Søgning på: historie begreber. Resultater: 19101 til 19120 af 22480
-
Nederlag efter nederlag?
ForumindlægGoddag, kære, hjælpsomme studerende (og voksne), Allerede i 5.klasse vidste jeg, at jeg skulle på STX, når jeg afsluttede FSA. - Jeg havde aldrig været i tvivl, og mine lærere var ganske enige. Dog i 9.klasse blev jeg konfronteret med sandheden om, at jeg i virkeligheden er meget naturfaglig, så ... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHejsa! Jeg har læst at for at blive universitetslærer skal man have uddannelserne: Stx/hf/hhx/htx (3 år) Kandidatgrad fra højere læreanstalt (5 år) ph.d.- uddannelse eller tilsvarende niveau (normalt 3 år) Men hvad er "Kandidatgrad fra højere læreanstalt" og "ph.d.- uddannelse e... -
Under aaget af Henrik P.
Forumindlægjeg vil godt have hjalp til denne novelle... jeg har læst den 2 gange og fatter bare intet! -
Gode links til tysk
ForumindlægOpgavesæt www.finnjo.dk har samtlige opgavesæt fra 1997-2006 A- og B-niveau Hjemmesiden indeholder også gode arbejdspapirer for tysk grammatik - alle temaer, som er relevante på A-niveau, vil være at finde på hjemmesiden. -
Ikke låse sit bevis og tage nogle fag om
ForumindlægKan man stadig bruge denne "metode", hvis man vil forbedre nogle karakterer, så man kan komme ind på drømmestudiet "Hvis du VIL tage et/ flere fag om, rækker du den mentale langfinger til dit gymnasium, og lader være med at komme til den/ de sidste eksaminer. (Og lader være med at... -
:( Hvor meget betyder de afsluttende C fag i 1.g?
ForumindlægHej.. Har haft en skidt dag... Hvor meget betyder årskarakterene i 1g, altså de fag jeg har afsluttet, C-fagene..? Har lige logget på lectio og set følgende: ''Karaktere på eksamensbevis'' Matematik C mdt 00 Matematik C skr 00 Fysik C 00 Biologi C 00 Samfunds... -
Drama som litterær genre
ForumindlægHej, jeg har en dansk aflevering for, hvor en af punkterne er: - En redegærelse for drama som litterær genre Og jeg håbede lidt på om der var en/nogle der havde nogen forslag til hvad jeg kan skrive og hvordan det kan formuleres pænt. Det skal skreves i forbindelse med at jeg har læst et Drama a... -
Coca cola
ForumindlægHej. Er der nogen der har skrevet noget om coca cola? Da jeg skal skrive en opgave om coca cola, også skal bruger mange forskellige oplysninger. Håber der er nogen der kan hjælpe. -
Englesk oversættelse! hjæælp få linjer
ForumindlægHej de hjælpsomme mennesker ! Kan i oversætte dette til engelsk? Det var utroligt at ingen lærere tilsyneladende kunne gennemskue ham. Men måske blev de bare glædeligt overraskede, når de læste en virkelig velskrevet stil en sjælden gang. Det var formodentlig utroligt kedeligt at læse den ene mi... -
Hmm
ForumindlægEr der nogen der lige kan forklare mig hvordan følgende: x-0,5*0,5=√x På forhånd tak! -
hjælp til at få rette min stil
Forumindlæger der nogle der vil rette min stil: Kære Morten Det er efterhånden længe siden vi har skrevet sammen, så jeg ville lige skrive om hvordan jeg havde det, fordi der er sket en del forandringer i mit liv siden sidst, vi var sammen. Her i sommer var jeg tre uger i henholdsvis Makedonien og Albanie... -
statskundskab(KU)
ForumindlægJeg er efter et endt og i øvrigt vellykket HF-forløb begyndt, at overveje de forskellige uddannelsesmuligheder. Og statskundskab er bestemt en størrelse, som jeg finder yderst tiltrækkende. Jeg vil egentlig gerne forhøre mig om, hvilket materiale i har læst igennem det første semester, så jeg kun... -
HTX, nej tak!
ForumindlægHej. Ja, som overskriften henviser til, omhandler dette indlæg forkert valg af studieretning. Jeg er en 18 år dreng/mand (snart 19). Er lige startet op på mit andet år på HTX. Jeg er igang med 'teknologi' linjen, hvor jeg er kørt rimelig fast (var allerede vildt træt af det efte... -
Fransk, italiensk eller spansk?
ForumindlægHey. Fransk, italiensk eller spansk - hvad valgte du som andet fremmedsprog og hvorfor? Hilsen Tissi -
Litterær artikel
ForumindlægHey folks! Nogen der ku hjælpe med at forklare mig hvad en litterær artikel er!? Lidt om opbygning; starten, titel... osv.. tak;) -
Vietnamkrigen og Agent Orange
ForumindlægJeg er i gang med en større rapport om Vietnamkrigen og Agent Orange. Det er meget begrænsede hvad jeg har kunne finde af information om oprensningen af Agent Orange eller mere præcist om manglen på oprensning... Så mit spørgsmål er pære simpelt, hvad skyldes at kemikalie forbrikkerne undlod at r... -
Græsk religion
ForumindlægHvad siger "den oldgræske religion" mht. døden, eller måske rettere, livet efter døden? Bliver alle mennesker, både heltene og "de onde", sendt ned til Hades i underriget? -
De intelligente?
ForumindlægHej gymnasieelever- De ambitiøse Hvor meget går i op i prøver- der ikke tæller noget? Læser I ligeså megt op- som I ville gøre til en rigtig eksamen? Eller er det meget normalt at være sådan set ligeglad. Jeg snakker om AT- Men det er også ment generelt -
Tysk eksamen
ForumindlægHeeej.. Nogen der ved hvordan det kommer til at foregå til tysk eksamen i 2.g? Vi har jo 24 timers forberedelse til A teksten, hvor vi bare skal analysere den og fortolke etc. Hvad med B teksten, hvad skal man gøre der? På forhånd tak ;-) -
Det haster!!!
ForumindlægHeeij :D... Jeg vil gerne have hjælp til en dansk Essay.. Mit afsæt er ''Mobiltelefon''.. Jeg ved ikke helt rigtigt hvordan jeg skal komme igang :/... Altså på vores skole er det sådan at vi skal aflevere vores mobiler om morgnen, altså første time, og hvis vi så ikke gøre det og ...
