Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 19021 til 19040 af 34067
-
Forskrift eller formel?
ForumindlægHej! Jeg bruger: a (x-r1) (x-r2) i min matematik aflevering, men jeg er i tvivl om der er en forskrift, en formel eller noget helt tredje?? Jeg gætter på formel! -
Hjælp til differentialkvotient
ForumindlægJeg håber nogle kan forklare mig, eller give en formel på hvordan man kan bestemme differentialkvotienten, for jeg har ingen ide om hvordan man gør, og min matematik bog forklarer det ikke. tak :-) -
KORDINATSYSTEM
ForumindlægHar en matematik opgave, der ser således ud: X = årstal y= møntomløb i mio kr Y = 210 x ( x-1996) + 3400 Indtegn grafen i kordinatsystemet . -
nogen der en haj til mathcad prime
Forumindlæghej sidder og roder med mathcad prime da jeg vil bruge det i Matematik men der er nogle ting jeg ikke kan finde ud af bla. kan jeg ikke regne cosinus ud. skriver acos og så tallene men det kan den ikke finde ud af -
Omskriv potens til brøk
ForumindlægHejsa jeg sidder og har lidt problemer med en matematik aflevering, og kan ikke lige finde ud af hvordan man gør følgende: Omskriv 4-1 til en brøk. Så jeg tænkte på om nogle kunne hjælpe mig, så jeg selv kan regne resten af dem :) -
plizzs hjælp mig med blækregning
ForumindlægSkal aflevere på mandag, og er ikke et geni matematik er det omvendte af geni Spørgsmål: grunden herunder er tegnet i målestoksforholdet 1 :600 Mål tegningen, sæt de virkelig på - og beregn grundens areal -
Redegør for og gøre rede
ForumindlægHej, Jeg er i tvivl og hvad redegør for og gør rede dækker over i matematik (mundtlig). Fx. Redegør for formel for ved hjælp af Skal jeg så bevise eller hvordan er det bedst at gøre det? Tak -
Svarark til FSA
ForumindlægHej! Jeg står og mangler et svarark til matematik FSA 2005 December, og ville hører om nogle havde eller kendte til et link hvor jeg kan skaffe det? Jeg har dog selv søgt! På forhånd tak! -
emne???
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive srp i matematik og kemi.. og ville høre om emnet syre base titrering med henblik på kemisk ligevægt, var et godt emne ?? Håber der er nogen der vil svare:) -
Rummeter
ForumindlægHej SP. Jeg sidder og laver en matematik opgave, hvor jeg er stødt på ordet: Rummeter. Er det det samme som rumfag? Skal jeg bare antage at det er det samme som rumfang? -
2. grads ligning
Forumindlæghej! sidder med en matematik opgave, som jeg ikke har nogen anelse om hvordan jeg skal løse... 2x^2-8x+6=0 ville blive meget glad for noget hjæp?? (^2 = hævet i anden) -
Potens funktioner
ForumindlægSå jeg skal lave matematik dispositioner og kan ikke finde svaret til at hvordan jeg skal redegøre for hvordan man ved at bruge potens regression kan bestemme a og b for en potenssammenhæng. Tak på forhånd! -
Nogen der kan hjælpe mig
Forumindlæghej.. Jeg har problemer med andengrads ligninger, da jeg netop kun er blevet undervist i det en gang. Og skal nu til at afleverer en matematik aflevering. eksp. x2 - 3x+ 2=0 ???????????? -
Hvad betyder udled?
ForumindlægEr der en der kan forklare mig hvad udled betyder i matematik? Altså skal man komme med eksempler eller skal man lave et bevis? F.eks. Udled formlen til beregning af fordoblingskonstanten for en eksponentiel udvikling -
SRP hjælp - Design & arkitektur og Mat/fysik
ForumindlægHej allesammen! Jeg elskede faget design og arkitektur c. Jeg tænkte på at kombinere faget med enten matematik eller fysik til SRP. Nogle som har gode ideer? Tak på forhånd :) -
Bestem AC1 og BC i trekant
ForumindlægHejsa, er det nogen der kan hjælpe mig denne her matematik opgave... jeg er simpelthen helt lost og har forsøgt mig frem uden held indtil videre. se vedhæftet fil for at se opgaven. -
Trigonometri toiletpapir opgave hjælp
ForumindlægHej allesammne, Jeg skal aflevere den her matematik opgave og forstår ikke opgave B og C - er det letteste virkelig at bruge cosinus/sinusrelationerne? Og hvis ja, hvordan ville man så gøre det? På forhånd tak for hjælpen! -
Middelværdi og stolpediagram
ForumindlægHejsa jeg har en matematik aflevering for til på mandag, og jeg sidder lidt fast i opgave 3, da middelværdier og stolpediagrammer ikke er min stærkeste side. Er der nogle der kan hjælpe? ((: -
Aflevering
ForumindlægHej, Jeg har matematik aflvering for til i morgen, og vil høre om der er nogen, der gider kigge min besvarelse igennem? Hvis der er det, så vedhæfter jeg den lige. Det drejer sig om 4 opgaver. På forhånd tak. Hilsen Jeanette -
ha(jur)
Forumindlægnogen der vil forklare mig hvad ha(jur) går ud på...helt konkret? også lidt om: - undervisningsformen? foregår det på engelsk eller dansk på CBS? - bøger på dansk eller engelsk? - hvor meget fylder matematikken? - er det meget samfundsfagligt? - hvad kan man arbejde med som færdiguddannet?
