Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 19081 til 19100 af 32067
-
Koble Texas TI-89 til computeren ?
ForumindlægHeeej Vil gerne efterbevise mine beregninger i matematik.. Men har sku lidt problemer med at få dem overført.. Jeg har USB kabel.. Ellers intet software.. har søgt på google, dog uden gevinst.. -
sandsynlighed - delingsproblem
Forumindlægokay, jeg skal op i matematik i morgen og har så et eksaemensspørgsmål der lyder sålede: sandsynlighedsteori: delingsproblem okay, delingsproblem, der er baseret på et eksempel-gennemgang betyder det så, at jeg selv skal finde på et eksempel og komme med teorien?!?! argh - sandsynlighedsteori... -
Trigonometriske opgaver - manuel beregning
ForumindlægHej. Jeg sidder med disse to opgaver i matematik, og kan ikke løse dem. Jeg har prøvet med mathcad, men den vil heller ikke. den første er: Sin2(x)+sin(x)-1=0 den anden er: (2/tan2(x))-(7/tan(x))+6=0 På forhånd tak for hjælpen! -
Polynomium vs. ligning
ForumindlægSidder og forbereder mig til min matematik-eksamen og jeg vil bare have gjort definitionerne helt klare her fra start af, så: Er det forskellige ting man snakker om når man siger, andengradspolynomium, fremfor andengradsligning. Eller er det bare en finere måde at sige det på? På forhånd tak! -
Trigonometri hjælp
ForumindlægHej derude. Jeg har rigtig meget brug for hjælp til 2 opgaver i min matematik aflevering. Jeg har vedhæftet afleveringen og har brug for hjælp til opg. 1 på 2. side og opg. 3 på 3. side. Håber der er nogen der vil hjælpe mig. -
Terminsprøve?
ForumindlægHey derude, nu er er der snart terminsprøver, engang i marts, og jeg skal op til matematik. Vil høre om det er gamle eksamensopgaver man kan regne med at få , eller om det er helt nye 'matematikhæfter' man kommer op i? eller kan dette varriere? -
Bevistyper
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op i matematik eksamen og har et spørgsmål, som jeg vil høre om der er nogen, som kan svare på det. I spørgsmålet står der at jeg skal komme ind på mindst to forskellige bevistyper. Vil det sige, at det f.eks er kontrapositionsbevis og induktionsbevis. PÅ forhånd tak. -
bestemmelse af fordoblingskonstant og halveringskonstant
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med et spørgsmål til min mundtlig matematik eksamen? Under emnet "ekspotentiel sammenhæng" har jeg bl.a. fået: du skal også komme ind på bestemmelse af fordoblingskonstant og halveringskonstant. nogen der kan hjælpe? -
Differenialligninger
ForumindlægHejsa :) Jeg har følgende to opgaver som jeg ikke er med på. Begge opgaver må begge gerne laves på maple. I må meget gerne forklare mig opgaverne trin for trin, da jeg har lidt svært ved matematik :) Tak på forhånd! -
Hjælp til funktioner.?
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik og er på letterer bar bund med hensyn til funktioner. Er der nogle der kan forklare mig hvordan man forklare: -Forskrift. -Funktionen y=b*x i a'ende (ved ikke hvordan man opløfter det på en com.) På forhånd mange tak for hjælpen. -
Differentialligninger - Bjælkenedbøjning
ForumindlægHej er ved at lave et matematik/fysik projekt, men det er også ligegyldigt (: Men skal redegøre for differentialligningen: y'' = -k*(l-x) Nogle der kan hjælpe mig her? Venlig Hilsen Christian -
Isoler G i ligningen: 5 = G(1 + r)^p
ForumindlægHejsa. Jeg har en matematik aflevering for, hvor jeg skal isolere G i ligningen 5 = G(1 +r)^p Jeg kan simpelthen ikke lige greje hvordan jeg skal gøre. Er der nogen der kan hjælpe mig? -
Differentialkvotienten
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op i matematik eksamen, men har store problemer med et bevis. Beviset er F(x)= kvadratroden af x. Jeg har selve beviset fra bogen, men har svært ved at finde ud af hvad der sker fra led til led. Håber der måske er nogen, som vil hjælpe. På forhånd tak. -
Trigonometri spg.
ForumindlægHejsa :) Jeg har et spørgsmål ang. en opgave i matematik jeg ikke kan finde ud af .. Opgaven lyder således: Gør rede for at en trekant med sidelængderne 9, 12 og 15 er retvinklet' - Nogle der er flinke at hjælpe mig på vej med denne? :) På forhånd tak :) -
Stat var
ForumindlægHej folkens. Sidder lige med en opgave i matematik hvor jeg skal bestemme de 2 konstanter a og b i funktionen L(t)=at+b. Hvilken metode skal jeg bruge når jeg kender de to variablers værdier ud fra en tabel? -
Forklar hvordan differentialkvotient kan benyttes til at bestemme en funktions monotoniforhold?
ForumindlægHej allesamen! jeg har fået dette spørgsmål "Forklar hvordan differentialkvotient kan benyttes til at bestemme en funktions monotoniforhold?" i en matematik rapport, og jeg aner ikke hva der skal svares til det? Det ville være rigtig lækkert med en stor hjælp?? Mvh Natja :-) -
ln og log
ForumindlægKan man godt sige følgende om ln og log: Den naturlige logaritme virker efter princip som 10-tals-logaritmen, den har dog et andet grundtal, nemlig e (Eulers tal). Er denne formulering rigtig, eller er den for kringlet? Dette er til en matematik emnerapport om logaritmer. -
differentialregning
Forumindlæghej jeg har mundtlig eksamen i matematik på fredag og jeg er meget i tvivl om et spørgsmål om differentialregning. hvad betyder : f er diff. i x0 hvis f(x0)-f(x)/x0-x går mod ét tal for x-->x0 Håber I kan hjælpe. -
en sammenhæng
Forumindlægder står i et eksamensspørgsmål at jeg skal komme ind på sammenhængen mellem tilvækster for x og y i en potensfunktion.. er der nogen der kan hjælpe med det, for jeg forstår det ikke rigtigt. Jeg har kun matematik på c niveau, så det behøver nok ikke være helt vildt indviklet og avanceret.. -
Hvilke gymnasier i København tilbyder kinesisk?
ForumindlægHej alle! Jeg skal starte på STX i københavn og kommer nok til at vælge: Matematik A, Fysik B og Kemi BFremmedsprog er Kinesisk. Men hvilke gymnasier foruden Borupgaard, Niels steensen og Ørestad tilbyder kinesisk?
