Søgning på: matematik fp10 december 2022. Resultater: 19101 til 19120 af 32798
  • Monotoniforhold

    Forumindlæg
    Jeg har lidt af et problem da jeg laver min matematik aflevering.. og jeg forstår ikk monotoniforhold... Jeg har fået en graf, kender ikk forskrift eller noget og jeg skal beskrive monotoniforholdet for f og angive størsteværdien...
  • Har virkelig brug for hjælp!

    Forumindlæg
    Hej alle i gode mennesker.... Jeg vil hører om nogen af jer, gidere hjælpe med 2 matematik opgaver? 1. 7x+3=4(x+2)-2 2. x(x-5x+3)=0
  • Procent

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med denne matematik opgave som volder mig problemer... (nr. b) Håber der er nogle der kan hjælpe mig (Vil gerne have en forklaring i ord, der forklarer hvorfor det udregnes som det gør, hvis det er muligt) Tak på forhånd!
  • Substitution af integraler

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogle, der kan forklare mig om substitution af integraler på en anden måde end de gør det her http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-a/infinitesimalregning/integration-ved-substitution ? nærmere bestemt hvor man isolerer dt i stedet for dx? Jeg vil være yderst taknemlig!
  • andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Hej kloge mennesker jeg har en matematik opgave, som jeg ikke rigtig kan løse. OPgaven er: Bestem det andengradspolynomium P, der tilfredstiller differentialligningen: 2xP´(x) = P(x) - 2x^2+1 Håber at nogen kan hjælpe mig.... TAK :)
  • At indsætte boks med definition

    Forumindlæg
    Hej Alle.Jeg skriver SSO i matematik, og vil gerne lave den velkendte grå/røde boks til mine definitioner eller sætninger og jeg vil også gerne kunne tegne eksempelvis en linje til monotoniforhold.Kender i programmer, der kan den slags?
  • Hurtig hjælp..

    Forumindlæg
    Hvad betyder "1900-t"..?Her ses sammenhængen:"Euklids hovedværk Elementer i 13 bøger var indtil 1900-t. grundlag for ethvert studium af matematik som systematisk deduktivt system."- Betyder det 1900-tallet.?
  • Differentialligning

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe mig med disse opgaver. Problemet er ikke matematikken bag differentialligningen, men selve forståelse af hvad jeg skal gøre med mine partikulære løsninger. Skal de sættes sammen, indsættes i differentialligningen, trækkes fra? Håber nogen kan hjælpe! :)
  • Gruppeteori?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skal skrive min indledning til min SSO i matematik...Skal skrive om algebraiske strukturer, og komme ind på grupper, og homomorfi/isomorfi.Nu er jeg så blevet lidt i tvivl:Er homomorfi/isomorfi en del af gruppeteori??
  • Retvinkelt trekant

    Forumindlæg
    Har en lille hjernevrider for mig retvinkelt trekant a er kendt 6,24 vinkel ab 25 vinkel ac 90 kan man vha af ren matematik regne længden ud på b og c?
  • Logisk system

    Forumindlæg
    Hej Jeg undrede mig over følgende spørgsmål: hvorfor siger man, at matematikken er opbygget som et logisk system af aksiomer, definitioner og sætninger? Er det fordi der er et sammenhæng mellem dem? man argumenterer jo at sætningerne er sande, udfra definitoner og aksiomerne. Er det måske der...
  • Målestoksforhold

    Forumindlæg
    Hej Jeg har brug for hjælp til en matematik opgave jeg sidder med. Der er en to figure i hver opgave og jeg skal finde ud af hvad målestoksforholdet og arealforholdet mellem figurene er. Er der nogle der vil være så flinke at hjælpe mig? Jeg har fundet ud af hvad målestoksforholdet er, men kan i...
  • Skriftlig eksamen a - regneregler

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at repetere matematik, da jeg på torsdag skal op i det. Mit spørgsmål er, hvilke regneregler skal jeg kunne til delprøve uden hjælpemidler? Jeg ved jeg skal kunne - Logaritme regneregler - Regneregler for differentialkvotienter - Regneregler for integration -Regl...
  • En hurtig opgave i mat!

    Forumindlæg
    Hejsa!Er lige kommet i tvivl om en forholdsvis nem og hurtig opgave i matematik...Skitser grafen for en ikke-kontinuert funktion, som er defineret i R, og som antager værdierne -1 og 7, men ikke værdien 3.Hvad menes der med "antager værdierne..." Hvordan skal jeg løse den???!!!Tak på fo...
  • lgningen 2(x – 4)^2 = 5x^2 – 3x(x – 2)

    Forumindlæg
    hej har haft en test i matematik og vi har fået tre forskellige svar, hvad får i det til ? 2(x – 4)^2 = 5x^2 – 3x(x – 2)
  • -3 i mundtlig?

    Forumindlæg
    Sagen er den, at jeg skal til matematik a mundtlig eksamen og lad mig sige det sådan; jeg er fuldstændig blank. Kan man få -3 til en mundtlig eksamen eller er 00 det laveste der kan gives?
  • Mundtlig eksamen - noter

    Forumindlæg
    Hej! Er der en venlig sjæl som tidligere har været oppe eller en som skal op i mundtlig matematik? Jeg søger med lys og lygte efter nogle brugbare noter - gerne med forklaringer. Nogen der kan hjælpe? Kh.
  • Redegør for annuitetsbegrebet.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder fast med en af eksamens stor mundtlige spørgsmål, jeg ved ikke rigtigt hvad der menes med annuitetsbegreb, for har mistet tråden efter at have arbejdet med matematik i en lang periode siden vi fik læseferie. Nogen som har styr på dette?
  • Kan jeg ansøge som Ingeniør?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil lige spørge om hvis man har matematik A kemi B fysik B og man dumper kemi B. Jeg havde tæknt mig at læse ingeniør, men de kræver kun kemi C. Kan jeg så stadigvæk søge ind eller hvordan?
  • sammenhæng

    Forumindlæg
    jeg sidder med en matematik afl til på mandag og jeg er blevet spurgt i denne opgave om hvordan er sammenhængen mellem den foder mængde der gives en let arbejdende hest og den forder mængde til en hård arbejdende hest, men ved ikke hvad jeg skal nu ??