Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19081 til 19100 af 29738
-
Lille simpel funktionsopg.
ForumindlægHej.Jeg har brug for et lille skub mht. til hvordan man indtegner en funktion givet ved 1/x+3?På forhånd mange tak -
Mega svær mat.opg.
ForumindlægOkay, denne opgave vil jeg mene ligger over gym.niveau, men den har åbenbart været der til eksamen engang, så det er den vel ikke. Den er mega svær i hvert fald synes jeg."I et koordinatsystem med begyndelsespunkt O er en parabel graf for funktionenf(x) = -0,5x^2 + 5Det oplyses, at tangenten... -
skattelettelser
ForumindlægHej! Er der nogen som kan give mig nogle superargumenter for skattelettelser. -
mat-hjælp... (ubestemt integral)
Forumindlæghey... kan i bekræfte mit resultat?opgaven kan ses her... http://us.uvm.dk/gymnasie/erhverv/eksamen/eksamensopgaver/matamaj04.pdf?menuid=151055det er opgave 5 C... takkermit resultat er : 2ln (x^3+x^2+x) + c...c",) -
M 18. Bjergpas
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe. Opgaven er vedhæftet nedenunder som et billede. Mvh -
Komplekse tal forside
ForumindlægHej derudeJeg står netop for at skulle skrive SSO om komplekse tal (den endelige problemformulering kender jeg af gode grunde ikke endnu), og er allerede stødt på problemer - nemlig forsiden.For ikke at komme i total tidsnød vil jeg lave forsiden allerede nu, men det er ikke såre simpelt at lave ... -
Elektrolyse
ForumindlægHvad er en elektrolyse? -
Effektiv spænding
ForumindlægHej.. Skal skrive en rapport om magnetisme (9. klasse), herunder noget om effektiv spænding. Jeg ved ikke rigtig hvad det er, så har lige nogle spørgsmål: 1. Hvad er effektiv spænding? :) 2. Hvad bruger man det til? 3. Har det noget at gøre med vekselstrøm og jævnstrøm? 4. Hvad er forskellen p... -
Reaktionsskemaer
ForumindlægEr der nogle, der kan lave reaktionsskemaer udfra flg. stoffer, når de blandes med vand samt afgøre deres PH-værdi (om det er en base, neutral eller syre):a. Bariumhydroxidb. Kaliumhydroxidc. Calciumhydroxidd. Calciumclorid -
trigonometri
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe med en trigonometrisk opgave. Jeg har en stumpvinklet trekant, hvor vinkel C er stump, ydermere er b = 11, c = 12 og vinkel B er 60 grader. Dette er i sig selv ikke svært, da man bruger sinusrelationerne, for at finde vinkelen for C, men problemet er at jeg får en vink... -
Forskel på bindinger??
ForumindlægHej Alle hjælpsomme folk! Jeg skal snart til kemi eksamen og er nu blevet helt i tvivl. Hvad er forskellen på elektronparbinding (kovalent binding) og så en molekyleforbindelse? På forhånd tak for hjælpen! Vh Christina -
Sammenhæng mellem data, på hvilken måde?
ForumindlægHar tænkt på, når man laver fysikforsøg og efterfølgende rapporter og skriver datene ind i excel og laver en grafEr det så bedst at tvinge grafen gennem (0,0) (det kræver selvfølgelig at sammenhængen gør at den bør skære (0,0)) eller er det bedre ikke at tvinge den gennem (0,0) og derefter bemærk... -
Hvilke af disse idéer har udviklingspotentiale?
Forumindlæg1. Sund fastfood skal indføres i supermarkederne og gøres billigere end de usunde fødevarer. 2. En meget omfattende test i folkeskolen skal sammen med en måneds virksomhedspraktik afgøre, hvilken branche man som vaklende elev bør vælge i forhold til ens evner. 3. Investere en masse penge ... -
Holocaust- revisionisme
ForumindlægJeg har en generel stor interesse for 2. verdenskrig, men især for Holocaust - revisionisme og de videnskabelige ting, man b.la kan læse www.holocaust.nu . Jeg vil nemlig gerne høre, om der er nogen der har den samme interesse som mig, da jeg gerne ville kunne udveksle viden og erfaring med en så... -
Hjælp til organiske kemi !
ForumindlægHej alle ! Jeg sidder og er igang med at forberede mig til kemi eksamen. jeg stød på et lille problem vedrørende syre og baser. hvordan kan man ud fra to molekyler bedømme om hvilke af disse to er mest basisk eller surt ? man kender hverken til pKa værdierne elker pH. altså hvis vi antager ... -
kongruens modulo
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål jeg håber I kan hjælpe mig med. Lad x være helt helt tal. Jeg skal så vise, at x^2==94 (mod 195) hvis og kun hvis x^2==1 (mod 3), x^2==4 (mod 5) og x^2==3 (mod 13) ...men jeg er lidt på bar bund :/ Mvh Camilla -
STX eller 10.klasse
ForumindlægHej alle sammen Jeg går i 9.klasse og ville meget gerne på STX efter folkeskolen. Men jeg ved ikke om mine karaktere kan klare det. Har syv 7-taler, seks 4-taler og fire 2-taler og kun en enkelt 10-tal. Jeg vil virkelige gerne på STX efter folkeskolen og ikke spilde et år på en 10.klass... -
MATEMATIK FOR DUMMIES !
ForumindlægJeg har fogæves forsøgt at finde et sted herinde,, som beskriver MATEMATIK FOR DUMMIES... Jeg skal hjælpe mine unger i skolen,, og da jeg gik i skole, var matematik nærmest ikke opfundet,eller også var jeg syg den dag... Nogle som kan hjælpe med en henvisning.. På forhånd tak -
Slotsholmens opgave
ForumindlægEr der nogen som vil hjælpe mig med denne opgave ?? Der er 4 punkter: 1 Slotsholmen 2 Menningsmålinger 3 Mandatfordeling 4 Folketinget bestemmer skatter og afgifter. -
Alfa, Beta & Gammastråling 2
ForumindlægHey, jeg har hørt at censor kan finde på at give tre "pinde" somselvfølgelig er Alfa, Beta og Gammastrålingen og siger så man skal finde ud af hvad der er hvad... Hvaordan skal man så finde ud af det? Det vilvære overlækkert at få det af vide.... Malfoy
