Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 19081 til 19100 af 156873
-
Hjæælp
ForumindlægHej skal skrive en større skriftlig opgave om fedeme og overvægt i DK. Her har jeg gjort nogle overvejelser om hvad jeg vil komme ind på. Kan man godt skrive om fedme og overvægt generalt? eller skal man vælge en aldergruppe? er der nogen der kan fortælle om det her godt nok, eller om de... -
Spørgeskemaundersøgelse af STX, HF og HHX kommende uddannelsesvalg
ForumindlægHej STX, HF og HHX elever - der er bosat i Odense, Århus eller Storkøbenhavn Har du gjor dig nogle tanker om dit kommende uddannelsevalg? Vidste du, at du kan skabe din helt egen profil med nogen uddannelser? Du har med dette spørgeskema mulighed for at gøre dig nogen tanker og få nogle ideer t... -
Røgsvagt krudt - His/Kemi
ForumindlægKære alle, Jeg skal igang med at skrive en større skriftlig opgave, hvoraf jeg er begyndt på at indsamle informationer. Mit emne er Røgsvagt Krudt - jeg skal inddrage historie A og kemi A. Her kommer mit spgm. så: Er der en der kan komme med hints hvad jeg specielt kan inddrage? Altså evt. en kri... -
Luftmodstand på bil
ForumindlægEn bil kører med en konstant fart af 100 k/h ud af en landevej. Motoren yder et arbejde med effekten 22,8 kW. Af denne effekt bruges 82% til at overvinde luftmodstanden på bilen. Beregn størrelsen af luftmodstanden på bilen. a=1,9 m/s2 m=1350 kg Hvordan beregner jeg det? -
Estere
ForumindlægJeg er ved at lave en aflevering om estere, hvor vi skal bruge nedstående spektre (opgave 1d og 1e):http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/vejledende%20opgaver.pdfVed IR-spektret skal jeg gøre rede for de karakteristiske absorptionsbånd over 1500 cm-5, hvilket i dette tilfælde må være:15... -
perspektivering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Forumindlæghej skal perspektivere en tekst, hvordan perspektivere man en tekst -
MATEMATIK-HJÆLP!
Forumindlægen så simpel opgave uden hjælpemidler som denne, for har lært om 2.gradsligninger: bestem de tal k, for hvilke ligningen x^2+4x+k=0 har mindst én løsning -fattede ikke de tidligere svar jeg fik -
hældningskoefficient
ForumindlægJeg skal aflæse hældningskoefficienten… Når du har aflæst den, så find ud om vi kan sige noget om hvad fremtiden ville være hvis udviklingen fortsætter? - Jeg har virkelig svær ved denne opgave, en sød sjæl som kan hjælpe? -
Gør rede for stamfunktion er voksende
ForumindlægHej, Jeg sidder med vedhæftede opgave, hvor jeg er gået i stå i delspørgsmål b. Jeg ved ikke, om det er rigtigt, men jeg har sagt, at stamfunktionen til g ikke har nogen løsninger - og når den ikke har det, kan det så ikke passe at den vil have samme fortegn for alle x? -
selvstudium
ForumindlægHej, jeg har tænkt mig at tage Engelsk B og Dansk A om med eksamen til den her kommende vinter. Er det muligt? -
Input til valg af B-fag
ForumindlægHejsa, Håber på lidt god input. Jeg har været i gang med at afslutte en HF via online fag. Pga. fejl/forvirring omkring merit, så har jeg fået at vide, at jeg mangler at gennemføre et B-fag. Jeg havde ellers fået at vide jeg nu var jeg færdig. Derfor er jeg ved at kigge på et B-fag jeg kan genn... -
Det evige spørgsmål
ForumindlægJeg tænker - som alle andre herinde åbenbart - på hvilket emne jeg skal skrive i SSO (DSSO). Jeg står og vakler mellem at skulle skrive i dansk eller tysk, og kunne egentlig godt tænke mig noget input fra jer om hvilket emne, der er bedst egnet til at score den højeste karakter.I dansk vil jeg an... -
Har jeg bestået matematik b-niveau?
ForumindlægHej. Har jeg bestået matematik b? Følgende karakter: Årskarakter: 4 skriftligt 02 mundtligt eksamen: 00 skriftligt. Har jeg så bestået matematik b? For mig giver det samlede gennemsnit 02. Tak på forhånd. -
Mindstekrav 2
ForumindlægHej, jeg har skriftlig mat B eksamen i morgen og har fundet ud af, at jeg kan bestå min eksamen, hvis bare jeg har styr på mindstekravsopgaverne. Har fundet nogen eksempler på mindstekravsopgaver og har fået forklaring og svar til dem, mangler bare at få hjælp til 10 af dem. Jeg vedhæfter dokum... -
Cosinus relationen
ForumindlægEr der en venlig sjæl som vil hjælpe mig med den vedhæftede opgave? :) -
hjælp
Forumindlægjeg er i gang med at løse opg 5: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120903%20htx122%20MAT%20A.ashx Jeg får disse her resultater: http://i1274.photobucket.com/... -
Firepartisystemet, jordskredsvalget og ideologierne i det senmoderne samfund
ForumindlægHej alle. I dag har jeg fået min SSO formulering, under emnet ideologiernes udvikling i DK. Spørgsmålene lyder: - Redegør for det klassiske firepartisystem og ideologiernes betydning for dette - Analyser, med selvvalgt kildemateriale, ideologiernes betydning efter jordskredsvalget i 1973 - Vur... -
Arbejdsløshed
ForumindlægHej. det ville være lækkert, hvis nogle lige gad give mig nogle stikord... eller noget... syntes det er nogle mærkelige spørgsmål!... Kunne være rigtig lækkert!A) Der ønskes en redegørelse for de væsentlige årsager til arbejdsløshed i Danmark.B) Der ønskes en analyse af, hvorledes øget efterspørg... -
LaTeX & økonomi
ForumindlægJeg er lige startet på universitetet, hvor jeg skal studere økonomi. I sin tid skrev jeg mit studieretningsprojekt (økonomisk emne) i LaTeX, men jeg vil høre, om nogle af jer kyndige brugere kan give et bud på, om det vil kunne betale sig at intensivere mine bestræbelser på at lære LaTeX at kende... -
Koreakrigen
ForumindlægHej jeg skriver SSO om Koeakrigen og mangler kort at opsumere disse overvejelser: Var russerne interesserede i en væbnet konflikt på dette tidspunkt? Eller havde de ikke kontrol nok med landet? Hvorfor var Korea overhovedet vigtig at holde sin position i? Havde det noget med økonomi og ressourc...
