Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 19181 til 19200 af 156873
-
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHar et problem med noget matematik der omhandler eksponentielle udviklinger! :)Den går sådan her:En eksponentiel udvikling, vækstraten er -7% og f(3) = 246,3 bestem funktionsværdierne for f(4) og f(10) Problemet er at simpelthen står på total bar bund. Ved slet ikke hvordan/hvor jeg skal starte. ... -
et par spørgsmål!
Forumindlæg1) er der ikke nogen som ved hvordan man kan beskrive opbygningen af en biologisk membran -her under dens symetri. 2) beskrive transport over membran af vand 3) forklare hvordan membranfluiditeten afhænger af arten af fedtsyreren i fosfolipiderne og af kolesterolindholdet. på forhånd tak! -
højt saltinhold i planters omgivelser
ForumindlægDiskuter, hvilke tilpasninger planter kan have udvikler for at kunne leve i områder med fx højt saltindhold i jorden. jeg har svaret af der måske findes et salttolerant gen hos visse plantearter ellers kunne man indsætte det via genmodificering. Jeg ved der er andre muligheder, kan bare ikke li... -
f(x)=x+sin(x)
Forumindlægf(x) = x+sin(x) Grafen for f, koordinatsystemets førsteakse og linjen x=a (a>0), afgrænser i første kvadrant en punktmænde M, der har et areal. jeg har skrevet 2 = integralet (fra a til b) til x+sin(x)-x a ska vi beregne, men hvad er b? -
Reklame
ForumindlægBed godt, at svaret er B, men hvordan kommer man frem til det. Min problem ligger her -
Nogen der har forstand på Biologi A og Idræt B ? Giver en god sum af penge
ForumindlægGiver en god sum af penge til den der kan lave min SRO 6-8 sider Biologi A og Idræt B Emne: Styrke træning Sider: 6-8 -
Hjælp!!
ForumindlægNogen Som kan hjælpe med denne her? for er virkelig i tvivl, med hvordan den skal laves. ??? -
prøve i vektor og integral regning
ForumindlægHej alle sammen jeg har en prøve i vektor og integral regning i morgen, og derfor kunne jeg godt tænke mig nogle gode tips, jeg har matematik på A niveau, hvor meget tror i sådan ca jeg skal kunne. og er der evt nogle der har gode noter eller opgaver jeg kan øve på. eller har/ved et sted hvor jeg... -
Fermat og Euler studieretningsopgave
ForumindlægHej jeg er i gang med at skrive om Eulers bevis af n=3 og der står både at han har bevist dette eller rettere fermats sætning i tilfældet af n=3, men betyder det at han har bevist at det ikke går op ligesom fermat påstod at sætningen x^n+y^n=z^n ikke går op hvis n>2 så mit spørgsmål er så når... -
potentiel energi
ForumindlægHejjjjj..jeg er gået i stå midt i en opgave..kan nogen, udfra det jeg har lavet i a og b, fortælle mig hvad jeg skal i c og d?? jeg forstår det ikke..og ved ikke hvilken formel jeg skla bruge??loddet: 20 kg1.Beregn loddets potentielle energi i højden 10 m og i højden 3 m.10 m:9,82 * 10 * 20 = 196... -
Spændingsfald
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig på vej med denne opgave: Hjulakslen i et IC4 tog er 1,60 m lang. Et tog kører stik nord med farten 90 km/h. Den lodrette komposant af Jordens magnetfelt har størrelsen 64 µT. a) Hvor stort et spændingsfald induceres der mellem enderne af hjulakslen? b) Bestem... -
Nulhypotese binomialfordelingen...
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med disse opgaver Tak på forhånd :) Se vedhæftede -
arkimedes lov
Forumindlæghej er der nogen, der kan hjælpe mig? Jeg forstår ikke opgaven.. -
Fysik skr hjælp - Singularity!
ForumindlægI et forsøg rammes en (2 over 1)H kerne af en foton med energien 3.5 MeV Herved spaltes kernen i en proton og en neutron. Protonen og neutronen har lige store kinetiske energier. Hvor stor er protonens kinetiske energi?Fotoner impuls er p=h/lambdaHvilken vinkel dannes mellem de to frigjorte nukle... -
Overførselsindkomster
ForumindlægHejsa :o) Jeg sidder og er igang med en opgave om overførselsindkomster og jeg har lidt problemer derfor håber jeg, at nogle har lyst til at hjælpe lidt :o) Sker der en opstramning af overførselsindkomsterne? og skaber det i såfald ulighed mellem borgerne? Hvis der er nogle der ligger inde med... -
forkert fag
ForumindlægHej, jeg tror at jeg har kommet til at vælge et "forkert" fag til min opgave. Det var nok for lidt overvejelse og tidspres, som gjorde at jeg bare helt spontant valgte to fag. Jeg ahr om global opvarmning med fagene FYSIK og samfundsfag. Og jeg kan ikk rigtigt få blandet fysik ind i mit... -
stamfunktioner og areal
ForumindlægOpgaven går ud på, at man vha. stamfunktioner skal beregne arealet af den punktmængde, der bliver dannet, når f(x)=2^x og g(x)=(1/2)^x og y=4. (Grafen er tegnet i min matematikbog, men idet jeg ikke kan tegne den, kan man bruge sin grafregner og forhåbentlig finde frem til, hvad jeg mener...) (De... -
cos, sin og tan hvornår ved jeg hvilken jeg skal bruge?
ForumindlægJeg sidder og laver nogle opgaver omrking cos, sin og tan men er meget i tvivl hvornår er det egentlig jeg bruger de forskellige metoder. Bruger jeg feks sin når jeg vil udregne den modsatte katete og hvornår bruger jeg tan. Jeg er bare meget forvirret over om der er nogle bestemte kendetegn der ... -
Mitose og meiose og disse celledelingers rolle i organismer
ForumindlægHej .. er der nogen der evt har den opgave, synes det je har lavet er helt hen i vejret. prøver og vedhæfte billede og selve spørgsmålene. :) 1) Forskelle og ligheder mellem forskellige typer af celler, 2) Organellernes forskellige funktioner, 3) Opbygning og funktion af en cell... -
termodynamik
ForumindlægJeg kan ikke helt gennemskue, hvad vi skal i den her opgavve , jeg ved måske vi skal bruge den her formel ? ?T_b=i·K_b·b Betragt en vandig opløsning af 1,00 mol/kg af Na3PO4. Beregn opløsningens kogepunkt, ud fra følgende antagelser:1.Stoffet ioniseres overhovedet ikke i opløsningen. 2.Hvis sto...
