Søgning på: biologi noter c. Resultater: 18981 til 19000 af 79158
  • Grundstofferne i tape

    Forumindlæg
    Hej\n\nEr der nogen kloge hoveder herinde som ved hvilket grundstoffer alm. tape består af?\n\nMvh. Maria
  • strøm, elektroner

    Forumindlæg
    heeeej..\nHvordan finder man ud af :\nHvor mange elektroner der er strømmet igennem en bestemt pære i løbet af et MINUT??\n\nJeg har kigget i min fysik bog, men kan ike rigtig finde ud af det...
  • Plan og Kugle

    Forumindlæg
    Hej jeg har givet en plan \alpha: x + 2y -2z = 5 og en kugle K: (x-3)2 + (y+2)2 + (z-5)2 = 16. Hvordan finder jeg skæringen mellem K og \alpha
  • Stereoisomeri?

    Forumindlæg
    Hvad betyder det, at et stof ikke udviser stereoisomeri?
  • opgave 1.17

    Forumindlæg
    hej alle samme jeg vil høre om der er nogle der har lavet opgave 1.17 i kemiopgaver af Preben Albertsen og Carsten Holmboe. jeg har lidt problemer med at afstemme reaktionskemaet
  • Rettelse

    Forumindlæg
    Hejsa. Er der en, der vil hjælpe mig med at få rettet min tekst?
  • Stamfunktion

    Forumindlæg
    Når f(x) = (-1/2)x+5/2, hvordan finder jeg så den stamfunktion F(x), som har y=2x+1 som tangent?
  • Skære/klippe/rive i stykker/knuse

    Forumindlæg
    Når man fx klipper eller knuser noget i stykker, bliver de intramolekylære bindinger så brudt?Fx træ. Det består af lange cellulosepolymere (eller noget...). Hvis man saver i det, så bryder man da bindingerne mellem de enkelte atommer, ikke?Eller hvis man tager en NaCl-krystal og knuser den med e...
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Heeeey Jeg skal snart til samfundsfags eksamen, men jeg er ikke særlig god til det. Kan I fortælle hvilke ting man bare SKAL vide indenfor samfundsfag? På forhånd tak :-)
  • gram atom

    Forumindlæg
    jeg citerer min fysikbog:"for de fleste faste stoffer kan varmefylden ved almindelig temperatur beregnes, idet der for hvert gramatom skal tilføres 25,95 J"Jeg kan ikke rigtig få det til at passe. så hvis der er en der forstår det og vil give et eksempel ville jeg blive glad
  • Hastighedskonstanternes benævelse

    Forumindlæg
    Hejsa Hvad er benævnelserne for hastighedskonstanterne ved de forskellige ordener? Har lidt svært ved, at "regne" mig frem til det Mange tak:)
  • Lektiehjælp/opgaveskrivning tilbydes :-)

    Forumindlæg
    Tilbyder lektiehjælp/opgaveskrivning i Samf A og Dansk A. Skriv til: rosasofie@hotmail.com eller i en kommentar til opslaget, hvis interresse! :-)
  • Idéer til tekster - Identitet

    Forumindlæg
    Jeg har trukket identitet til min 9. klasses eksamen, og er lidt på bar bund i forhold til tekster. Mit fordybelsesområde er: Identitetsproblemer skildret i tekster. Nogle gode tekster? :)
  • Differentialligninger

    Forumindlæg
    En sø med konstant gennemstrømning er forurenet med et opløst stof, der ikke nedbrydes. Da forventer vi at ændringen af mængden af opløst stof er proportional med den mængde opløst stof der er. Mængden af opløst stof til tiden t betegnes M(t). Den relative ændring (den relative væksthastighed) er...
  • hvor lang tid tager opvarmning ?

    Forumindlæg
    En isklump på 3kg og temperaturen -18C opvarmes i en gryde på en kogeplade til vand ved temperaturen 85C. Kogeplade og gryde har en nyttevirkning på 0,7. Kogepladens effekt er 1800 watt Hvor lang tid tager opvarmningen ??
  • Emulgatorer

    Forumindlæg
    Hey,Er der nogen, som kender strukturformler for nogle molekyler, der kan anvedes som emulgatorer? på forhånd tak,ps. tænkte på ethanol, men ved ikke om det kan bruges?
  • Vektor regning

    Forumindlæg
    Hej.. Sidder og kigger på noget mate afl. og jeg sidder godt og grundtigt fast, så har brug for lidt hjælp..Opgaven lyder som følgende:En trekant ABC er bestemt ved, at midtpunkterne på siderne AB, AC og BC er henholdsvis (4,2)(3,4)og (5,4). Bestem koordinaterne til punkterne A,B og C.Jeg ved ikk...
  • Ligning

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan løse denne opgave?k = lille nedsunket kLinjen lk med ligningen kx-3y=10 er parallel med linjen m: y=2x+4. Beregn k
  • Hjælp til aflæsning af IR

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har et lille problem med aflæsning af mit resultat fra Infrarød spektroskopi. Det er ethanol, som jeg skal få undersøgt. Jeg har fået følgende x-værdier (cm^-1) 1) x = 3303,33 2) x = 1638,39 3) x = 653,54 Jeg ved dog, at den første x-værdi angiver, at stoffet er en ...
  • CO2 upolær?

    Forumindlæg
    Hvorfor er CO2 upolær?