Søgning på: international økonomi b. Resultater: 18941 til 18960 af 91518
-
AT-årsprøve i morgen
ForumindlægHej Jeg skal i morgen op til AT-årsprøve i fagene samfundsfag og historie i det overordnede emne "krig, medier og teknologi" - jeg har her valgt at beskæftige mig med golfkrigen (1990-91). Af flere personer har jeg hørt, at der i 2.g ikke lægges særlig meget vægt på metoder - jeg behøv... -
Tjene ekstra penge
ForumindlægHej til alle En af mine venner har tjent penge på at skrive artikler om bestemte produkter og på reklamer på en hjemmeside. Han skriver om det her:www.lavflerepenge.blogspot.com Er der nogen her der har erfaring med at tjene lidt ekstra via nettet eller kender nogen der har vil jeg gerne høre om ... -
La Guerra Civil.
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til mundtlig spansk eksamen i morgen (3.G, højniveau) og sys jeg har nogenlunde styr på det. Men har læst en novelle (Historias del kronen) hvor man skal komme ind op den spanske borgerkrig. Jeg har simpelthen så svært ved at finde noget på ordentlig spansk om den spans... -
Hvordan en sejr til Hillary Clinton?
ForumindlægHej. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til en begrundet strategi for hvordan Hillary Clinton får en sejr til det demokratiske parti? Hvordan kan man evt. komme ind på udenrigspolitiske, økonomiske og sociale aspekter? Findes der evt. en side jeg kan gå ind og kigge på og få lidt hjælp der? På f... -
Socialdemokratiet
ForumindlægHvilken ideologi bygger socialdemokratiet på? -
Konservative - Mærkesager -
ForumindlægHej, jeg skal fremlægge om Konservative folkepartis mærkesager. Spørgsmålene lyder sådan her: 1. Hvad er partiets mærkesager lokalt ? 2. Hvad er partiets mærkesager nationalt ? Evt, find¨på mere.. På forhånd tak . -
Naturvidenskabelige Olympiader
ForumindlægNogen der har deltaget i fysik, biologi, matematik, kemi eller datalogiolympiaden i år (ellere forrige år)? Hvordan er det gået indtil videre/hvordan gik det? -
er verdensfreden truet?
ForumindlægHej alle. jeg sidder med en samfundsaflevering, som jeg generelt har meget svært ved og jeg sidder i øjeblikket fast ved følgende spørgsmål: "Opstil to scenarier: ét der argumenterer for, at verdensfreden aktuelt er truet, og ét der forsøger at underbygge den tese, at vi lever i en relativt ... -
Utrolig lavt gennemsnit
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke, at få noget hjælp her. Jeg afsluttede STX i 2009, og kom ud med et gennemsnit på 2,6 (jeg har ganget det, med de ting jeg kan) Er godt klar over, at det er utrolig lavt, og det er begrænset for hvad jeg kan. MEN.. Jeg vil utrolig gerne læse Dansk/Nordisk på AU ell... -
Statskundskab
ForumindlægHej alle, I sommers begyndte jeg på statskundskabsstudiet på Aarhus Universitet. Jeg elskede det i starten, og det har altid været min drømmeuddannelse. Jeg kom ind med et snit på 10 - lige over kvote 1 snittet på 9,8. Jeg kan nemlig godt lide politik og samfund, men jeg er virkelig blevet i tv... -
Nogen der vil se på min Dansk eksamen
ForumindlægNogen der er interesseret i, at læse min dansk studentereksamen fra i dag igennem og kommentere den? -
Uretfærdig eller retfærdig bedømmelse af essay
ForumindlægHej! Jeg skulle skrive et essay om elektroniske medier. Min lære gav mig 4 for den, men synes ikke det er retfærdigt. Synes i det er en retfærdig eller uretfærdig bedømmelse? Vil nemlig gerne vide hvad, der skulle gøres bedre til næste gang. Her er det: Mildere syn på medier Tv, c... -
Ku Klux Klan
ForumindlægVed i hvad KKK laver i dag? og er de stadig lige så racistiske som dengang? altså i USA. -
Latin
ForumindlægHvor kommer sproget latin fra? -
Youtube
ForumindlægMå man godt sætte en sang ind på youtube med den dertilhørende tekst? -
Hjælp til stl, gerne HURTIGT!!!
ForumindlægHey Skal skrive stil om Sophie Calles "Take Care of Your Self"... 2 ting: 1: Er der nogen der ved noget om Sophie Calle UDOVER at hun er fransk forfatter og fotograf? 2: Er der nogen der ved hvornår bogen blev skrevet? Jeg ved, at hun fik en email fra sin kæreste, hvor i han slår op, me... -
EU
ForumindlægKan jeg måske få lidt hjælp herinde til disse 3 opgaver? (: 1. Gør kort rede for EU's historiske udvikling. 2. Undersøg udviklingen i beslutningsprocessen i EU via traktaterne. 3. Diskuter fordele og ulemper ved henholdsvis ’overstatsligt’ og ’mellemstatsligt&rsqu... -
Hvad gør man efter High School?
ForumindlægEr måske lidt tideligt på den da jeg kun går i 7. klasse. Men, jeg overvejer utrolig meget at tage et år på High School, efter efterskolen eller efter 9. klasse. Så første spørgsmål er egentlig hvornår syntes i at jeg skal tage på High school? Det næste spørgsmål er, hvad gør man efter året i U... -
Overemne Den Kolde Krig
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig, med at fortælle brugsværdien af denne? Har fået mit overemne Den Kolde Krig, men det kunne være rart lige at få på plads hvd man kan bruge John F. Kennedys tale til. -
Cubakrisen
ForumindlægHej. Jeg er ret sikker på at jeg gerne vil skrive SRP om Cubakrisen, da jeg synes det er det mest interessante. Jeg har valgt fagene Samfundsfag A og Historie A. Jeg dog ved at være kørt helt død i at finde en problemformulering og de dertilhørende ca. 3 underspørgsmål (redgørelse, analyse, disk...
