Søgning på: international økonomi opgaver. Resultater: 19021 til 19040 af 145363
-
Hjælp!!!
ForumindlægHej - vi har fået det her udleveret, og vi skal skrive hvad vi ville komme ind på i hver emne, men vi kan ikke finde ud af opgave 3 og opave 4 - håber nogle vil hjælpe os! -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægForstår ikke rigtig denne her opgave. Er der en som kan hjælpe? Forklar hvad man skal forstå ved en x2 test ud fra et eksempel og forklar hvad det betyder at nulhypotesen H0 accepteres. Tak på forhånd :) -
program?
Forumindlæghej folkens, hvilket program er det opgaverne ligger i?, fordi man kan ikke åbne dem i word. tak på forhånd. -
Matematik eksamensssæt
ForumindlægHej jeg er ved at løse eksamenssæt og jeg har brug for hjælp.. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/documents/2HF073-MAC.pdf Opgave 1 a) Bestemmelse af længden af siden EF 9/6 = 1,5 <-- skalafaktor 4*1,5 = 6 EF = 4*1,5 = 6 Bestemmelse af længden AC AC * 1,5 = 12 AC = 12/1,5 = 8 Op... -
Engelsk Eksamen!!!
ForumindlægJeg skal til eksamen om 2 uger og min skriftlige engelsk eksamen kommer til at tælle en halv, da jeg også skal have det næste år, men den opgave som de udlever er det en opgave som er splinterny fra 2006 eller er det en opgave som er blevet brugt fra nogle år siden? -
Vægten?
Forumindlæghttp://www.lectio.dk/lectio/71/dokumenter.aspx? type=download&dokumentid=1444791633 <-- Opgave 1.2 Hvordan kan jeg finde vægten af måleglasset? Opgave 2.1 Kan jeg opstille min ligning på denne måde? : 800 + 50*3 = x Opgave 2.2 800 = 500 + 75 * x ? Men jeg ved ikke hvordan jeg kan komm... -
Hastende hjælp til asymptoter
ForumindlægJeg sidder fast i en opgave om asymptoter som jeg ikke har kunnet finde løsningen på. Hvis der er nogle som kan hjælpe mig med opgaven vil jeg blive utrolig glad. Her kommer opgaven så: Find ligninger for samtlige asymptoter til grafen for hver af polynomiumsbrøkerne: f(x)=1/(x-7), g(x)=(x^2-6x... -
Fysik A skriftligt 2012 eksamenssæt
ForumindlægHejsa Allesammen Eftersom jeg muligvis snart skal til fysik skriftlig eksame sidder jeg og samler alle besvarelser til mange af de forrige års eksamenssæt, altså en slags facitliste over hvordan man besvare de forskellige typer af opgaver, så jeg allerede fra nu af kan opbygge mine noter til ... -
forskellen på spørgsmålene?
Forumindlæghej, jeg sidder med en fysikaflevering til på fredag. opgaven lyder: en el regning lyder på 1175 kr for en måneds forbrug. prisen for en kWh er 1,65 kr. a. beregn det elektriske energiforbrug i enheden kWh og i J det har jeg lavet. så er der en opgave om at regne radiatorens effekt, har jeg også ... -
Hurtig hjælp! ASAP! Fortæller og genre?
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en opgave i dansk omhandlende Louis Jensen's "Byen hvor husene bytter plads" og er i tvivl om genre og fortæller. Det er en jeg-fortæller, men virker alvidende, og siden der ikke findes en kombination af disse, er jeg i tvivl om hvilken slags fortæller ... -
tvivl??
ForumindlægHej allesammen! Jeg har to simple opgaver her, som jeg blot skal have bekræftet er korrekte. OPGAVE 1: I et koordinat system er to vektorer a og b bestemt ved a=(5-t,2) og b=(4,t+1) bestem t, således at a er vinkelret på b FACIT: t=11 OPGAVE 2: I et koordinat system er to vektorer a og b beste... -
Essay om antikkens betydning idag.
ForumindlægHej :) Vi har fået til at opgave at skrive et essay i dansk hvor vi skal overveje hvorvidt antikken samt nyklassicismen kan bruges i dag eller ej. Overskriften er: Er fortiden død? eller lever den i og omrking os?. Opgaven er stillet i forbindelse med et besøg på Thorvaldsens museum, hvor vi så ... -
HHX
ForumindlægHej jeg ville bare lige høre, om nogle af jer går eller har gået på HHX, og kunne fortælle mig om det er svært. For jeg har hørt at det er nemmere end gymnasiet, men det er jo selvfølgelig dem der har/går på gymnasiet som har fortalt mig dette. Og så ville jeg hører fra en eller flere der har/gåe... -
Humanisterne står for skud
ForumindlægHumaniora på Aarhus Uni bliver nød til at fyre 25 medarbejdere, og medierne har fokus på humanisternes påstået overflødighed i det danske samfund. Det er nærmest en hetz. Hele utilfredsheden er rodfæstet i nogle arbejdsløshedstal, som ikke bliver set i forhold til andre faggruppers arbejdsløsheds... -
Idræt på gymnasiet
ForumindlægHej. Er jeg den eneste der synes, at idræt ikke burde kunne tages på gymnasiet på mellem- eller højtniveau? Som i nok ved har vi lige fået offentliggjort vores eksaminer i dag. Her fandt jeg ud af at en af mine venner skulle op i idræt mellemniveau. Tilsyneladende består eksamen af at komme op i ... -
Hjælp! Betalingsbalancen
ForumindlægHvad er betalingsbalancen? Og hvad har den med renter og skatter at gøre? :S -
Stx om igen?
ForumindlægHej Jeg er blevet student med et snit jeg slet ikke kan bruge til noget.. Og jeg Ville ikke kunne komme på uni. Kan I komme med nogle alternative til hvad jeg muligvis kan gøre? -
Shurs' herminske spektraler
ForumindlægHej jeg er ny her. Jeg skal vise, at herminske matricer kan diagonaliseres unitært, således vi kun har reelle indgange. Altså at der findes U så V^-1 AU = U^H AH. Jeg er ikke helt med på begreberne. Er der nogen som vil hjælpe mig med dem. På forhånd tak ! -
Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
ForumindlægHej, Jeg er lige igang med at skrive nogle historienotater - og i den forbindelse kunne jeg godt bruge noget hjælp, til at udfylde nedstående felter. TIDSPERIODE/ÅRSTAL: ? STYREFORM Sultanstyre i det tidligere Osmannerriget og efterfølgende kan man vel sige, at der var demoktati, da Kemal Atatü... -
Stort pensum?
ForumindlægHej. Jeg behøver et alvorsord/realitycheck fra nogen der har gået på universitetet. Jeg læser et sprogfag og jeg er normalt ret godt med karaktersmæssigt, men jeg har været tvunget til at udsætte en eksamen (re-eksamen) simpelthen fordi jeg kæmper med at forberede mig. Faget er et valgfag på ét s...
