Søgning på: amish folket. Resultater: 18961 til 18980 af 19974
-
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHejsa.Jeg har lavet følgende oversættelse, af den danske tekst (kan ses i bunden), men er i tvivl om dens kvalitet.Så ville sætte pris på, hvis nogen gad at læse den igennem og lige påpege de vigtigste ændringer mht. sprogvalg o.l.-------------- OVERSÆTTELSE ---------------Everybody is talking ab... -
symbol
ForumindlægNogen der har lyst til at læse den igennem for fejl? På forhånd tak!!Symbolisme 1890-1900Stilarten:Stilarten symbolisme opstod omkring 1890 som reaktion på den tidligere stilart naturalismen, og varede indtil 1900, efterfulgt af det folkelige gennembrud.Symbolismen betonede det ubevidste og det f... -
Feedback på oversættelse
ForumindlægHej har til opgave at skrive om det at være anderledes på tysk, ville være en stor hjælp hvis jeg kunne få noget feedback/rettelse på det :). (er ikke gået op i komma og punktum, da det er et mundtligt oplæg) Dansk: Det at være anderledes, er svært at definere. For at kunne definere det at ... -
Oversættelse:
ForumindlægHej Folkens.Er der nogen, der vil kigge nedenstående oversættelse FRA dansk TIL engelsk igennem?Der er fokus på forholdsord+navneform og forholdsord+"at-sætning".Mange danskere er interesseret i at høre historier fra Århus. En af dem handler om, at to mænd har opdaget en ny dyreart.De t... -
AT rejser " den iranske revolution"
ForumindlægJeg har skrevet om Den Iranske Revolution, fagene er historie og religion.... jeg har meget svært ved metoder da historie skal være det samfundsvidenskabelige og religion det humanistiske... her er det første del af min synopsis, det vil være super fedt hvis i kunne hjælpe mig med metoder og om h... -
bestemmelse af tangent
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x) = x2 – 50ln(x) , x > 0 a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(2,f(2)) b) Bestem monotoniforholdene for f . Det oplyses, at der er netop én værdi af x0 , således at linjen med ligningen y = f ’(x0)⋅x er en ... -
Online notat database
ForumindlægJeg spiller i øjeblikket på mit sidste kvad i gymnasiet, men her op til eksamen tiden, kom jeg på ideen om at lave en online notat database hvor alle kan supplere med hvad de ved og derved stykke et godt grundlag sammen for alle der skal have lidt ekstra med på vejen til eksaminations lokalet.Til... -
Designe et eksperiment ang. bjergstigning
ForumindlægHey alle i flinke værdigivende mennesker her på studieportalen - thumbs up by the way!! Helt livsbekræftende at se, hvordan folk herinde er indstillet på at hjælpe andre. Har du lidt fantasi og en bare nogenlunde biologisk forståelse, er dette helt sikkert noget du kan biddrage med. Synes i hvert... -
Hjælp..
ForumindlægHeeeey folk. :)) Jeg har virkelig brug for jeres hjælp.. Jeg går nu i 8 klasse, og jeg nærmer mig i 9'ende uhaaaa. Jeg er ik så god i skolen, altså de karakter jeg har fået er VIRKELIG dårlige karakter, 02 og 4, men mest 02'er :(( .. Det er også min egen skyld at jeg ik har taget mi... -
Rettelse af tekst
ForumindlægHejsa. Nu er det endelig blevet årets sidste spansk aflevering (i 2015) og SRP er på vej. Denne gang har jeg i spansk på baggrund af en film ved navn "Sin Nombre" (fra 2003) skulle skrive et brev fra en af hovedpersonerne (Sayra) til hendes bedstemor. Brevet er derfor opdigtet, men me... -
Grammatiske-fejl
ForumindlægJeg har oversættelse som skal afleveres her om to dage, og vil bare have nogen til at hjælpe mig med rettelse. Jeg har oversat det hele til engelsk, men teksten på dansk står under den engelske.Some people are rather superstitious. My mother is one of them. She is terrible. She has lucky number a... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægJeg vil være taknemlig, hvis der er nogen der har overskud til at rette nedstående oversættelse.Den danske version: Der er ikke noget at sige til, at Bill Clintons ekstra med øjnene, når de ledsager præsidenten på hans motionsløb nær Det Hvide Hus hver morgen, for Clinton har overtaget en nation... -
oversættelse(plz)
ForumindlægJeg vil være taknemlig, hvis der er nogen der har overskud til at rette nedstående oversættelse. Den danske version: Der er ikke noget at sige til, at Bill Clintons livvagter flakker ekstra med øjnene, når de ledsager præsidenten på hans motionsløb nær Det Hvide Hus hver morgen, for Clinton har o... -
oversættelse
ForumindlægJeg vil være taknemlig, hvis der er nogen der har overskud til at rette nedstående oversættelse. Den danske version: Der er ikke noget at sige til, at Bill Clintons livvagter flakker ekstra med øjnene, når de ledsager præsidenten på hans motionsløb nær Det Hvide Hus hver morgen, for Clinton har o... -
oversættelse dk til eng
ForumindlægOversættelse 5Jeg havde aldrig fløjet før, så jeg var temmelig nervøs, da jeg ankom til lufthavnen. Måske var det derfor, jeg købte to flasker whisky og 400 amerikanske cigaretter i den toldfri butik – skønt jeg hverken ryger eller drikker.Jeg gik ind i cafeteriet, købte en lille kande te og satt... -
PLZ HJÆLP!! Nelson Mandela Tale
ForumindlægHej Folkens! Jeg er igang med min SRP om Apartheid i Sydafrika. Jeg skal analysere Nelson Mandelas tale "Rivonia Trial Speech" fra 1964. Jeg har problemer ved at forstå, hvorfor han lægger ud med, at sige han er den første ankladede! Det ville være dejligt hvis I kunne hjælpe mig med a... -
Spansk aflevering
Forumindlæger der nogle der lige hurtigt vil kigge disse opgaver igennem for fejl :) 3. Indsæt hay eller estar i nutid og oversæt til dansk: 1. En Santiago __hay____ universidades. I Santiago er der universiteter. 2. Cataluña _está_____ en España. Katalonien er i Spanien. ... -
anoreksi
ForumindlægRettelse tak, fra dansk-engelsk.Dansk:Anoreksi er en meget farlig sygdom, og et stort problem i dag, blandt de unge teenager.Anoreksi er bl.a. - at sulte sig af psykiske årsager. - Man siger at ca. 1% af alle teenager piger, bliver ramt af anoreksi hvert år. (Mest piger) Et Tegn på at man har an... -
Hvordan er talepapiret?
ForumindlægHej Nogen der gider se mit talepapir, evt. sige om det er godt nok, hvilken karakter kan jeg få? Talepapir: Jeg har trukket emnet ”Danmark 1965-1989, Jordskredsvalget”, og jeg vil lige indledningsvis komme med en disposition over, hvordan jeg vil strukturere min fremlæggelse. Disposit... -
Sandsynligheder
ForumindlægHej folkens Jeg har virkelig svært ved statistik og sandsynlighed, så jeg håbede I måske kunne hjælpe mig lidt. Tror faktisk det er et meget nemt spørgsmål. En mønt kastes tre gange. Hvad er sandsynligheden for at "krone" forekommer: 0 gange, 1 gang, 2 gange og 3 gange, Jeg ke...
