de her prøver? :) -
Hjælp til forklaring af emner
ForumindlægHej jeg har fået en opgave, hvor jeg skal lave en video. Videoen skal gå ud på, at jeg skal forklare hvad er de forskellige emner og jeg skal forklare sammenhængende mellem dem. - differenskvotient - sekant -sekanthældningen -tangent -tangenthældningen ( er dette ikke differentialkvotie... -
Resulterende kraft ved vektoraddition - HJÆLP!!!!
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at rive håret ud af hovedet på mig selv, fordi jeg ikke forstår flg. figur i min fysikbog. Som I kan se står der, at den resulterende kraft, Fres = F1 + F2 Når jeg lægger F1 og F2 sammen, så får jeg altså 83 N, og ikke 77 N, som der står i bogen. Der står desuden og... -
hjælp, hjælp , hjælp!! SRO
Forumindlæghey . jeg er sidder i en meget dårlig situation. Jeg skal nemlig aflever en SRO opgave på fredag og har intet skrevet. Kan slet ikke komme i gang er der nogen som kan hjælpe mig?? hvis der er så skriv til mig. på forhånd tak. -
Grønland
ForumindlægOpgave1: Grønland Er det nogen har lavet den opgaver kan i hjælp mig tak. -
Vektor
ForumindlægHar prøvet i flere dage at lave den her og skal aflevere om 2 timer kan nogle sende facitet sidder i en dårlig situation, jeg kommer højst sandynlig ikke til at lave afleveringer i op til 2 uger da jeg har haft nærkontakt med en der har corona, og lige nu har jeg alle symptomer, og jeg må ikk...
