Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 19161 til 19180 af 153440
  • andengradsligning

    Forumindlæg
    Løs ligningen: 2x2+x-3= 0 Håber nogen kan hjælpe mig? Jeg får diskriminanten til -23 = altså er der ingen løsninger? Er det korretk? (:
  • Ohms lov beregner

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lavet en hjemmeside, som gør det nemmere at udregne ohms lov. Tænk trekantsberegneren, men bare med ohm lov. Jeg har selv lavet mange tests med den, men jeg vil lige spørge jer hurtigt om i kan finde nogle fejl. Tak på forhånd :) Her er linket: https://odiom.net/ohm/ Hilsen Mads
  • Kondensationsreaktion

    Forumindlæg
    Hvordan laver jeg en kondensationsreaktion mellem propanol (CH3CH2CH2OH) og butansyre (CH3CH2CH2COOH) ?
  • Hjælp til opg

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået givet følgende oplysninger: Vektor a´s længe = 2 Vektor b´s længde = 4 Vinkel mellem de to vektorer er på 60 grader Bestem det tal t, for hvilket gælder at: vektor a vinkelret på (vektor a + t • vektor b) Hvordan skal jeg kunne finde tallet t?
  • proportionalitet

    Forumindlæg
    en bremselængde er angivet ved l = 0,005 * v^2 a) hvor mange % øges bremselængden,l, med, når hastigheden øges med 10% b) Hvor mange % skal hastigheden nedsættes med for at halvere bremselængden? Jeg mener at svaret på a) er 21%, men hvordan forklarer jeg det?
  • Komplekse tal og kvadratsætninger

    Forumindlæg
    Hej Hvorfor er det når jeg bruger kvadratsætningerne på (1-i)^2 medfører et forkert resultat, men når jeg bruger dem på (1-3i)^2 giver det det rigtige?
  • Annunitetslåns formel, isolering af n

    Forumindlæg
    Jeg har følgende formel jf. vedhæftet billede http://www.formel.dk/matematik/rentesregning/rentes3.gif Jeg har problemer med at forstå den nederste del, dvs. hvordan man har fået isoleret n, dvs. y og g er forstået, det er blot isolering af n'et som jeg godt kunne tænke mig en step by ...
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med en opgave som jeg er fuldstændig lost i, jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe den an. er der nogen som kan hjælpe med at løse den med mig? Jeg har vedhæftet billede af opgaven.
  • Argh?! HJÆLP!

    Forumindlæg
    Kan nogle hjælpe med denne opgave? Beregn, hvor mange procent det vil være dyrere for en person at købe en billet for 588 kr. istedet for en billet for 425 kr? Vil også gerne vide hvordan i gør, med udregning. - Tusind tak hvis du kan hjælpe.
  • HAR GLEMT DET!!!

    Forumindlæg
    Håber i kan hjælåe da jeg har glemt noget. Hvordan laver man fx. det her tal (480) om til procent?
  • Max + min.

    Forumindlæg
    Jeg har følgende diff. ligning: y`= sin(x)*y som går gennem P(pi/2 , 4). a) Angiv den eksakte værdi a minimum og maksimum for f(x) Nogen der kan hjælpe? Jeg har fået f(x)=4*e^(-cos(x))
  • indre produkt - hvad er det rigtige svar?

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke afgøre hvad der er korrekt?
  • vinkel beregning

    Forumindlæg
    opgaven lyder: En linje l har ligningen y=1,7x - 3 . Beregn den spidse vinkel mellem l og førsteaksen.
  • Excel Søjlediagram

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har brug for hjælp til at lave et søjlediagram i excel. Jeg har vedhæftet min excel dokument Jeg skal have det til at være sådan, så data er samlet i et søjlediagram, og hvor der så er TD1 og TD2, osv. på x-aksen, og så 2 søljer til denne med tallene fra data1 og data2. Søjlerne sk...
  • lineære funktioner ...

    Forumindlæg
    nogen der ved hvordan man kan bestemme regneforskriften ud fra to støttepunkter? - såvel ved beregning som ved aflæsning.
  • Fysik - reaktionsskemaer for henfald

    Forumindlæg
    Jeg er lige begyndt at benytte latex til at skrive mine gymnasie lektier ind, så jeg er stadig lidt grøn, men der hvor jeg ikke syns jeg har kunne finde noget brugbart i nogle af manualerne, er fysik, især reaktionsskemaer for henfald. tidligere har jeg brugt mathtypes converter til at lave dem, ...
  • Logaritme

    Forumindlæg
    Hvorfor giver In1 nul? In1=0
  • Differentialininger og linjeelementer

    Forumindlæg
    Hej SP, Jeg har følgende opgave vedhæftet. Jeg bruger maple og det jeg ikke forstår er at der står "TEGN ET LINJEELEMENT FOR LØSNINGSKRUVEN DER GÅR IGENNEM PUNKTET (1,1). Dette betyder at det er en lille streg man tegner, men jeg kan kun få tegnet tangenter over maple. Er der nogle de...
  • KonteXt

    Forumindlæg
    Hvor meget er det hele, hvis.. 10% svarer til 5 kr. 3% svarer til 9 kr. 7% svarer til 50 kr. 75% svarer til 16 kr. Please, det er den eneste opgave jeg mangler.
  • Antistoffer

    Forumindlæg
    er det Bio C , hvordan antistoffer bruges, og hvordan de produceres...ved godt at det er immunforsvar, men hvordan de bruger det med antigen ?