Søgning på: dansk noter. Resultater: 18961 til 18980 af 53144
-
Hjælp til beregning af to ligninger
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for hjælp til disse to ligninger ((8+5x)/(2))+7x=-5 2-((4x-6)/(5))=9 I må også gerne bruge andre tal istedet, hvis det er, bare jeg ved hvordan de skal regnes ud. Det er meget vigtigt for mig, skal aflevere Se vedhæftede fil, hvis det er nemmere :) ... -
hjælp til en lille opgave...
Forumindlæghvis der nogen der har tid, kan de så ikke kigge på den tekst som jeg har oversætte til engelsk. oversæt til engelsk: Hvorfor er min familie så tåbelig, tænkte hun. de vil altid give mig gode råd: hvis du køber nyt tøj, så køb noget, som vil være moderne også næste år. hvis du tjener så mange p... -
hjælp
Forumindlæghvordan løser man denne ligning 4x-6=3-2(x-3) -
tangent udfra graf
Forumindlægjeg har fået gvet lgnngen f(x)=x2-3x, og jeg skal tegne en tangent med hældnngen 1. jeg aner ikke hvordan jeg gø.. nogen der kan hjælpe? -
problemstillinger til AT om ID
ForumindlægHej alle mand.. Jeg skal skrive AT-opgave om Intelligent Design i religion og biologi..-endelig har jeg valgt! Men så er problemet lidt den her problemformulering! er der nogle der har nogle gode ideer? evt. ved en masse om dette emne? Mine egne 1. problemstillinger lyder ca. sådan: Hvordan udfor... -
Hvordan siger man egnet til gymnasiet?
ForumindlægHvordan siger man: "Jeg er egnet til gymnasiet" -
statistik
ForumindlægOpgave 2 punkt 2 og 3. Hvordan laves den? -
Bestem basis for span
ForumindlægI R4 er givet vektorerne v~1 = (1, 0,−1, 0), v~2 = (1,−2,−2,−1), v~3 = (1, 2, 0, 1), v~4 = (−2,−2, 1,−1) (a) Bestem en basis for span(v~1 ,..., v~4 ) der indeholder v~1 og v~2 . Opskriv vektorerne v~1 ,..., v~4 som linearkombination af de fundne basi... -
Areal af trekant
ForumindlægJeg har en trekant med areal 540 og grundlinje 120. hvordan skal jeg beregne højden? -
tangentens ligning
Forumindlægjeg har funktionen f(x)=7lnx-2x^2 hvor jeg skal bestemme ligningen for tangenten for i punktet p(1,f(1)) kan det passe at resutatet bliver y = 28*x+30 -
Kort stil
ForumindlægHalløj, jeg mangler lige en venlig sjæl som hurtigt vil kaste et blik på de sidste 300 ord af en kort stil, og hjælpe mig med de største fejl, og gerne lige hjælpe med hvad jeg skal være mere fokuseret på. Tusinde tak på forhånd: We arrived to the house tuesday, and started with high spirits. ... -
Platons verdensbillede?
ForumindlægJeg er igang med AT og har desperat brug for hjælp til dette spørgsmål: Havde Platon noget astronomisk verdensbillede? Altså et billede af hvordan han forestillede sig Jorden i forbindelse med universet? -
Integralregning
ForumindlægHej, jeg er gået lidt i stå i følgende opg, er der nogle der kan hjælpe? Opgaven lyder som følgende: På figuren ses grafen for funktionen f og g. Beregn vha. satmfunktionen, arealet af den grå punktmængde når: f(x)= 2x og g(x)= (1/2)x -
DIO + refleksion
ForumindlægHej, jeg skal skrive en opgave på Hhx (dio) som minder lidt om gymnasiernes AT. Jeg skal bl.a lave metoder, men også noget der hedder refleksion - ved bare ikke hvad det går ud på? Nogen som kan hjælpe? -
Det internationale område
ForumindlægHej.. Jeg ved ikke lige, hvor jeg skal stille det her spørgsmål, men prøver her. Jeg er i øjeblikket ved at skrive DIO, og da jeg læste den lille bog, som vi har fået som vejledning, så opdagede jeg, at der stod noget om en arbejdsportfolio. Hvad er det? Forstår ikke helt, hvad det er je skal g... -
Lukket mængde
ForumindlægJeg vil lige høre i er enige i min forståelse af et lukket interval (hvilket fører til forståelsen af en lukket mængde). Et delinterval I i R (De reelle tal) er lukket hvis komplementærintervallet er et åbent interval i R. Dvs. [2,3] er lukket da (3,uendelig) er åbent [2,3) er ikke-lukket d... -
Omvendt funktion
ForumindlægJeg skal omskrive en ekspotentiel funktion til en omvendt funktion og håber i kan hjælpe mig med at forstå. f(x)= 24*0,72^x på forhånd tak! -
en lille sætning
ForumindlægDrengene blev beskyldt for at lyve Hvordan siger man det på engelsk ? -
elektromagnetisme!hjølp
Forumindlæger der nogen som har forstand om elektromagnetisme? og hvilke forsøg kan man lave? -
Forbedre sit engelsk
ForumindlægHej, er der nogen der har nogle råd til hvordan jeg kan forbedre mig i engelsk? Kan i Anbefale nogle gode bøger? Al hjælp er meget værdsat, tusind tak.
