Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 18961 til 18980 af 77388
-
konspirationsteorier
Forumindlæghej derude.. Jeg har liget et spørgsmål, som jeg håber der er nogle der kan svare på, kan nemlig ikke selv finde noget om det. Men er der lavet konspirationsteorier omkring dommedag af fysikere? -
Stående bølger og resonans
ForumindlægHej, jeg er igang med at gennemgå en fysikopgave fra eksamen Januar 2009 i fysik. Det er opgave 2, og jeg har vedhæftet opgavebeskrivelsen. Jeg sidder fast i opgave a. Jeg ved at frekvensen ved grundtonen er f0=v/2L og frekvensen af første overtone er f1=v/(2/3)L Mit problem er, at jeg ikke kan... -
Hjælp med AT
ForumindlægHej Jeg skal snart til og op til eksamen i AT, og jeg er kommet i tvilv om hvad Metode er ? Håber der er en der kan forklare mig hvad det er... På forhånd tak for hjælpen mvh. Nikolaj -
pH i syre og base ??
ForumindlægHeeej :) er der nogen kan forklar mig om pH i syre og i base ?? Og på forhånd Tak :) -
Udledning af brydningsloven - riquelme og -1^(1/2) :)
ForumindlægOkay, nu er jeg kommet til udledning af brydningsloven. Et udsnit af mit afsnit:"Her vil den dog blive udledt ud fra Fermats princip. Hans princip går ud på, at lysets vej mellem to punkter er den, der tager kortest tid. Ud fra moderne fysik kan Fermats princip syntes en smule ufuldstændigt ... -
MAT
ForumindlægEn opgave jeg ikke kan finde uf af:Lille Peter har fået 100 kr. af sin farmor i fødselsdagsgave. Han vil bruge alle pengene til at købe dyr for, til sin bondegård. Han står lige netop og mangler 100 dyr!Prisliste:Ged: 10 kr, høns: 0,50 kr, får: 3krPeter beslutter sig til, at han vil have alle de ... -
Skriftlig fremstilling i morgen
ForumindlægHey, hvem skal op i morgen? Er i nervøse, det er jeg nemlig. En smule.. Hvad tænker i at skrive? For mit vedkommende vil jeg gerne skrive en essay eller artikel -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægHej mine mapper i fysik er blevet væk og jeg skal op på Mandag om en lille uge og jeg mangler dispositioner med forsøg til emner som: syrer og baser ioner stråling og bølger atomkraft Magnetisme og et sidste emne jeg bare ikke kan huske men alt kan bruges ,,, vil i ikk godt hjælpe mig? jeg v... -
Nanometer til Meter??
ForumindlægFor at få nanometer til meter skal men vel bare gange med 10^-9 og meter til nanometer sjak man vel bare gange med 10^9-.. er det rigtigt== -
religion - 3.g
Forumindlægjeg skal have religion i år, og vil gerne høre hvad det generelt går ud på og er det et svært fag ? Mia -
Lidt tvivl om valg af uddannelse...
ForumindlægHej, jeg har kigget på 3 uddannelser som er følgende(alle på ku): 1.Datalogi 2.Matematik med liniefag i Datalogi 3.Økonomi Pros og cons. 1. Jeg interessere mig for IT, men har kun hørt dårlig om dette studie næsten. Jeg mener gennemsnitseleven bliver færdig på 9 år.... Plus f.eks. jeg ved ikke... -
AT Synopsis Det Krakelerede Verdensbillede
ForumindlægHeeij Folkens :p Jeg skal til at lave en synopsis og jeg har svært ved at finde en god problemformulering. Jeg har om det krakelerede verdensbillede. Fysik og Dansk Men altså selvve emnet er 19209;erne. Jeg skal få dansk og fysik blandet sammen. Noget med ismerne. Måske noget med futurisme v... -
Engelsk Biologi PLEASE HJÆLP!
ForumindlægHej jeg er ved at gå i panik! Det emne jeg havde tænkt mig at skrive AT 10 om blev ikke godkendt. Nu står jeg med fagene biologi og engelsk og kan bare ikke komme på et emne at skrive om i AT rejser. Jeg har virkelig brug for hjælp! Mvh Mie -
12. linier oversættelse - Forholdsord der styrer akk + dativ
ForumindlægJa, så er 2. år startet for mig, og jeg er blevet lidt usikker på nedenstående. Hvis der er nogen der gider at give en hjælpende hånd, er det påskønnet.1. Henning Gik ind i værelset.2. inde i værelset gik han utålmodigt frem og tilbage.3. Oven over mig bor en sangerinde, og ved siden af hende bor... -
Min yndlingsfilm
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har skrevet noget om min yndlingsfilm. Nu skal jeg rette teksten. Jeg har fundet nogle fejl selv, men jeg ved ikke om det er alle. Kan I hjælp mig med at rette den? TAK :) Ina „The Breakfast Club“ – Min yndlingsfilm 1985, lørdag morgen, klok... -
Differentialregning!!
ForumindlægHej jeg sidder med en mat. afl. men kan ikke komme videre, så hvis der er en der gerne vil hjælpe ville det bare være super :) opgaven lyder således: Beregn sekanthældningen Apq = f(x)-f(-2)/x-2(-2) svarende til punktet Q(x,f(x)), hvor 1) x = -1,9,x = -1,99,... 2) x = -2,1,x=-2,01,... forstår i... -
SSO Forside
ForumindlægJeg lavet en forside men skal der også sidehoved på den, eller skal jeg skrive navn på?? -
parentesregning
ForumindlægEr dette en folkeskole opgave: (2+b)^2 -
Biologi - Video
ForumindlægDette er et link til en biologi video omhandlende biomasse: https://www.youtube.com/watch?v=9oWMa5BTh54 Efter du har set videoen: Hvad kan forbedres (se bort fra lyd ved problemformulering og konklusion, da eleven er ordblind og ikke er den bedste læser)? Hvis ja til tidligere. Hvad? Hvilken ... -
undervisnings sider på nettet
ForumindlægHej. Vil lige gerne vide om I kender til nogle hjemmesider på nettet hvor man kan lave opgaver eller lignenede.. hvis I kender en eller to hjemmesider, vil I så ikke være sød og lægge en link til mig . ?
